Ik ben in bezit van een Clio 2 phase1 uit 2000. heb hem nu 2 jaar en nooit ergens last van gehad..
Mijn vriendin rijdt er eigenlijk meer in ivm haar werk en vorige week kreeg ik een telefoontje van haar dat ze was weg gereden op haar werk.. en ongeveer 1km verder midden op een kruising viel de auto opeens uit.. haar verhaal;
Het leek alsof het gaspedaal niet meer reageerde, hij rolde gewoon uit.. alle lampjes knipperde even en vervolgens viel de auto uit..
Omstanders hebben direct de auto aan de kant geduwd en hulp werd ingeschakeld.. De auto kregen ze echter niet meer aan de praat en de dag erna ben ik met schoonvader de auto gaan afslepen.. altans dat was de bedoeling..
Toen we een dag later aan kwamen om hem weg te slepen kreeg ik hem namelijk gewoon gestart.
Onderweg naar huis echter is hetzelfde als mijn vriendin, ook mij overkomen.. op een lange 80 weg reed ik netjes zoals het hoort. en opeens valt het aantal toeren terug, en schiet dan vervolgens weer omhoog.. (de auto stottert als het ware) uiteindelijk viel hij uit en stond ook ik stil.. maar gelukkig kon ik hem wel weer gewoon starten.. vervolgens weer zonder problemen naar huis gereden..
Bij inspectie thuis bleek dat er zeer oppervlakkige knaagsporen zaten op de bougie kabels. Deze zaten er echter al sinds aanschaf maar door het koude weer gingen we ervan uit dat daar vocht in was gekomen en dit kortsluiting had veroorzaakt waardoor de bougies geen vonken gaven en dus een aantal cilinders wegvielen? oplossing -> 4 nieuwe bougies en 4 nieuwe bougie kabels.
mijn schoonvader had hem een paar dagen bij hem gehouden om te testen en ondertussen mocht ik zijn auto lenen.
Hij heeft na het vervangen van de bougies en kabels een aantal keer in de auto gereden en geen problemen meer gehad dus wij dachten dat het voorbij was.. Dus auto's weer geruild.
Nu is mijn vriendin eergisteren weer gaan werken met onze auto en ja hoor.. ze rijdt op een stoplicht af dat op rood staat en dus laat ze gas los.. vervolgens springt het licht op groen en wil ze dus terug schakelen naar de 3 om vervolgens door te rijden.
Echter na het terugschakelen reageerde het gaspedaal wederom niet op haar " acceleratie" en rolde de auto gewoon uit.. terug naar de 2.. zelfde geval.. helaas auto viel uit.. gevaren lichten maar weer aan.. Maar gelukkig kon ze hem daarna wel meteen weer starten. de overige 20+KM heeft ze er gewoon weer me kunnen rijden...
Nu heb ik al een beetje zitten rondneuzen en nu verdenk ik de BDP sensor.. nu begreep ik dat daar een speciaal model niet goed van zou zijn.. (blauw als ik me niet vergis..) Nu heb ik niets blauws onder de motorkap dus ga ik ervan uit dat dat wel goed zit.. echter zie ik wel een onderdeel waarvan ik niet zeker weet of dit de BDP sensor is, die is afgemonteerd met isolatie tape?

kunnen jullie aangeven of jullie ook denken dat de BDP sensor de boosdoener is.. of het onderdeel op de foto de OBD sensor is waarheen ik zoek? En waar ik een nieuwe kan vinden? op winparts enz vond ik niets..
Als jullie andere ideeën hebben hoor ik het wel..