Kachel radiator vervangen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Mahmoud

Kachel radiator vervangen

Bericht door Mahmoud »

Hallo beste mensen,
sinds kort heb wel lekkage bij mijn kachel radiator,heb een nieuwe besteld vandaag heb hem binnen gekregen.
maar hebben jullie nog tips dat het vervangen van kachel radiator nog makkelijker en soepeler maakt?
ik ziet er ook namelijk tegen dat hele dashboard eruit moet.echter kan het ook zonder ? enige ervaringenen hier?
alvast bedank voor elke tips

Clio I uit 1996

:driving: :driving: Groeten Mahmoud
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Re: Kachel radiator vervangen

Bericht door bassyyyy »

denk dat als je alleen je pendalen eruit haalt je er ook wel komt
Groet, Bas Jan.

klik op de auto's hier onder voor mn oude en nieuwe project
AfbeeldingAfbeelding
Clio 16v ombouw & BMW 118D
Mahmoud

Bericht door Mahmoud »

bedank voor je reactie, heb vandaag wel geknoeid met auto,gas pedaal er uit gehaald maar radiator wou nog niet er uit.had onderste stuk kachel huis afgezaagd.nu zit er in maar van weekend weer het stukje kachel huis eraan lassen.

Groeten mahmoud
Pepijnwk

Bericht door Pepijnwk »

Tja ik ben gisteren ook een aantal uren zoet geweest. Ik heb totale dashboard verwijderd. Alle klinknagels gewoon laten zitten.
Ik heb met kabelboom leeg gehaald. Dit werkt op zich prima. Zitten grote stekkers op schutbord. Die worden dicht gehouden met plastic stripje. Deze moet er eerst uit ander krijg je de stekkers niet los.
Ook de stekkers uit de deuren moeten los. Deze moet je dan eerst eruit schroeven voor ze los kunnen.
Na een aantal uren stug doorgaan:

Afbeelding
Mahmoud

Bericht door Mahmoud »

jah, kabels eruit halen was niks voor mij,maar het blijf niet zo veel keuze over,knap werk pepijnwk!
Pepijnwk

Bericht door Pepijnwk »

Het zit er alweer in. Alles rechttoe rechtaan losmaken en weer terug zetten. Kost gewoon een hele dag. De tweede keer gaat het natuurlijk sneller. Ik deed er een dikke dag over.
Maar alles doet het weer en heerlijk weer kunnen ontwapenen straks en lekker warm in de winter.
Kacheltje zelf was maar 26 euro.......
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”