Melding Stuurkolom controleren

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Appie

Melding Stuurkolom controleren

Bericht door Appie »

Vandaag was de grote dag dat we de Clio III Collection uit 2012 hebben opgehaald, particulier. De auto stond al 2 maanden stil omdat de jonge dame geen werk meer had en bij pa op de boerderij stond. Al die tijd niet meer gewassen en dat konden we ook zien. We hebben de auto vandaag in 4 uur tijd geheel van binnen en buiten schoon gemaakt maar toen....

Na enige tijd nam ik vanmiddag de Clio weer mee en branden het lampje "stuurkolom controleren".
Het boekje er op na geslagen en die geeft aan dat er een probleem is met de stuurbekrachtiging maar ik heb niets kunnen merken.
Nadat de Clio het contact is uitgezet en weer aangezet, is de melding verdwenen.

Iemand hier bekend mee ?

Onderstaande de Clio:

Afbeelding
Appie

Re: Melding Stuurkolom controleren

Bericht door Appie »

Vandaag bij de dealer geweest. Het lampje ging inmiddels niet meer uit en begon weer te branden bij inparkeren.
Zij hebben dit uitgelezen en de melding was dat de linkerstuurkolom geresset moest worden. Uiteraard had de dealer dit nog niet mee gemaakt bij zo'n jonge Clio. Allemaal heel vreemd.
Lampje is nu uit. Ik hoop dat dit ook zo blijft.
Sturen doet ie goed en er is niets voelbaars aan het stuur.

Iemand dit al eerder gehoord of zelf gehad ?
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Bericht door Il Girasoli »

De melding zelf ken ik niet. Ik weet wel dat de Scénic II vaak last had van een geblokkeerd stuurkolom.
Appie

Bericht door Appie »

Op dit moment denk ik dat het een storing was. Ze hebben het gereset en nu blijft het gelukkig uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”