Achteruitrij camera.

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Nachtzuster
beginner
Contacteer:

Achteruitrij camera.

Bericht door Nachtzuster »

In de nog aan te komen Clio Estate wil ik graag een achteruitrij camera gaan instaleren.

Waar ik al meteen tegenaan loop omdat ik de auto nog niet heb als ik deze aanschaf:
http://www.aliexpress.com/item/EU-Europ ... 05814.html

Waar kan ik de draden in de auto krijgen zonder daarvoor een gat te maken?
Is de kentekenplaat aan de bovenkant genoeg dicht op de verlichting van de kentekenplaat dat daar draden doorheen kunnen?

Een andere mogelijkheid zou zijn om een camera in de kenteken verlichting te maken zoals deze:
http://www.aliexpress.com/item/Renault- ... 74511.html

Uiteraard niet deze voor de megane maar voor het idee.

De laatste optie heeft als voordeel dat er de draden meteen naar binnen gaan maar dat de camera niet in het midden van de auto is.

Graag hoor ik jullie op-en aanmerkingen.
.............Renault Clio Estate Tce 90 Night&Day Noir Etoile.............
Ping

Re: Achteruitrij camera.

Bericht door Ping »

Misschien een beetje domme vraag van mij maar waarom heb je deze niet meteen af-fabriek besteld?
Voor €295 had je hem kunnen bestellen.
Nachtzuster
beginner
Contacteer:

Ja maar ik heb in het verleden in mijn laguna dit ten volle tevredenheid ook ingebouwd.
En wanneer ik dit zelf doe heb ik en een leuk project, en zo'n 240 euro over in mijn portomonee. En volgens mij is er zonder R-link geen camera optie op de medianav dus dat is ook 700 euro minder.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Er is er eentje hier die dit heeft laten inbouwen maar vind hem niet zo direct.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Nachtzuster
beginner
Contacteer:

thnx gevonden http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 47&start=0

Alleen hij is alleen al lang niet meer online geweest..
Heb een PB gestuurd.

En meteen antwoord, TOP!
Quote: Via de achterbumper naast de kast waar het reservewiel zit bevinden zich links en rechts van die bak gaten en aan de buiten(onder)zijde rubber doppen.

Wordt vervolgt.
Laatst gewijzigd door Arjan op 08 apr 2014 23:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
berkens
forum starter
Contacteer:

Bericht door berkens »

Heb je MediaNav of TT in je auto? Hier een software modificatie voor de MediaNav waarmee je ook een achteruitrijcamera kunt toevoegen.

Een voorbeeld van een draadloze camera (wat heet draadloos ;-) :

http://www.menavrus.com/downloads/rear-view-camera/

Grtn Ben...

PS BEN nog steeds aan het zoeken hoe je een TT van een achteruitrij camera kunt voorzien (USB?).
Captur Dynamique TCe 120 EDC Gris Platine (mono-tone), Gris/Gris Tropique bekleding, Pack City, R-Link
Nachtzuster
beginner
Contacteer:

De auto is er nog niet. nog 3 lange weken! :bigcry:

Ik heb met Medianav en de software heb ik al gekocht evenals de benodigde extra software om de hele wereld rond te rijden.

Alleen ben geen voorstander van draadloos want alle mobieltjes, bluetooth etc zal teveel storen, ik hou het op draad.

Heb de kentekencamera besteld en die komt binnen 4 weken binnen (china) ben alleen aan het twijfelen over de bedrading en zal ik toch op zoek
moeten gaan naar een kentekenverlichting camera maar dat zie ik pas als ik de auto heb.

In R-link zit toch al een camera functie in?
Is het dan niet net als met de extra software aansluiten op de achterkant zoals onder aangegeven?

Afbeelding
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Ping schreef:Misschien een beetje domme vraag van mij maar waarom heb je deze niet meteen af-fabriek besteld?
Voor €295 had je hem kunnen bestellen.
Als je de Night & Day uitvoering besteld zit hier standaard geen R-Link op, wil je de achteruitrijcamera hebben dan moet je ook R-Link nemen. Dan wordt de camera i.p.v. 295 euro ineens 890 euro :)
Ron4
beginner
Contacteer:

Bericht door Ron4 »

Beste Nachtzuster,

Is je Clio inmiddels al afgeleverd en ben je al begonnen met het installeren van de achteruitrij camera? Ook ik ben geïnteresseerd om een achteruitrij camera te monteren in combinatie met Menavrus software. Wat ik mij nog wel afvraag is het aansluiten van de camera op het MediaNav systeem. Er wordt gesproken over camera plus signaal op pen 10 en het min signaal op pen 22. De camera's worden echter uitgerust met RCA aansluiting. is het de bedoeling dat deze connector afgeknipt gaat worden waarbij de kern van de vrijgekomen draden de plus gaat worden en de afscherming de min? Is de connector van de MediaNav op de punten 10 en 22 al wel voorzien van een connectie pin waarop de draden aangesloten kunnen worden? Zo maar enkele vragen waar ik tegenaan loop en ik op de diverse geraadpleegde sites geen antwoord kan vinden.

Daarom ben ik benieuwd of je al met de installatie bent begonnen. De bovenstaande vragen zouden dan door jou waarschijnlijk beantwoord kunnen worden.
Nachtzuster
beginner
Contacteer:

Hoi Ron,

Ja de clio rijd alweer een maand.

Ben begonnen met het openmaken van achterklep bekleding, schrok en toen weer dicht gemaakt.
Ik dacht doe ik ff maar moet er nu een dag voor uit trekken, de kabel is met tulp die nergens in de achterklep heel doorheen zal komen.
Dus afknippen en hermonteren.
Wat me ook tegenviel is dat er tussen de ruimte van de kentekenplaat en binnen nog een stalenplaat zit.

Wel heb ik samen met het monteren van de trekhaak de kabel voor de Medianav al in de auto laten trekken, dat hoef ik niet meer te doen.
Ook nog niet de medianav eruit gehad.

Kortom nee werkt nog niet maar... as weekend vrij dan ga ik aan de gang en zal ik wat foto's nemen voor een howto.(zal een amateur versie worden)
Ron4 schreef:Beste Nachtzuster,

Er wordt gesproken over camera plus signaal op pen 10 en het min signaal op pen 22. De camera's worden echter uitgerust met RCA aansluiting. is het de bedoeling dat deze connector afgeknipt gaat worden waarbij de kern van de vrijgekomen draden de plus gaat worden en de afscherming de min? Is de connector van de MediaNav op de punten 10 en 22 al wel voorzien van een connectie pin waarop de draden aangesloten kunnen worden? Zo maar enkele vragen waar ik tegenaan loop en ik op de diverse geraadpleegde sites geen antwoord kan vinden.
De connector afknippen is een mogelijkheid, maar ik maak een verlengkabeltje met een vrouwtulp en aan het einde gaat in medianav.
Hoe het eruit ziet, ik denk het te weten, zal weekend worden nog niet los gehad.
Ron4
beginner
Contacteer:

Bericht door Ron4 »

Hoi Nachtzuster,

Gefeliciteerd met je nieuwe Clio en veel plezierige kilometers!

In mijn geval betreft het niet de Estate uitvoering en ben ik van plan een kentekenplaathouder met camera te monteren. Deze zit gemonteerd op de bumper en de kabel van de camera kan door dezelfde doorvoer als de al aanwezige parkeersensoren. Eventueel een connector afknippen en weer aansolderen is voor mij geen enkel probleem. Een verlengkabel met vrouwtulp achter de MediaNav is inderdaad een goed idee.

Succes met de werkzaamheden en als je wat foto's zou willen maken zou dat super zijn.
Stephan1967
beginner
Contacteer:

Bericht door Stephan1967 »

Beste nachtzuster,

Ik loop tegen dezelfde vraag aan en vond http://www.backview.nlvia google. Uiterst interessant. Kun je wellicht een update geven over de oplossing?

Groetjes,
Stephan
Laatst gewijzigd door Stephan1967 op 17 sep 2015 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Kijk eens op mijn profiel pagina ik heb er ook een op medianav
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Robin5757
forum member
Contacteer:

Bericht door Robin5757 »

Tnks men
Het is geen tuning, het is aan passen aan mijn smaak!
Xindar
beginner
Contacteer:

Bericht door Xindar »

Beste nachtzuster,

Ik wil ook een achteruitrijcamera monteren en was benieuwd of je jouw camera op je kentekenplaat heb gemonteerd of dat je deze in de originele plek naast je kentekenverlichting heb geplaatst.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”