hey,
ik heb een uitdaging: sinds kort ben ik in het bezit van een clio2 soprt, phase 2 van 2001 met 169 pk. nu wordt de temperatuur van de koelvloeistof netjes warm en geeft de meter bedrijfstemp. aan. ook beide slangen naar/van het schutbord voor de kachel worden warm. maar er komt alleen koude lucht naar binnen. de airco moet wel afgevult worden, dat wel dan. a/c compressor werkt ook als ik de knop inschakel. alleen reageert de warmteinstelling niet. op het display op het dash waar ook de tijd en radio in staan geeft de temperatuur 32 graden aan(met dit weer?). weet iemand een oplossing hiervoor? tempschakelaar defekt? zo ja, waar moet ik zoeken? ik heb eenzelfde clio sport 2, phase 2 uit 2002 staan voor het vrij rijden op het circuit, dus onderdelen genoeg voorhanden om te proberen.
een pb en hulp wordt erg op prijs gesteld.
interieurkachel wordt niet warm
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: interieurkachel wordt niet warm
die temperatuur op het display is de buiten temperatuur, een bekend probleem.
Die zit als klein bolletje onder je rechter buitenspiegel, die kan je met hele bekabeling vervangen of kort erop solderen en isoleren (makkelijker)
Verder zit de binnen temperatuursensor bij je interieurverlichting, anders is denk ik iets mis met het mechanisme of je kachelradiator verstopt
Die zit als klein bolletje onder je rechter buitenspiegel, die kan je met hele bekabeling vervangen of kort erop solderen en isoleren (makkelijker)
Verder zit de binnen temperatuursensor bij je interieurverlichting, anders is denk ik iets mis met het mechanisme of je kachelradiator verstopt
Het kan ook de kachelweerstand zijn, een stukje elektronica dat nog weleens stukgaat. Makkelijk zelf te vervangen, zit onder de rechter parafan.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Het CC Systeem werkt in combinatie met de sensor bij het binnen licht en de buiten temp sensor.
Je hebt een zeer grote kans dat alles weer normaal werkt wanneer je de sensor in de rechter spiegel vervangt voor een nieuw/ander exemplaar (ca 45 euro)
Wanneer een kachelweerstand kapot is werkt de blower alleen maar op de max stand, dat is dus hier niet van toepassing
Je hebt een zeer grote kans dat alles weer normaal werkt wanneer je de sensor in de rechter spiegel vervangt voor een nieuw/ander exemplaar (ca 45 euro)
Wanneer een kachelweerstand kapot is werkt de blower alleen maar op de max stand, dat is dus hier niet van toepassing
Groeten, Vincent.