Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te vinde
-
- beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:30
- Contacteer:
Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te vinde
Heb de auto nu een maand, maar ben er achter gekomen dat het lastig is om 98 te tanken, is er vaak gewoon niet, heeft dit consequenties ? is het slecht voor de motor, of alleen iets minder vermogen.
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Zo lastig is het toch ook weer niet? BP zit overal en BP Ultimate 98 is gewoon een goede brandstof.
Maar 95 kan best. Echt veel verschil zul je niet merken.
Maar 95 kan best. Echt veel verschil zul je niet merken.
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Standaard 182 kan je best 95 tanken. Ik tankte met alle RS'en tot nu toe ook altijd 95.
- nd-photo.nl
- forum starter
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 mei 2015 10:32
- Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Wat staat er in de tankklep? Bij mijn RS staat echt 98 en in noodgevallen (!) 95. Je kan ook VPower tanken (RON97) of RON95 tanken en dan bijmengen met Bio ethanol. Het is volgens mij (erg) slecht voor je blok om langere tijd te pingelen.
- dopestuff
- über forummer
- Berichten: 752
- Lid geworden op: 05 nov 2011 11:02
- Locatie: Leiderdorp
- Contacteer:
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Wat ik altijd heb begrepen is het volgende:
De klopsensor in de auto herkent dat het klopgehalte van de benzine (waar de 95 en 98 voor staat).
Gooi je er lagere waarde in past hij het ontstekingsmoment (en misschien nog wel meer aan) en kost het je in essentie vermogen en rijd hij ook wat minder zuinig
De klopsensor in de auto herkent dat het klopgehalte van de benzine (waar de 95 en 98 voor staat).
Gooi je er lagere waarde in past hij het ontstekingsmoment (en misschien nog wel meer aan) en kost het je in essentie vermogen en rijd hij ook wat minder zuinig
- nd-photo.nl
- forum starter
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 mei 2015 10:32
- Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
http://auto.howstuffworks.com/engine-knock.htmDetonation is very bad for your engine because over a long period of time it may cause the head gasket to fail, the rings to break, piston lands to crack and/or rod bearing damage.
http://www.aa1car.com/library/spark_knock.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking
etc etc
Ik neem liever het zekere voor het onzekere en zou gewoon moeite doen om RON 98 te tanken
-
- beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:30
- Contacteer:
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Ja probeer ook zoveel mogelijk 98 te tanken, bedankt voor de info
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Geen bemande firezone in de buurt? (ron102)
-
- beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 30 jun 2015 15:30
- Contacteer:
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Ja daar tank ik euro 98, ron 102 ken ik niet ?
- nd-photo.nl
- forum starter
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 mei 2015 10:32
- Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
RON102 is niet overal beschikbaar bij elke Firezone. Zie hier welke bij jou in de buurt zit. Kwaliteit was/is discutabel, is ook al uitvoerig besproken op Seat Online. Beste was volgens mij BP98 met Bio ethanol of ARAL 102 over de grens.
http://competition102.com/
http://competition102.com/
Re: Clio RS 182, euro 95 ipv super 98 ivm soms lastig te v
Firezone 102 is prima spul.