Clio III 1.2 16V Quickshift problemen

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
philips

Clio III 1.2 16V Quickshift problemen

Bericht door philips »

Ik heb sinds kort een Clio III, Phase II 1.2 16V Quickshift Benzine, Nadat ik eerst 5 maanden met een Toyota 1.6 GLI gereden heb is dit toch een verandering.

Er zijn een aantal problemen waarmee ik zit:

-De Quickshift-bak schakelt bijna altijd te laat naar een hogere versnelling, en zeker als je een beetje gas geeft (en ik geef graag gas :driving: )
Heel erg vervelend aan de stoplichten, dan duurt het altijd een eeuwigheid tot je op snelheid bent.

-Het gemiddelde verbruik ligt tussen de 7 en de 7,5 liter/100km

Valt hier iets aan te doen?
Bij het verbruik kan ik naar de luchtfilter of naar de olie kijken maar bij de bak weet ik het niet.

Iemand tips?

Alvast Bedankt.
philips

Re: Clio III 1.2 16V problemen

Bericht door philips »

Heb net gekeken, Luchtfilter zit onder de kunstof kap? zit vast met torx-bouten langs de onderkant.

Ook heb ik wat problemen met de QuickShift-bak, soms bij het schakelen voel je hem echt schokken en trillen, het lijkt wel of er een beginner mee rijdt :lol:

Nieuwe versnellingsbak olie?
Of toch de bougies of bougiekabels?
philips

Re: Clio III 1.2 16V problemen

Bericht door philips »

iemand die me kan helpen?
Arjan
Oud-beheerder
Berichten: 5410
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:19
Contacteer:

Re: Clio III 1.2 16V problemen

Bericht door Arjan »

Bij de Quickshift wil nieuwe olie vaak een groot verschil geven.
Luchtfilter zit in de zwarte doos tussen blok en accu, inderdaad met torx.
En verbruik van zo'n 1:14... je zegt zelf al dat je graag gas mag geven. Is dan niet zo verkeerd denk ik.
Gebruikersavatar
Jdvrs
beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 okt 2014 17:51
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Clio III 1.2 16V problemen

Bericht door Jdvrs »

De quickshift bakken schakelen altijd laat en traag als je flink gas geeft. Inderdaad de bakolie kan verschil geven en of er zit een elektroklep die hydroliek aanstuurt. Die pompt de olie voor het ontkoppelen van de koppeling op druk. Wanneer hier te weinig ATF olie in zit wil deze langzaam ontkoppelen of de koppeling laten slippen. (Klein doorzichtig resevoir in het zicht tussen de motor en de bak van accu ongeveer.) Het niveau daarvan op pijl brengen kan ook verschil brengen.
CLIO III RS LUXE
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”