'Officiële' Xenon-verlichting Clio op komst!

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Manutan
forum starter
Contacteer:

'Officiële' Xenon-verlichting Clio op komst!

Bericht door Manutan »

Hallo,

Momenteel kan de Clio IV niet af-fabriek met xenon uitgevoerd worden. Wat mij betreft een grote misser van Renault want nu gaat iedereen met after-market sets aan de slag. Maar kennelijk doet Renault dat zelf ook al want als je de commercial bekijkt dan zie je de rode RS ook met xenon rondrijden. Ik heb daaorm een mailtje naar Renault Nederland gestuurd met de vraag of er vanuit Renault zelf geen after-market xenon set aangeboden kan worden en die (voor wie dat wil) ook door de dealer ingebouwd kan worden.

Dit is wat ik als antwoord kreeg:
Hartelijk dank voor uw belangstelling en voor uw suggestie. Onze afdeling accessoires is hier reeds mee bezig en we hopen dat de Xenon set over enkele maanden wel als Renault accessoire leverbaar zal zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Met vriendelijke groet,

Niousha Mirjamali
Consultant Klant Relaties
Renault Nederland N.V.
Tel. : 0800-0303
http://www.renault.nl

Er komt dus over enkele maanden een after market xenon-set beschikbaar als accessoire van Renault. Die zal ongetwijfeld prijziger zijn dan andere sets die op internet te vinden zijn maar je hebt in ieder geval geen gezeur met de garantie in het geval er iets mis mocht gaan met de verlichting omdat het dan van Renault zelf is.
Ping

Re: 'Officiële' Xenon-verlichting Clio op komst!

Bericht door Ping »

Ik ben benieuwd of dit ook achteraf te bestellen/ingebouwd kan worden. Ik denk dat er dan wel een aardig prijskaartje aan gehangen word (nieuwe koplampen e.d.?)
Nog even afwachten dus...
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Zo als ik het lees komt er een after-market xenon-set als accessoire beschikbaar. Dus niet een af-fabriek set die je als optie bij je bestelling moet kiezen. Als het een accessoire wordt dan zal dat dus niet betekenen dat je er nieuwe koplampunits in zal moeten zetten maar dat het gewoon xenonlampen (plus toebehoren als ballasten e.d.) zullen zijn die in je bestaande units gemonteerd worden.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Zou niet verkeerd wezen; een Renault accessoire Xenon kit! Ik hoop dat het waar is, maar denk het niet. In het najaar komt namelijk de Clio Initiale op de markt, met af-fabriek Xenon. Waarschijnlijk is het dan ook op andere uitvoeringen te bestellen.
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Bericht door Maurice van Munster »

Word waarschijnlijk een dure grap

Dit is mijn kitje via xenonlamp.nl gehaald 6000 kelvin h7 en aangelsoten op de dag licht led met een dimunit.

Afbeelding

Links nog orineel Rechts met xenon.

Afbeelding

Alles xenon met DRL en dimstand
Clio Estate DCI 90 E S&S Dynamique Noir met 1 toeter en bijna alle bellen.
In afwachting van een Estate TCE 120 Bose
MrMyagii

Bericht door MrMyagii »

Wat vind meneer APK en garantie hiervan? Persoonlijk ben k ook grote voorstander van xenon omdat je echt 10x meer zicht hebt dus hoop dat het weinig problemen oplevert
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

MrMyagii schreef:Wat vind meneer APK en garantie hiervan? Persoonlijk ben k ook grote voorstander van xenon omdat je echt 10x meer zicht hebt dus hoop dat het weinig problemen oplevert

Geen probleem
Voorheen diende xenon verlichting uitgevoerd te worden met een wiswas installatie op de koplamp unitdit was om diffusie en strooilicht te voorkomen.
Dit is echter per 1-6-2012 veranderd.
Garantie waarop?
Op een gewone lamp heb je geen garantie.
De unit echter wel.
Nu heeft mijn xenon kit 36 maanden garantie op de lamp en de ballast.
Deze ballast is ook nog eens canbus proof waardoor er geen rare meldingen op je boordcomputer komen,echter heeft de clio geen canbus dus dat probleem heb je dan ook niet
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Dan hadden ze er gelijk wel lenzen in mogen doen ipv dat lelijke strooilicht nu.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Dan zie ik idd ook liever iets als dit. (als iemand turks kan lezen kan je het project volgen 8) )
http://www.fordclubtr.com/forum/topic/2 ... ar%C4%B1m/
Groeten, Vincent.
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Die turken zijn echt Super bezig. Hebben al heel veel aangepaste Clio's rijden. Zijn helemaal Renault gek die lui.
Martijn1

Bericht door Martijn1 »

Dat zoek ik nou hé! Lenzen voor in de unit, iemand een idee? Dat ziet er zo ontzettend veel beter uit.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Morimoto zijn goede lenzen.
De BMW club is daar super tevreden mee.

http://www.retrofitlab.com/
Groeten, Vincent.
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Een zogenaamde Retrofit uitvoeren, Martijn.
Sjoerd (sjoertum) heeft dit ook gedaan destijds in zijn Clio 2.

Ik zie eventuele resultaten graag tegemoet!
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Ik heb inmiddels bericht gekregen van mijn dealer dat Renault een xenon-set als accessoire levert op de Clio IV.
Kosten: 499 euro inclusief inbouwen en btw. Het is een gewone after-market set zonder projectielenzen en alleen het dimlicht wordt xenon.
Ik moet zeggen dat ik het een nogal prijzige accessoire vind. Het enige voordeel is dat de set wordt ingebouwd en dat je zeker weet dat de lampen passen. Tevens behoud je de fabrieksgarantie.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

499 dat is veel, bij hans anders kost een nachtbril 199 euro dus kan ik er twee kopen .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Welke dealer, heb je wat meer info?
Clio Estate DCI90 Dynamique-> Rouge flamme, lumiere, city extra, comfort extra, R-link, res.wiel.
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Afbeelding

Mijn dealer is VKV maar ik neem aan dat je de accessoire bij elke dealer kan bestellen en laten inbouwen.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

Bedankt voor de info, is dit een nieuwe accesoire folder oid?
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

Geen idee. Dit plaatje kreeg ik als bijlage door mijn dealer doorgemailt.
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Zeer prijzige aftersale optie.
Want hoe je het ook went of keert en welk verhaal je erom heen lult het blijven Xenon lampen met een H7 fitting.
Tis maar wat de gek er voor geeft en ik ben echt niet zo gek.
Garantie die heb ik ook 36 maanden.
VKVWebshop.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door VKVWebshop.nl »

Manutan schreef:Hallo,

Momenteel kan de Clio IV niet af-fabriek met xenon uitgevoerd worden. Wat mij betreft een grote misser van Renault want nu gaat iedereen met after-market sets aan de slag. Maar kennelijk doet Renault dat zelf ook al want als je de commercial bekijkt dan zie je de rode RS ook met xenon rondrijden. Ik heb daaorm een mailtje naar Renault Nederland gestuurd met de vraag of er vanuit Renault zelf geen after-market xenon set aangeboden kan worden en die (voor wie dat wil) ook door de dealer ingebouwd kan worden.

Dit is wat ik als antwoord kreeg:
Hartelijk dank voor uw belangstelling en voor uw suggestie. Onze afdeling accessoires is hier reeds mee bezig en we hopen dat de Xenon set over enkele maanden wel als Renault accessoire leverbaar zal zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Met vriendelijke groet,

Niousha Mirjamali
Consultant Klant Relaties
Renault Nederland N.V.
Tel. : 0800-0303
http://www.renault.nl

Er komt dus over enkele maanden een after market xenon-set beschikbaar als accessoire van Renault. Die zal ongetwijfeld prijziger zijn dan andere sets die op internet te vinden zijn maar je hebt in ieder geval geen gezeur met de garantie in het geval er iets mis mocht gaan met de verlichting omdat het dan van Renault zelf is.
Update: De technische dienst heeft inmiddels enkele sets al goedgekeurd voor diverse Renault modellen. Buiten de sets zijn de ballasten en de lampen straks afzonderlijk te bestellen. De exacte prijzen zijn nog niet bekend.
jeffreyR
beginner
Contacteer:

Bericht door jeffreyR »

leuk nieuws dit:)
VKVWebshop.nl
Sponsor/aanbieder
Contacteer:

Bericht door VKVWebshop.nl »

Maurice van Munster schreef:Zeer prijzige aftersale optie.
Want hoe je het ook went of keert en welk verhaal je erom heen lult het blijven Xenon lampen met een H7 fitting.
Tis maar wat de gek er voor geeft en ik ben echt niet zo gek.
Garantie die heb ik ook 36 maanden.
Leest u a.u.b. de meegeleverde garantievoorwaarden, de volledige PDF bestand is op de Renault website te vinden. Hieronder ziet u een verkorte versie.
De wettelijke garantie van 24 maanden en eventuele verlengde garantieplus komt hierbij volledig te vervallen.

3 – DEKKING VAN DE RENAULT GARANTIE.
Uitsluitingen van de RENAULT Garantie:
- gewijzigde delen van de auto en toevoegingen aan de auto, evenals de schade (veroudering, verhoogde slijtage, vervormingen enz.) aan andere delen van de auto die door wijzigingen of toevoegingen is ontstaan,
– defecten of schades ontstaan door de volgende oorzaken:
• montage van niet door de fabrikant goedgekeurde accessoires,
• het niet volgens de richtlijnen van de fabrikant monteren van goedgekeurde accessoires,

Uiteraard is het aan u of dat u een "goedkoop, of Chinees setje" die niet goedgekeurd is door Renault wilt monteren. Let wel dat een ballast op zijn gemak 23.000 volt produceert. Moet er zelf niet aandenken dat het motorcompartiment of de hele auto door zo'n "goedkoop" setje afbrandt. Maar wellicht dat uw verzekering of de leverancier van het setje de schade dekt ?
Laatst gewijzigd door VKVWebshop.nl op 25 mar 2015 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas1975
forum member
Contacteer:

Bericht door Bas1975 »

VKVWebshop.nl schreef: Er komt dus over enkele maanden een after market xenon-set beschikbaar als accessoire van Renault. Die zal ongetwijfeld prijziger zijn dan andere sets die op internet te vinden zijn maar je hebt in ieder geval geen gezeur met de garantie in het geval er iets mis mocht gaan met de verlichting omdat het dan van Renault zelf is.
Update: De technische dienst heeft inmiddels enkele sets al goedgekeurd voor diverse Renault modellen. Buiten de sets zijn de ballasten en de lampen straks afzonderlijk te bestellen. De exacte prijzen zijn nog niet bekend.[/quote]

Ik zou zeggen; houdt ons op de hoogte!! :worship:
Manutan
forum starter
Contacteer:

Bericht door Manutan »

En als Renault nou ook nog een set Xenon met projectielenzen als accessoire uitbrengt dan zijn we helemaal tevreden! Maat dat zit er helaas niet in vrees ik......

......zaterdag is het zover......dan kan ik mijn nieuwe Clio IV ophalen bij VKV Culemborg!!! :party6:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”