achteruitrijlichten werken niet

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
christoph
beginner
Contacteer:

achteruitrijlichten werken niet

Bericht door christoph »

hallo allemaal, ik heb een clio 3 ph1 met een 1.5dci motor en een handgeschakelde 6-bak

mijn achteruitrijlichten werken niet altijd, ik weet dat het probleem waarschijnlijk in de schakelaar op de versnellingsbak zit, maar ik kan deze niet vinden aangezien er een zee van ruimte is onder de motorkap :dozey: . kan iemand mij eventueel aan de hand van fotos uitleggen waar deze zit en hoe ik eraan moet komen.

nog 1 vraagje: ik was bij mijn dealer gaan vragen waar de schakelaar zou moeten zitten maar die kenden geen clio met een 1.5dci motor en een handgeschakelde 6-bak en konden mij dus enkel vertellen waar hij zou moeten zitten op een 5-bak, maar kan hem niet onmiddelijk vinden, kan het zijn dat er ooit een andere versnellingsbak in mijn auto gelegd is?
rdi
forum starter
Contacteer:

Re: achteruitrijlichten werken niet

Bericht door rdi »

Geen idee waar het moet zitten maar op je vraag over de 6-bak, die zijn op de Ph1 dci gewoon geleverd.
Renault Clio III ph2 dCi
Collection met pack-comfort + carminat live
christoph
beginner
Contacteer:

Bericht door christoph »

ok bedankt voor het antwoorden, ik ga het zelf ook nog eens bekijken als ik tijd heb
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Links naast de aandrijfas waarschijnlijk! Groene stekker met 2 kabeltjes
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
christoph
beginner
Contacteer:

Bericht door christoph »

nee daar zit hij niet, dat is wat ze mij bij de renault dealer ook vertelde. ik heb vandaag zelf de auto nog eens half uit elkaar gedraaid en heb hem gevonden.

het was inderdaad een groene stekker , bij een 6-bak zit hij bovenop, je kan hem net zien zitten als je links langs de batterij door kijkt, dus batterij en luchtfilter eruit nemen en dan kan je eraan.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”