'Officiële' Xenon-verlichting Clio op komst!

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Re: 'Officiële' Xenon-verlichting Clio op komst!

Bericht door Maurice van Munster »

VKVWebshop.nl schreef:
Manutan schreef:Hallo,

Momenteel kan de Clio IV niet af-fabriek met xenon uitgevoerd worden. Wat mij betreft een grote misser van Renault want nu gaat iedereen met after-market sets aan de slag. Maar kennelijk doet Renault dat zelf ook al want als je de commercial bekijkt dan zie je de rode RS ook met xenon rondrijden. Ik heb daaorm een mailtje naar Renault Nederland gestuurd met de vraag of er vanuit Renault zelf geen after-market xenon set aangeboden kan worden en die (voor wie dat wil) ook door de dealer ingebouwd kan worden.

Dit is wat ik als antwoord kreeg:
Hartelijk dank voor uw belangstelling en voor uw suggestie. Onze afdeling accessoires is hier reeds mee bezig en we hopen dat de Xenon set over enkele maanden wel als Renault accessoire leverbaar zal zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Met vriendelijke groet,

Niousha Mirjamali
Consultant Klant Relaties
Renault Nederland N.V.
Tel. : 0800-0303
http://www.renault.nl

Er komt dus over enkele maanden een after market xenon-set beschikbaar als accessoire van Renault. Die zal ongetwijfeld prijziger zijn dan andere sets die op internet te vinden zijn maar je hebt in ieder geval geen gezeur met de garantie in het geval er iets mis mocht gaan met de verlichting omdat het dan van Renault zelf is.
Update: De technische dienst heeft inmiddels enkele sets al goedgekeurd voor diverse Renault modellen. Buiten de sets zijn de ballasten en de lampen straks afzonderlijk te bestellen. De exacte prijzen zijn nog niet bekend.
De reactie van VKV webshop is een typisch een gevalletje van klant gerichte bangmakerij.
A wie heeft het over een goedkoop chinees setje?
B we hebben hier in europa nog steeds CE keur TUV keur enz mijn setje voldoet daaraan.
En waneer het goed gemonteerd volgens de installatie voorschriften is wil ik het nog weleeens meemaken wie dat er gelijk krijgt als we voor het hekje staan.
Ik heb inmiddels al inbouw montage werken gezien door Renault monteurs dus breek me daar de bek niet over open.

En dan hebben we het nog niet over de rammeltjes suisjes en piepjes die opduiken om dat de Clio in een lage lonenland word geproduceerd.
Iedereen importeerd goedkopere onderdelen en probeerd het zo duur mogelijk te monteren.
De pijp moet toch roken he?
Dus in dit geval de pot verwijt de ketel??!
Clio Estate DCI 90 E S&S Dynamique Noir met 1 toeter en bijna alle bellen.
In afwachting van een Estate TCE 120 Bose
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

1) Ik weet dat een forum geen les Nederlands is, maar kom op, "probeerd"? "waneer"? Moet ik een post die zo geschreven is serieus nemen?
2) Op compliance met CE wordt nauwelijks gecontroleerd, je hoeft dat niet eens bij een gecertificeerde instantie te laten keuren, je mag als producent ook zelf verklaren dat iets aan de CE richtlijn voldoet, kraait geen haan naar. Risico is dan wel voor jou. Vooral bij export vanuit China wordt daar veel mee gesjoemeld.
TÜV is een commerciële test, inspectie en certificerings (TIC) organisatie, die keurmerken afgeeft. Een TÜV keurmerk zegt niks als je niet weet aan welke standaarden cq. richtlijnen er getoetst is.

Ik werk zelf voor een organisatie die vergelijkbaar werk doet als TÜV. Als je ziet hoeveel rotzooi er op de markt is waar toch heel netjes een logootje op zit dat het gekeurd is, die wij vervolgens toch afkeuren, ben je sneller bereid om iets meer geld neer te leggen voor een product dat afkomstig is van een vertrouwde partij.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Nu is alleen de vraag nog of de after-market xenon die de Renault dealer installeert wel van een vertrouwde partij afkomstig is....Renault maakt die xenon-set natuurlijk ook niet zelf. Alleen heb je wel de garantie van Renault als er problemen mee onstaan.
JB2
beginner
Contacteer:

Bericht door JB2 »

VKVWebshop.nl schreef: Leest u a.u.b. de meegeleverde garantievoorwaarden, de volledige PDF bestand is op de Renault website te vinden. Hieronder ziet u een verkorte versie.
De wettelijke garantie van 24 maanden en eventuele verlengde garantieplus komt hierbij volledig te vervallen.

3 – DEKKING VAN DE RENAULT GARANTIE.
Uitsluitingen van de RENAULT Garantie:
- gewijzigde delen van de auto en toevoegingen aan de auto, evenals de schade (veroudering, verhoogde slijtage, vervormingen enz.) aan andere delen van de auto die door wijzigingen of toevoegingen is ontstaan,
– defecten of schades ontstaan door de volgende oorzaken:
• montage van niet door de fabrikant goedgekeurde accessoires,
• het niet volgens de richtlijnen van de fabrikant monteren van goedgekeurde accessoires,

Uiteraard is het aan u of dat u een "goedkoop, of Chinees setje" die niet goedgekeurd is door Renault wilt monteren. Let wel dat een ballast op zijn gemak 23.000 volt produceert. Moet er zelf niet aandenken dat het motorcompartiment of de hele auto door zo'n "goedkoop" setje afbrandt. Maar wellicht dat uw verzekering of de leverancier van het setje de schade dekt ? Renault niet in ieder geval.
Ik was op zoek naar informatie over de Xenon-"actie" van Renault en kwam op dit topic. Ik moet zeggen dat ik nogal geschokt ben door deze ongenuanceerde reactie namens een officiële Renault-dealer. Alsof recht op garantie zo zwart/wit is.

In het geval een auto uitbrandt (mogelijk) ten gevolge van een "goedkoop, of Chinees setje", zal het schadebedrag dermate hoog zijn dat bij afwijzing van de initiële garantieclaim de zaak aan de Rechter voorgelegd zal gaan worden door de eigenaar en/of zijn verzekeraar. Uiteindelijk is het aan de rechter om te bepalen wat redelijk is. Zo kan ik me voorstellen dat ook vastgesteld zal moeten worden of de brand wel uitsluitend door dat niet-originele setje is veroorzaakt. Het feit dat Renault/de dealer het zegt/schrijft is niet per definitie voldoende.
De garantievoorwaarden kunnen het recht op garantie onder bepaalde omstandigheden nooit 100% uitsluiten. Er komt altijd nog een toets door de bevoegde instanties (indien gewenst door een der partijen). Wettelijke "garantie" kan al helemaal niet uitgesloten/ingeperkt worden ten nadele van de consument door regels van de verkoper/producent. Dat staat de Wet namelijk niet toe.

Uiteraard is het wel zo dat je bij het gebruik van niet-originele onderdelen de kans op een (juridisch) conflict in geval van een technisch probleem groter maakt. Maar de uitkomst van dat conflict staat niet vooraf vast.
Helaas was de Clio IV niet zo'n succes. Nu peugeot 208 \o/
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

JB2 schreef:...
Wettelijke "garantie" kan al helemaal niet uitgesloten/ingeperkt worden ten nadele van de consument door regels van de verkoper/producent. Dat staat de Wet namelijk niet toe.

Uiteraard is het wel zo dat je bij het gebruik van niet-originele onderdelen de kans op een (juridisch) conflict in geval van een technisch probleem groter maakt. Maar de uitkomst van dat conflict staat niet vooraf vast.
Er kunnen wel voorwaarden gesteld worden aan garantie, wanneer er onderdelen vervangen worden door onderdelen die niet onder de garantie vallen. Jij hebt er namelijk zelf vrijwillig voor gekozen om een onderdeel te (laten) vervangen door een onderdeel waar Renault zijn akkoord niet op geeft. Als de auto afbrandt en er kan worden aangetoond dat de lampen de oorzaak zijn, dan heb je een probleem. En de oorzaak is vrij eenvoudig te vinden door schade-experts.
Pol

Bericht door Pol »

De Serie Limitée van deze zomer wordt blijkbaar standaard met xenon geleverd!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”