vogelpoep

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

vogelpoep

Bericht door Dre @ Clio »

Hallo poetsers,

mijn auto is laatste tijd doelwit geweest van vogels met diarree, zulke grote flatsen heb ik in tijden niet gezien. eerste keer weggespoeld met autozeep en een spons, na 2de keer was ik er klaar me en door de wasstraat gehaald (jaja ik weet dat het niet zo populair is :oops: ). na de wasstraat nog even de motorkap bekeken en er was nog steeds een vage omtrek te zien van de vogelpoep. heeft iemand een idee hoe dit te verwijderen?

alvast bedankt voor het meedenken
fun starts at 3000 rpm
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: vogelpoep

Bericht door Arjan »

Kan je proberen weg te krijgen met polijsten. Het hangt af van de ernst van de schade door het inbijten of dat nog lukt.
Dre @ Clio
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dre @ Clio »

hhm daar durf ik nog niet zelf aan te beginnen, misschien kan iemand mij hierbij op weg helpen?
ik was al van plan om de clio binnenkort een poetsbeurt te gunnen door een liefhebber (liefst iemand
uit de club en) een beetje in de buurt van Assen. zal een oproep doen in de club, en zie dit ook maar als zo'n oproep
fun starts at 3000 rpm
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Joey (hostler) komt uit Raalte en heeft een DAP... je kan het hem eens vragen.
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Als je hem echt al zonder heel goed naar te zoeken vind krijg je hem zeer waarschijnlijk niet weg met gewoon polijsten.
Dan aan de hand van de ernstigheid is het of wetsanden of niet meer weg te krijgen.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Vogelpoep moet er direct vanaf, daarom heb ik steeds een cleaner en doekje in de kofferbak.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Waarschijnlijk krijg je die vlekken niet zomaar weg met alleen polijsten. 9 van de 10 keer moet je het eerst schuren en dan polijsten. Ik kan dit eventueel wel voor je doen. :thumbsup:
JeroenInitiale
forum starter
Contacteer:

Bericht door JeroenInitiale »

Licht aan de kleur van het poep. Wanneer je "witte" poep hebt van vogels, kun je dit voor zo'n driekwart nog uit de lak krijgen. Wanneer het "paarse" poep is brand dit er zeer snel in en krijg je dit er ook niet meer uit.

Ik heb zelf een professionele polijstmachine die tot 7000 toeren per minuut kan. Doe buiten de uurtjes om ook beunklusjes om auto's weer netjes te krijgen! Wil m eventueel wel onderhanden nemen voor je! Kom uit Drenthe, 20 minuutjes van emmen af!
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

De kleur heeft helemaal niets met de vlek te maken die vogelpoep achter laat. De vlekken krijg je doordat de lak onder de vogelpoep bij hitte anders uitzet/krimpt dan de lak er naast. Zo krijg je de micro barstjes in de lak die de vlek vormen. Heeft dus totaal niets met de kleur van de poep te maken. En een polijstmachine die tot 7000 toeren kan? Die hoef je maar een paar seconde op de lak te houden en je brandt er al doorheen. Ik werk zelf altijd met een toerental van rond de 2500 toeren. Zo kan je de machine beter onder controle houden en is de kans op beschadigingen minder. Wel altijd met een dual action machine nabewerken, anders krijg je hologrammen.
Tomasvs
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door Tomasvs »

Geen CIF met een schuurspons joey? Hahaha blijft mooi die matte clio van je ;p
Atzuuh
forum starter
Contacteer:

Bericht door Atzuuh »

Welke cleaner is het handigst om te hebben? Ik bedoel dan die je achterin de auto bewaard.
Clio II Ph I - RNA - 1.2 8V - Boréal
Clio II Ph I - Initiale - 1.6 16v - Xérus
Clio II Ph I - RS - 2.0 16V - Rouge de Feu
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

Poorboys spray&whipe met een mooie doek (ook niet TE mooi) heb ik ook altijd...
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

Goedemiddag,

Mijn auto is slachtoffer geweest van een bombardement van spreeuwen. Hij zat echt helemaal onder.. dat was gistermiddag gezien, en kan de avond daarvoor er op terecht zijn gekomen.. ik ben naar een spuitcabine gegaan en heb de viezigheid er af gespoeld.. maar op het dak is er gewoon een stuk lak vanaf.. je ziet de witte grondlak.. dat zou toch niet zo snel moeten kunnen.. ik heb vroeger echt wel eens lichte vlekken over gehouden aan te lang zittende stront.. maar nog nooit dat de lak dan stomweg loslaat. Ik heb nog geen 3 weken terug de motorkap opnieuw laten spuiten, want daar zaten na een wasbeurt ook twee kale plekken op.. echt bizar.. nog nooit meegemaakt met een auto.. er zit toch geen waterverf op ofzo :furious3:
handyman
beginner
Contacteer:

Bericht door handyman »

Alles hangt van de omstandigheden af.
Bijvoorbeeld bij grote hitte, dak en motorkap in de felle zon en dan een overvliegende meeuw of spreeuw ?
Hoe lang het kon indrogen, wat die vogels ( gek maar waar ) gegeten hebben...
Spreeuwen die fruit aten versus meeuwen die vis eten, de zuurtegraad van de uitwerpselen is anders en vreet dan ook dieper in de lak.
Een motorkap die een tijd drie weken geleden gespoten is, wel zelfs al is de lak in de spuitcabine ovengedroogd, toch is de vernis nog niet uitgehard.
De kleur heeft helemaal niets met de vlek te maken die vogelpoep achter laat. De vlekken krijg je doordat de lak onder de vogelpoep bij hitte anders uitzet/krimpt dan de lak er naast. Zo krijg je de micro barstjes in de lak die de vlek vormen.
Dit citaat klopt ook hoor !
Aangedroogde vogelpoep leg je best een vochtig doekje een tijd op , dat het kan inweken.
Daarna verwijderen.
Ik heb een tijd aan de haven gewerkt waar steeds meeuwen op nieuwe wagens zaten, voor ze de boot opgingen, bracht men elke wagen met ietwat schade naar onze spotrepair. Als je direct na verwijderen al begint te polieren, dan krijg je het soms nooit weg.
Vaak is het beter om de kring die zichtbaar is, even op te schuren met een heel fijne korrel (P2000) en dan pas te polieren.
Zoiets doe je beter niet zelf !

Wat je lak betreft ,toch wel veel verf is op waterbasis , daarover komt natuurlijk de vernis.
Ik ken gevallen genoeg waar men na een reinigen met de hoge druk, schade heeft en vaak kom je dan meteen op de grondlaag (primer) uit en meestal heeft die een vaalwitte kleur. Net omdat een intregrale witte ondergrond de beste basis is, om een lak goed te laten dekken.
Veel mensen hebben dit ook nadat de wagen hersteld is met uitdeuken zonder herschilderen > je reinste troep !
Ik heb die cursus ook meegemaakt, het is zowat het ergste wat je aan je lak ( wagen ) kan laten doen.
Hopelijk ben je iets met dit antwoord,
mvg
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

En toch zou ik het slechte hechting van de lak vinden, ik weet niet hoe oud de auto is maar mocht hij redelijk jong zijn zou ik zeker naar de dealer gaan
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”