Gmail en Google agenda werken niet

Plaats hier alles wat met R-Link te maken heeft
Plaats reactie
Manutan
forum starter
Contacteer:

Gmail en Google agenda werken niet

Bericht door Manutan »

Ik wil graag mijn gmail en mijn Google agenda op mijn R-link ontvangen. Als ik echter wil inloggen op mijn Gmail in de R-link dan krijg ik de melding dat het inloggen niet lukt. Vervolgens krijg ik een mail van Google (op mijn telefoon) dat er een verdachte inlogpoging is geweest van een mobiel apparaat en dat ze die om veiligheidsredenen hebben geblokkeerd. Duidelijk dus dat daar het probleem ligt. Nu alleen de oplossing nog.....ik heb namelijk geen idee hoe ik Google zo moet instellen dat ze de inlog via R-link wel vertrouwen en dus niet blokkeren. Je kan, zover ik kan zien, alleen aangeven dat je het zelf was die probeerde in te loggen en geen hacker maar dat veranderd dan verder niets. De volgende keer kan ik weer niet inloggen en krijg ik weer een mail van een verdachte inlogpoging......iemand dezelfde ervaring, en nog beter.....een oplossing?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Gmail en Google agenda werken niet

Bericht door Vinnie »

Idd, je moet in gmail de auto 'toevertrouwen'

Klik op je profiel foto in googel en ga naar account, beveiliging.
daarna druk je op Accountrechten, en daar vint je een lijst met apparaten die toegang willen tot je gmail.
Afbeelding
Groeten, Vincent.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Heb de lijst gevonden maar de R-link staat daar niet tussen.... bij recente activiteit staat wel de (volgens Google) verdachte inlogpoging. Heb daar aangegeven dat ik het zelf was die wilde inloggen en dat het dus niet verdacht is maar helaas dus geen R-link in de lijst met apps met accountrechten......
Kets

Bericht door Kets »

Ikzelf heb dit probleem ook gehad. Ik heb het als volgt opgelost.

Ga in Gmail naar je account. Kies hier voor beveiliging. Hier zie je een optie: Authenticatie in twee stappen. Druk op instellen. Je moet dan een aantal stappen doorlopen en dan krijg je op een gegeven moment een code. Deze code moet je 1 malig in R-Link invoeren als wachtwoord. (let op: voor de code in incl. spaties)

Zo is het bij mij gelukt. Succes!
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Gelukt! Zo zie me maar waar dit forum handig voor kan zijn! Met z'n allen weten we meer :thumbsup: Alleen een beetje jammer dat je dit zelf allemaal moet uitzoeken. Want van Renault hoor je dit soort dingen niet......
JohnnyZ
beginner
Contacteer:

Bericht door JohnnyZ »

Het is mij ook gelukt op deze manier
:thanks:
Clio GT Estate aug. 2014
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Manutan schreef:...Alleen een beetje jammer dat je dit zelf allemaal moet uitzoeken. Want van Renault hoor je dit soort dingen niet......
Gek hé. Renault levert het systeem. De Apps die je installeert niet. Ondersteuning daarvoor moet je krijgen van de software ontwikkelaar. Verwachten dat Renault ook daar ondersteuning voor bied is hetzelfde als een Phillips TV kopen en verwachten dat in de handleiding alle info terug te vinden is van de verschillende providers of op een Windows PC verwachten dat Microsoft je gaat helpen wanneer je HP printer niet werkt.... :dozey:
Plaats reactie

Terug naar “R-Link”