Remmen op één as gelijktijdig vervangen is vier blokken. Buiten en binnenkant remschijf elk één. Dus links en rechts voor of links en rechts achter. Of voor en achter tegelijk kan natuurlijk ook maar als de voering op de blokken achter nog voldoende is dan lekker laten zitten. Ingesleten remmen hebben een betere vertraging dan nieuwe. Meet ook even de dikte van de remschijven. Minder dan 17 mm voor is de afkeurmaat, dit staat overigens ook gewoon op de schijf. Met de groeven die je er op hebt hoeft het niet te zijn dat de schijven vervangen moeten worden, wel zal je met nieuwe remblokken iets langer nodig hebben om de nieuwe blokken "in te remmen", de eerste 500 kilometer een beetje rustig aan remmen en noodstops proberen te vermijden. Dat kan tot gevolg hebben dat je schijven krom gaan en je die alsnog (en met wederom nieuwe blokken) moet vervangen.
Als ik zo kijk valt het allemaal erg mee. Hoe zien de schijven er uit na een redelijke rit? Glanzend? En dan hoor je ze niet meer zeg je al dus ik denk niet dat er al wat vervangen hoeft te worden. Met een beetje regen en nattigheid lijkt het binnen een paar uur al alsof de schijven verrot zijn, zelfs (of juist!) met nieuwe
