17” WIELEN CLIO IV

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Bart646

Je mag geen Velgen maat veranderen.

Bericht door Bart646 »

Bij de Clio 4 0,9 en 1.5 dci schijn je geen grotere velgen te mogen toepassen omdat het de achteras/ ophanging zou beschadigen. Mijn Dealer kwam hier nadrukkelijk mee Kleiner mag wel groter zeker niet!

als dit zo is dan zouden meer van ons dit van de dealer gaan horen?
R27
über forummer
Contacteer:

Re: Je mag geen Velgen maat veranderen.

Bericht door R27 »

Ja, dit is al meermaals genoemd op het forum.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

in Onderstel/weglegging zijn 3 topics aangemaakt omtrent de velgen maat.
Deze hebben niet meer als 100 pagina's om door te lezen dus beter eerst even zelf zoeken.

Maar ik steun je volledig had ook liever een 17 inch velg eronder gehad of de auto wat verlaagd gezien maar garantie technisch is dit een slecht plan
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: 17” WIELEN CLIO IV

Bericht door goos »

Bart, zoals R27 en gebruiker al aangeven is dit al vaker besproken. Ik heb je bericht aan het bestaande topic toegevoegd.
Groet,
Martijn

Afbeelding
clio4driver

Bericht door clio4driver »

Bart646 schreef:Bij de Clio 4 0,9 en 1.5 dci schijn je geen grotere velgen te mogen toepassen omdat het de achteras/ ophanging zou beschadigen. Mijn Dealer kwam hier nadrukkelijk mee Kleiner mag wel groter zeker niet!

als dit zo is dan zouden meer van ons dit van de dealer gaan horen?
Ook hier is er wat over te lezen! https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 9&start=25
Clio_RS172
beginner
Contacteer:

Bericht door Clio_RS172 »

Afgelopen weekend de nieuwe Clio Estate bekeken bij de dealer het goede nieuws is dat de estate benzine wel leverbaar zal worden met 17inch velgen.

Renault geeft aan dat de reden hier voor is dat de estate geen eco motor heeft.
Hij zal wel in co2 uitstoot omhoog gaan maar dit heeft voor Nederland geen invloed op de BPM.

De meerprijs voor 17 inch zal 695 euro zijn.
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

Interessant!! Het lijkt me dus toch een kwestie te zijn van uitstoot en niet van achterasconstructie zoals renault nederland ons wil doen geloven als we 17" op de clio hatch willen!
Laatst gewijzigd door Roland op 24 mar 2013 21:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Hoe zit het nu eigenlijk echt met de 17" onder een clio 4 met 16" fabrieks-af?

Ik weet dat er iemand 17" had laten opzetten en nog geen verhalen gehoord van een kapotte achteras.
En zoals het bericht hierboven neem ik aan dat het wel oké zit om er 17" onder te plaatsen?
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Heb het grootste gedeelte gelezen en kan aanvullen dat mijn zoon een Megane coupe van 2000 had waar 17 inch velgen onder lagen waar we mega veel problemen mee hadden de wiel lagers waren niet aan te slepen door de verhoogde weerstand vermoedelijk.
Dus er kunnen wel dingen eerder door kapot gaan...
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

wij hebben in ons gezin 2 nieuwe Clio's; een hatchback en een estate. Onder de estate kon ik af fabriek 17" laten monteren. Daar liggen dus de originele 17" velgen van renault onder. Reden: constructie achteras is berekend op 17".

Onder de hatchback kon dat niet. Ik werd gewaarschuwd voor problemen met de achteras indien ik toch 17" zou monteren. De dealer heeft duidelijk aangegeven dat eventuele problemen door de 17" velgen niet onder de garantie zouden vallen. Desondanks heb ik er zelf toch 17" velgen onder laten monteren door een plaatstelijk bandenbedrijfje. De eigenaar van het bandenbedrijf gaf aan dat als de afwijking van de wielomtrek binnen de marge valt en de ET-waarde van de velg hetzelfde is als van de 16", het zeer onwaarschijnlijk is dat dit problemen gaat geven.
We zullen het zien.....
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

dat is nu waar ik beniuewd naar ben, of die achteras écht uitmaakt als je ongeveer dezelfde waardes als de originele 16" hebt.
Heb je die er al lang onder zitten?
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

Nu ongeveer 1000 km gereden met de 17" onder de hatchback, is natuurlijk veel te weinig om al iets te kunnen zeggen over mogelijke schade. Wat ik van de dealer vernam is dat de hatchback in Nederland voorzien is van een lichtere achteras, lichtere lagers etc. vanwege de strenge milieu-eisen.
Je hoort veel verschillende verhalen over dit onderwerp. Gewoon een kwestie van proberen en kijken wat er gebeurt....Ik zelf geloof er niet in dat het verschil in weerstand/wrijving tussen 16 en 17" dermate groot is dat het tot problemen zal leiden, maar we zullen zien.
Dimsim
forum starter
Contacteer:

Bericht door Dimsim »

Zelf ben ik van België maar ik denk niet dat er op de Nederlandse en Belgische clio's verschillen zitten.
Toch maar eens de velgen gaan halen dan. Met wachten kan je nog lang wachten en het is zoals je zegt: We zullen wel zien.

Als er iets mis mocht zijn lezen jullie het wel!
coronii
forum starter
Contacteer:

Bericht door coronii »

@goodje

Dat verhaal van de wiellagers kan alleen komen als je de verkeerde et waarde hebt gebruikt. De kracht komt dan niet meer recht op t wiellager te staan waardoor deze sneller kapot gaan.
peterweter
beginner
Contacteer:

Bericht door peterweter »

Hmmmmm..... vandaag heeft de dealer zonder iets te zeggen over compatibiliteit 17" Drenalic Noir velgen onder mijn Grand Tour gemonteerd....
Kan me niet voorstellen dat ik nu onveilig rijd

Afbeelding
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Jij hebt een Estate, daar kunnen wel gewoon 17" velgen onder.
66 kW powerrr
forum starter

Bericht door 66 kW powerrr »

en 15"...
Afbeelding
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Er past zelfs 18" onder!!!

Afbeelding
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

de Clio IV GT heeft standaard 17 inch, met 205/45 banden.. Zal de GT zoveel anders zijn als de 'normale'?
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Nee..
MikeClio
beginner
Contacteer:

Bericht door MikeClio »

Geld dit nog steeds? Heb een Clio Limited Edition besteld (0,9). Wordt standaard geleverd met 16"

Afgelopen weekend nog even langs de dealer geweest voor een vraag en tot mijn verbazing stonden alle Clio's op 17" (zowel station variant als hatchback..*wel de Tronic versie, automaat?)

De één zegt dat het niet schadelijk is de ander wel..
elmdek
beginner
Contacteer:

Bericht door elmdek »

Ik heb ook 17" wielen onder de Clio gewoon af-fabriek. Juli 2015 is het omslag punt geweest. Ik ben op 7 juli 2015 bij de dealer geweest om te kijken voor een nieuwe Clio en het opstellen van een offerte. Omdat ik er met de verkoper niet uitkwam ben ik na het weekend langs geweest bij de vestigingsmanager om verder te onderhandelen over de prijs. Deze vertelde mij dat de optie om 17" wielen te kiezen enkele dagen daarvoor was toegevoegd. Toen gelijk gekozen voor de grotere wielen.

Oja ik heb geen Station maar een gewone hatchback
MikeClio
beginner
Contacteer:

Bericht door MikeClio »

Ja ik kan er ook voor kiezen, maar de één raad het af en een ander niet.
Ben graag zuinig op mijn auto(s), niet dat ik binnen een paar jaar kapotte lagers ofiets dergelijks heb. Dan rij ik liever op de 16"
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”