Wellicht een goede tip, shop eens bij een andere dealer.
Toen in 2009 de nieuw gekochte Twingo II voor de wederhelft een jaar oud was, werd het tijd voor het eerste beurtje. Bij de dealer waar we hem kochten -> All-in prijs van € 230,-. En dat voor een beetje olie, filter en algehele controle.
Bij onze vaste dealer, niet geheel toevallig die waar m'n vader werkt als chefwp, rekenen ze geen All-in prijzen maar puur wat het gekost heeft. De rekening was dan ook € 136,-. Snel verdiend dacht ik zo.
Het tweede jaar nogmaals en ook het derde jaar (i.v.m. coulance) nog bij de dealer gedaan. Daarna elk jaar, tot twee weken terug, de beurtjes (klein, groot en distributie) zelf gedaan.
Kleine beurt (olie, oliefilter, luchtfilter, pollenfilter) en je bent met een paar tientjes klaar.
Zoals wellicht al gelezen heeft de Twingo II inmiddels plaats gemaakt voor een Clio IV Estate (topic:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =6&t=22162). In februari is die een jaar oud en gaat de auto voor een beurt. En dat gaat zéker geen 200+ euro's kosten.
Overigens zit de IV dan nog niet aan de jaren en kilometers, maar ik doe eigen auto's altijd elk jaar voor een beurt. Was ik gewend van mijn ex-RS modellen, en dus ook bij het tweede auto'tje. Zeker omdat ie nog geen 10k per jaar draait omdat we de rest van de kilometers met mijn leaser rijden.
Kern van het verhaal: zoek een dealer die niet de All-in prijzen hanteert. Dat scheelt je maar zo € 100,-.