woofer in clio 4 inbouwen

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
knickz0r

woofer in clio 4 inbouwen

Bericht door knickz0r »

Hi iedereen,

Allereerst excuses oor eventuele spelfouten, bericht tik ik even via mijn telefoon.

Ik wil een woofer in mijn auto plaatsen. Dit moet op een dusdanige manier dat alles indien nodig er ook weer uit kan, omdat het een lease is.

We hebben alle kabels redelijk aangesloten, enkel zitten we met het probleem dat we niet weten welke schakeldraad we moeten gebruiken voor de voeding. Er zit een R-link systeem in waar de kabel inmiddels achter ligt. Enige nadeel is dus dat de versterker aan moet gaan zodra het R-link systeem ook aan springt. Kabel zit daar al achter maar de vraag is welke (kleur) kabel moeten we gaan gebruiken?

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft of tips voor heeft..

Gr

Patrick
UnreaL_NL
forum starter
Contacteer:

Re: woofer in clio 4 inbouwen

Bericht door UnreaL_NL »

wat ook een goede optie is om hem vanaf de sigarettenaansteker te pakken. volgens mij is die bij renault altijd geschakeld.
Life Sucks , So Lay Back And Enjoy !!
Bram_VD
forum starter
Contacteer:

Bericht door Bram_VD »

Ik heb men versterker rechtstreeks op de batterij aangesloten, mijn versterker springt automatisch in stand-by na een aantal minuten van afwezigheid van een signaal aan de audioingang. Aangezien ik niet lease heb ik wel een gat geboord achter de luchtfilter om zo de voedingskabel van de versterker binnen te halen. kabel van ergens rond de 50mm² denk ik. denk niet dat het slim is een versterker aan te sluiten op de sigaretten aansteker aangezien deze maar 6mm²(dacht ik) is?

mogelijke oplossing,
aparte batterij binnen in de wagen plaatsen en eventueel een schakelaar tussen plaatsen zodat je hem manueel kan afzetten als hij zelf niet in standby springt. nadeel is dan wel dat je de batterij moet opladen aangezien je niet op de generator van de wagen zit dan.
Clio IV Dynamique TCe90 & Clio II RS Phase II
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Voor een signaaldraad maakt de dikte niet uit. Ik had hem eerst ook op de sigarettenaansteker zitten, werkt gewoon goed alleen blijft de versterker aan als je met de radio uit rij.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”