Hoi,
Ik heb een driedeurs clio 1.2 Authentique uit 2002 en wil graag van 4 speakers gebruikmaken ipv 2. (niet in de hoedenplank maar achterin)
Kan ik de kabels doortrekken of doe ik er beter aan om een 4 kanaals versterker erbij te doen voor beter geluid.
Stefan
Nieuwe speakers plus autoradio in clio uit 2002
Re: Nieuwe speakers plus autoradio in clio uit 2002
Het opwaarderen van de fabriekspeakers naar iets degelijker aftermarket modellen is zeker aan te bevelen. Maar als je echt voor meer basweergave wilt gaan, is een versterker aan te bevelen. Ik ken je muzieksmaak natuurlijk niet, maar een setje pioneer/jvc/sony die gemaakt zijn voor standaard autoformaten zijn niet duur om mee te beginnen. Je merkt snel een enorme verbetering in het geluid.
Mijn muzieksmaak gaat richting hardstyle e.d en er wordt ook vaak als ik met anderen ben Slam!FM opgezet. Wat betreft de versterker. Ik heb nul kennis wat betreft het inbouwen van bijvoorbeeld speakers. Wat voor kabels ben ik erbij nodig? en heb ik een 4-wegs versterker nodig of een 2-wegs versterker?
EDIT: Ik zat namelijk te denken aan 2x de JVC CS-V528 set van 2 speakers plus de JVC KS-AX204 als versterker. Ik weet alleen niet of de standaard autoradio dit aankan en ik deze dus waarschijnlijk moet vervangen en of ik eventueel een subwoofer er bij kan doen. Budget is maximaal €350,- voor alles als dat een optie is.
EDIT: Ik zat namelijk te denken aan 2x de JVC CS-V528 set van 2 speakers plus de JVC KS-AX204 als versterker. Ik weet alleen niet of de standaard autoradio dit aankan en ik deze dus waarschijnlijk moet vervangen en of ik eventueel een subwoofer er bij kan doen. Budget is maximaal €350,- voor alles als dat een optie is.
Hoi Stefan,
Wanneer je nu alleen speakers in de voordeuren hebt zal je ook geen tweeters in het dash hebben.
Een leuk compo setje voor (speaker en losse tweeter) en een coax setje achter met een knappe radio dan kan je al aardig muziek draaien.
Wil je het echt hard hebben kan je er een losse versterker tussen zetten.
Overigens zitten in de ISO stekkers van de radio wel de pins waar je de draad voor tweeters en speakers achter kan aansluiten.
Maar heb je er echt geen, nul, zippa, noppes ervaring mee... Kost wat meer maar laat het dan inbouwen
Wanneer je nu alleen speakers in de voordeuren hebt zal je ook geen tweeters in het dash hebben.
Een leuk compo setje voor (speaker en losse tweeter) en een coax setje achter met een knappe radio dan kan je al aardig muziek draaien.
Wil je het echt hard hebben kan je er een losse versterker tussen zetten.
Overigens zitten in de ISO stekkers van de radio wel de pins waar je de draad voor tweeters en speakers achter kan aansluiten.
Maar heb je er echt geen, nul, zippa, noppes ervaring mee... Kost wat meer maar laat het dan inbouwen