Goedemiddag.
Ik wil graag mijn koplampen vervangen door xenon lampen (die ik ook al heb), maar ik kom er werkelijk met geen mogelijkheid bij.
Nu heb ik op diverse plekken gelezen dat je de voorbumper moet loshalen en de koplampunits moet losmaken.
Echter, heb ik geen flauw idee welke schroeven ik moet loshalen en waar ze zitten.
Het probleem is namelijk dat de kabeltjes van de xenonlamp door de clip heen moeten die de lamp op zijn plek houdt.
Maar dit is met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen omdat de motorruimte zo prachtig mooi is volgebouwd.
Misschien een handige harry in de buurt van emmen en omstreken die er verstand van heeft ?
M.v.g. Chris
Xenon Inbouwen Clio III
-
Phoenixje
Re: Xenon Inbouwen Clio III
Nou, het is dan toch gelukt.
Ik heb aan de binnenkant van de wielkast (na het stuur helemaal te hebben gedraaid per kant) de plastic kap losgehaald.
Onder de kap kwam ik dus 1 schroef tegen die de punt van de bumper (om het zo maar te noemen
) vasthield.
Dit dus aan beide kanten losgeschoefd, daarna de schroeven onder de motorkap (2 stuks en 2 zwarte klemmetjes/dopjes) losgemaakt.
Het was even een beetje wrikken, maar toen kwamen de zijkanten netjes los.
Daarna de hele bumper naar voren laten "kantelen" (een beetje zoals de cabine van een vrachtwagen
) en toen kwam ik netjes bij al de schroeven van de koplampen.
Deze losgehaald, en ik kon zo de hele koplampunit eruit pakken.
Lampjes erin, en voila !
we hebben xenon.
Nu is alleen nog een klein vraagje van mijn kant.
Kan het zo zijn dat de hoogteverstelling van de koplampen iets minder werkt door de xenon omdat de lichtpit langer is ?
Ik zie als ik de lampen hoger of lager zet het lichtbeeld maar een héééél klein beetje veranderen.
Ik weet zeker dat ik de kabels van de motortjes weer goed heb terug gezet, dus dat kan het probleem niet zijn.
M.v.g. Chris
Ik heb aan de binnenkant van de wielkast (na het stuur helemaal te hebben gedraaid per kant) de plastic kap losgehaald.
Onder de kap kwam ik dus 1 schroef tegen die de punt van de bumper (om het zo maar te noemen
Dit dus aan beide kanten losgeschoefd, daarna de schroeven onder de motorkap (2 stuks en 2 zwarte klemmetjes/dopjes) losgemaakt.
Het was even een beetje wrikken, maar toen kwamen de zijkanten netjes los.
Daarna de hele bumper naar voren laten "kantelen" (een beetje zoals de cabine van een vrachtwagen
Deze losgehaald, en ik kon zo de hele koplampunit eruit pakken.
Lampjes erin, en voila !
Nu is alleen nog een klein vraagje van mijn kant.
Kan het zo zijn dat de hoogteverstelling van de koplampen iets minder werkt door de xenon omdat de lichtpit langer is ?
Ik zie als ik de lampen hoger of lager zet het lichtbeeld maar een héééél klein beetje veranderen.
Ik weet zeker dat ik de kabels van de motortjes weer goed heb terug gezet, dus dat kan het probleem niet zijn.
M.v.g. Chris
Ha Chris, mooi dat het gelukt is. De bumper moet er bij een 3 inderdaad af. Tip: kijk eens tussen de How To's voor de Clio 3. Daar vind je nog andere bruikbare tips 
- Lampie
- forum starter
- Contacteer:
Welke koplamp zit er bij jou in, met reflector of met een lens ?
Ik gok reflector, want ik herken de trubbels met het beugeltje.
Ik heb het beugeltje losgemaakt, maar kreeg dat pas na een uur weer ingeclipst.
Ik heb de H7 Xenon lampen nog in de kast liggen.
Goed om te weten waar ik moet zoeken om de bumper los te maken
Ik gok reflector, want ik herken de trubbels met het beugeltje.
Ik heb het beugeltje losgemaakt, maar kreeg dat pas na een uur weer ingeclipst.
Ik heb de H7 Xenon lampen nog in de kast liggen.
Goed om te weten waar ik moet zoeken om de bumper los te maken
75533
-
Phoenixje
Helaas, ik heb H1 met lens, ook die hebben helaas dat achterlijke beugeltje.
Nu moet ik zeggen, zodra de lamp eruit is, zit de xenon pit er binnen 1 minuut goed en wel in, het beugeltje kun je er namelijk helemaal uit pakken.
Dan de lamp plaatsen, en kun je het beugeltje heel makkelijk om de kabels heen terugplaatsen.
Nu moet ik zeggen, zodra de lamp eruit is, zit de xenon pit er binnen 1 minuut goed en wel in, het beugeltje kun je er namelijk helemaal uit pakken.
Dan de lamp plaatsen, en kun je het beugeltje heel makkelijk om de kabels heen terugplaatsen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5224 Weergaves
-
Laatste bericht door Cliotje89
-
- 3 Reacties