Kleine beurt, grote prijs..

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
goodje
über forummer
Contacteer:

Kleine beurt, grote prijs..

Bericht door goodje »

Zo mijn Clio word 28 december twee jaar en ook bijna 30.000 km op de teller, toch maar een beurt laten geven voor door de dealer. :shock:
Dit inverband dat de garantie dan ook voorbij is en ik nog even wat dingen wilde laten nakijken of verhelpen.
Het slot mechanisme knopje op handvat bestuurders kant weigert geregeld in de ochtend, diverse keren drukken voordat die open gaat.
Ik hoor best wel veel wind geruis tijdens het rijden ter hoogte van de spiegels, had er ook al over gelezen.
Verder schrok ik van de prijs die ze vragen voor een kleine beurt olie en filter, interieurfilter en voor de rest wat punten nakijken.
Prijskaartje € 249,00 :bigcry: is dat ik nog een waarde bon had van 60 euro anders had ik het vermoedelijk niet daar laten doen.
Denk dat de Kwikfit het voor de helft had gedaan :worship:
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Sidney
forum starter
Contacteer:

Re: Kleine beurt, grote prijs..

Bericht door Sidney »

Misschien dat ik wat meer gewend was aan de prijzen van de BMW dealer, maar vind je dat echt veel? Bij m'n 3 serie was alleen een olie wissel al dit bedrag...

Per km is het bijna niet uit te rekenen ;-)
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Wat doen ze dan echt veel meer, als olie en bij BMW en de rest van die dure merken betaal je ook voor de status.
Maar ff Google hier http://www.kwik-fit.nl/webshop/onderhou ... WNER_CODE= grote beurt 209 euro kleine beurt 105 euro
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Dat is kwikfit. ik snap nog steeds niet waarom mensen daar heen gaan...
Ja hij is goedkoop maar dat heeft een rede. Je word opgelicht.

Een keer een olie wissel laten doen met de clio 1.2 8v '93 en komen ze met de melding, Je katalysator is kapot, doorgeroest en die hebben we vervangen.
Deze had ik er net een week geleden zelf onder gehangen samen met de middenpijp vervanger, hagel nieuw en orgineel.
Politie gebeld en de auto weer mee genomen na een hoop gezeik.

Verder heb ik nog zat van dit soort verhalen gehoord in mijn omgeving.
Mijn advies is, ga naar een goede universele bovag garage. leg dat 10-tje meer neer, bespaart je enorm veel problemen.
(dit moest ik even kwijt :lipssealed: )
Groeten, Vincent.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Kan wel kloppen Vinnie_86, maar ik had het maar opgezocht om het verschil aan te geven.
Verder met de kwikfit hier tussen Wijchen en Nijmegen niet echt veel problemen APK en banden geregeld laten doen.
Komen wel vaker met eigenlijk moet dat ook nog gebeuren, ik blijf er altijd bij en er word alleen gedaan wat ik afspreek en prijs afspraak van te voren en bij afrekenen de FNV pas voor de 10 of 15 % korting...
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Het bijvullen van ruiterwisser vloeistof doet de prijs al geweldig stijgen ook al heb je hem de dag voordien zelf gevuld staat de prijs er bij.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Sorry, maar even voor mijn beeldvorming, wat is de bedoeling van dit topic?

Dealers zijn altijd duurder, ze doen gewoon een aantal routine checks en vullen het e.e.a. bij wat misschien niet eens aan vervanging toe is, maar dat staat gewoon op een checklist, en ja, ze tellen de hoofdprijs. Ga je bijvoorbeeld naar de Mercedes garage, betaal je 100 euro per uur, zal tegenwoordig overigens nog wel meer zijn.

Kwikfit is denk ik hierboven al genoeg over gezegd, we hebben regelmatig boze klanten over de vloer die daar geweest zijn met verhalen soortgelijk aan die hierboven, die moeten het hebben van mensen binnentrekken op basis van lage apk en beurtprijzen.

Wil je besparen op je onderhoud, dan raad ik je aan om naar een lokale BOVAG garage te gaan, ze zijn niet allemaal hetzelfde, maar over het algemeen heb je daar meer waar voor je geld.
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Nog Goedkoop.
heb 277 euro betaald en 10 maanden terug 99 euro voor de jaarlijkse onderhoud en een nieuw pollen filter.

Bert
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Even een update en wat reacties op de reacties.

Je hebt het over Mercedes of Renault zit toch wel echt een beetje verschil tussen..

Bert10, jij bent nog harder genaaid, Whahahaha

sp33... Enz moet er altijd een bedoeling zijn als hier iets geschreven of gevraagd word..

herman12 dus als je een bijna nieuwe auto koopt kan je daarna dus prima genaait worden voor de onderhoud, zie het vergelijk niet..

kimKim enz.. Klopt zat bij mij ook echt vol en koelvloeistof gevuld terwijl die ook rond de max al stond

Maar nu ook iets positief over de dealer, mijn auto moet op 7 januari retour komen omdat de volgende onderdelen niet op voorraad waren.

1e Volgens mij nieuwe tank of onderdelen er voor, kan hem alleen volgedruppeld krijgen nu.
(Sta gemiddeld dubbele tijd te tanken met de auto's naast mij)
2e knopje handgreep bestuurders kant moet vernieuwd worden, weigerde te vaak.
3e rubbers deuren of ramen omdat het rijwind geluiden geeft ter hoogte van de spiegels.

Dit gaat volgens mij onder garantie gebeuren, dus een warme douch voor EX Renault dealer Coppes BV Bergharen.
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Ik snap het probleem niet... je hebt nu 125 euro per jaar aan onderhoud besteed. Is dit nou zo'n absurd bedrag?

Concurrerende merken hanteren praktisch dezelfde prijzen voor een onderhoudsbeurt.

Beurten bij dealers kosten simpelweg meer omdat dealers ook meer kosten draaien.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Vind het ook wel mee vallen idd.
Enige puntje wat ik heb is ga niet naar de kwikfit en naar een bovag garage. hier zit je meestal goed :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Contacteer:

Bericht door Age »

bart0ving schreef: Beurten bij dealers kosten simpelweg meer omdat dealers ook meer kosten draaien.
Tja, da's niet mijn probleem en ik vraag er ook niet om, al die glimmende showrooms die betaald moeten worden, ik ga dus ook niet meer naar een dealer.

Maar voor de rest ga ik helemaal met je mee, 125 per jaar is natuurlijk helemaal niets...
Groet, Age
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Age klopt €125,00 per jaar is inderdaad niks, delen door 365,241299 = €0,34223866 per dag of €250,00 delen door 30.000 km is €0,12 per kilometer.. (Oeps foutje is inderdaad € 0,008333) dank aan Da Freeze,

Maar dan wat ze er voor doen en dan vind ik het inderdaad wel weer veel.
olie plus filter interieurfilter en op wat punten nalopen ruitenwisser vloeistof afgevuld (was vol) koelvloeistof 0,2 bij gevuld stond koud al bijna aan max.

En dat alles bij elkaar vind ik dan zeker een flink bedrag 249,95 of 277,00 euro, kosten olie 50 euro filter 7,50 interieur filter 20 euro 70 tot 100 euro kosten de rest arbeidsloon!!!
Laatst gewijzigd door goodje op 25 dec 2014 09:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Duck
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Duck »

Maar denk je dat je bij de niet dealer ook had kunnen aankloppen voor je nu garantie perikelen????
Renault heeft ook nog zoiets als " my Renault " ; in meerdere vormen, worden je vloeistofjes bijgevuld; lampen buiten om vervangen etcetera.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Da Freeze
forum starter
Contacteer:

Bericht door Da Freeze »

goodje schreef: of €250,00 delen door 30.000 km is €0,12 per kilometer..
Vele malen minder dan dat. Ongeveer 0,8 cent per km.

Waar je nog wel eens mee belazerd kan worden zijn het zogenaamde "vervangen oliefilter" en het "volledig vervangen van de olie". Oliefilters worden niet altijd vervangen en motorolie wordt meer aangevuld dan vervangen. Maar op de rekening is het wel allemaal vervangen. :furious3:
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Duck garantie bij niet dealer,weet wel zeker van niet ,maar die heeft dan ook niet de winst opgestreken bij de aanschaf..
PS de garantie word NIET betaald door de dealer maar doorberekent aan Renault Nederland..
bert10
forum starter
Contacteer:

Bericht door bert10 »

Klein foutje gemaakt de beurt kost 177 euro ipv 277.
Al met al vind ik het niet een goedkoope auto ,maar dat komt eigenlijk door de de eerste beurt van 99 euro want volgens mij was die niet nodig geweest,sommige dealers doen die beurt ook niet,volgend jaar laat ik in iedergeval die tussen beurt lopen.
kennissen hebben bij de koop 3 beurten er bij in gekocht dus die moest dus bij 2 jaar een onderhoudsbeurt uit laten voeren,dus niet de tussen beurt.

gr Bert
Arjaan81
forum starter
Contacteer:

Bericht door Arjaan81 »

Tussen beurt is niet nodig! Je verliest je garantie niet!
Mick
forum starter
Contacteer:

Bericht door Mick »

Ooit eens een kwaliteits fiets voor onderhoud gebracht? Dan schrik je pas....

Mijn advies zou zijn, loop/kijk met de monteur mee als ze onderhoud aan je auto doen bij de dealer en doe vervolgens hetzelfde bij de kwikfit en je snapt het prijs verschil. Doe mij maar een 2e hands auto die bij de dealer is onderhouden ipv bij een beun.....

Maar goed, het moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk en men ziet het kwaliteit verschil niet.
adinsx
beginner
Contacteer:

Bericht door adinsx »

Wellicht een goede tip, shop eens bij een andere dealer.
Toen in 2009 de nieuw gekochte Twingo II voor de wederhelft een jaar oud was, werd het tijd voor het eerste beurtje. Bij de dealer waar we hem kochten -> All-in prijs van € 230,-. En dat voor een beetje olie, filter en algehele controle.

Bij onze vaste dealer, niet geheel toevallig die waar m'n vader werkt als chefwp, rekenen ze geen All-in prijzen maar puur wat het gekost heeft. De rekening was dan ook € 136,-. Snel verdiend dacht ik zo.
Het tweede jaar nogmaals en ook het derde jaar (i.v.m. coulance) nog bij de dealer gedaan. Daarna elk jaar, tot twee weken terug, de beurtjes (klein, groot en distributie) zelf gedaan.
Kleine beurt (olie, oliefilter, luchtfilter, pollenfilter) en je bent met een paar tientjes klaar.

Zoals wellicht al gelezen heeft de Twingo II inmiddels plaats gemaakt voor een Clio IV Estate (topic: https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =6&t=22162). In februari is die een jaar oud en gaat de auto voor een beurt. En dat gaat zéker geen 200+ euro's kosten. ;)

Overigens zit de IV dan nog niet aan de jaren en kilometers, maar ik doe eigen auto's altijd elk jaar voor een beurt. Was ik gewend van mijn ex-RS modellen, en dus ook bij het tweede auto'tje. Zeker omdat ie nog geen 10k per jaar draait omdat we de rest van de kilometers met mijn leaser rijden.

Kern van het verhaal: zoek een dealer die niet de All-in prijzen hanteert. Dat scheelt je maar zo € 100,-.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Die eerste beurt kost ook geen 200 euro maar 99 word ook alleen maar interieurfilter vernieuwd..
adinsx
beginner
Contacteer:

Bericht door adinsx »

felix schreef:...... of zoek een dealer waar je vader werkt :laugh4: :thumbsup:
Tja... maar dat maakte voor de beurtprijs niet uit. Wel voor onderdelen die ik er bestel om zelf te sleutelen na de garantieperiode.

@goodje
Geen olie e.d.?
66 kW powerrr
forum starter

Bericht door 66 kW powerrr »

Wat een gezeur over kosten die zo weinig meetellen in de kms. Bovendien vind ik het juist goedkoop.

Mijn vorige auto (Seat Ibiza) was in ieder geval een stuk duurder. De laatste 3 beurten (180, 195 en 210.000 km) waren elk meer dan € 1000!
Nog een paar voorbeelden: Mijn racefiets kost elke 8.000 km tussen € 150 en 400 aan onderhoud, excl. klein onderhoud wat ik zelf doe.
Mijn motorfiets heeft elke 6.000 km een beurt nodig. Die varieert van € 200 tot 500.

Tip voor 2015: volg een cursus en schaf een brug, apparatuur en gereedschap aan en doe het onderhoud zelf. Gelukkig nieuwjaar alvast!
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

adinsx schreef:
felix schreef:...... of zoek een dealer waar je vader werkt :laugh4: :thumbsup:
Tja... maar dat maakte voor de beurtprijs niet uit. Wel voor onderdelen die ik er bestel om zelf te sleutelen na de garantieperiode.

@goodje
Geen olie e.d.?
Bij die eerste beurt die ik overgeslagen hebt doen ze alleen het interieur filter en wat punten nakijken, voor slechts 99euro.
Olie en oliefilter doen ze pas bij de 30.000km en de twee jaars beurt van mij en bij 60.000km komen het lucht filter en bougies enz.. de grote beurt..
66kwpowerrr tis maar waar je het geld aan wil uitgeven, ik liever niet aan dure beurten.
PS mag op slot van mij betreft..
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”