afstandsbediening radio

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
climo
forum starter
Contacteer:

afstandsbediening radio

Bericht door climo »

Ik zag laatst in een sloper Clio1 een originele renault afstandsbediening voor de radio aan het stuur. Ik vond het wel grappig, maar ging er vanuit dat dit natuurlijk niet werkt op een moderne radio die je nu zou kopen. Maar misschien heb ik het wel mis. Wie weet of je toch niet iets kan met zo'n afstandsbediening bij een moderne radio?
Clio 1 Phase 1, 1.4RN 5-versnell. Jan1992 3-deurs
pjbosvelt
forum member
Contacteer:

Re: afstandsbediening radio

Bericht door pjbosvelt »

Als je er een verloopkabel bij koopt (let op...deze zijn vrij duur) zou het
kunnen werken.....
Opel Astra J GTC 1.4 Turbo
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Bericht door bassyyyy »

ik heb er naar geinformeerd voor mijn pioneer, zou op 70 euro komen om het te laten werken
Groet, Bas Jan.

klik op de auto's hier onder voor mn oude en nieuwe project
AfbeeldingAfbeelding
Clio 16v ombouw & BMW 118D
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Ok, dank! dat gaat me toch even te ver….
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Bericht door bassyyyy »

hier dus idem, zit er in voor de leuk nu
Groet, Bas Jan.

AfbeeldingAfbeelding
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Ik heb de afstandsbediening toch gekocht en ik wil hem toch graag werkend hebben..Lijkt me toch leuk. Bas Jan kwam met de volgende adapter:

http://www.dynamicsounds.co.uk/connects ... aptor.html en dan patch lead Pioneer

Heeft iemand ervaring met deze adapter of weet iemand dat deze past op de afstandsbediening stuur 7700818096 welke een 10-polige stekker heeft waarvan 9 bezet? Ik heb net een Pioneer DEH4600 gekocht

Ik heb er weinig verstand van, maar als je de foto bekijkt denk ik dat de rechterkant aan de radio moet worden gemaakt. Dit lijkt niet te passen of kan het kastje eraf en dan de stekker die aan het kastje zit direct aan de radio? Aan linker kant, 1 ingang kan dan worden gebruik door de stekker van de afstandsbediening?

Zou super zijn als dit zou werken......is ook een betalen oplossing nl!
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Bericht door bassyyyy »

er zit standaard aan je radio een zogenoemde ISO verloop. de rechterkant gaat op die verloop. de linkerkant gaat je stuurwielbediening aan, en de ISO stekkers welke uit je Dashboard/auto/radiogat (hoe je t wil noemen) komt. op het zwarte kastje gaat een patch lead van pioneer. die klik je er in en gaat middels een 1,5 mm jack je radio in (lijkt op een hoofdtelefoonaansluiting). vooralsnog, dit heb ik niet gekocht en gok dat dit de werking ervan is.

Afbeelding
Groet, Bas Jan.

AfbeeldingAfbeelding
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Top, dank je! Ik kan het volgen aan de hand van je beschrijving! Had zelf al even gestudeerd op het plaatje van de site dat je hebt gekopieerd, maar begreep deze niet. Hoop dat de 10 polige stekker van de afstandsbediening (waarvan 9 bezet) op het linker gedeelte past. Ik denk dat ik de gok ga wagen, en hem deze week ga bestellen, tenzij iemand anders nog een ervaring heeft. Komt op Euro 44.50 incl verzendkosten..toch bijna een halve Pioneer..

Er staat nog het volgende bij de beschrijving:
* If you purchase this stalk adaptor you will not need to purchase a Wiring Harness Adaptor
Dit zal de standaard ISO verloop kabel zijn die aan de radio zit, die ik dus al heb?

Bij TME in Polen totaal alles 40 euro: http://www.tme.eu/nl/details/ctsrn001/a ... connects2/
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Hij is besteld..toch maar bij Dynamics Sound, leek me wat safer. Ik houd jullie op de hoogte of het gaat lukken met de kabel!
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Vandaag de adapter kabel ontvangen, en meteen geïnstalleerd. En, het werkt! Alles weer gemonteerd. Volume, golfgebied (MW, FM1 FM2 etc) en Radio/USB/CD etc kan vanaf de satelliet bij het stuurwiel worden benieuwd. Met de draaiknop van de satelliet zou je voorkeuzezenders moeten kunnen afgaan dacht ik, maar daar zoekt hij alleen automatisch zenders. Maar misschien hoort dit ook wel, of moet ik via de radio iets instellen. Vind het wel grappig dit! Bas Jan ontzettend bedankt! Ik had de kabel zelf niet gevonden denk ik!
pjbosvelt
forum member
Contacteer:

Bericht door pjbosvelt »

Mooi dat het werkt....

Met dank aan de kenners wederom een tevreden clio rijder :thumbsup:
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Bericht door bassyyyy »

top fijn dat het werkt !!!
Groet, Bas Jan.

AfbeeldingAfbeelding
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Gisteren voor het eerst een rit gemaakt met de afstandsbediening. Het is handig, zeker doorscrollen van nummers die je afluistert via usb stick, cd of telefoon. En de telefoon werkt ook goed! Super in zo'n oud Cliotje. Het enige dat me nog niet lukt is is het doorscrollen door de voorkeuzezenders van de radio.
Daarnaast heb ik nog wel een ander vervelend probleem wat ik na het rijden heb ervaren. Bij sturen schuurt mijn stuur (de naaf) tegen de afstandsbediening aan. Hoewel installatie van de afstandsbediening bij alle Clio's is voorbereid, lijkt mijn stuur niet te passen met de afstandsbediening. Maar je kon deze afstandsbediening in 1991/1992 (mijn jaar) al wel bestellen. Kreeg je bij bestelling van de afstandsbediening dan een ander stuur? Weet iemand dat? Of kan ik toch nog iets verstellen? Volgens mij kan dat niet (hij zit bevestigd in een vaste gleuf), maar ik zou het weer even moeten openmaken.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ODB6C8G4#LKP6DWBX

Dit is mijn stuur, rechts zie je nog net de afstandsbediening zitten. Als je wat scherper stuurt, schuurt het zachtere kunststof van de kolom (wat je nu niet ziet) tegen de linkerkant van de afstandsbediening aan…toch een ander stuur nodig? (van de RT uit die tijd?)

Link toch maar rechtstreeks geplakt, met de img lukt het mij op een of andere manier nooit, ook niet na aanpassen formaat.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

climo schreef:Maar je kon deze afstandsbediening in 1991/1992 (mijn jaar) al wel bestellen. Kreeg je bij bestelling van de afstandsbediening dan een ander stuur? Weet iemand dat?
Ja, dat kon.

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 39&t=18284 :thumbsup:
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Ja, maar als je de afstandsbediening bestelde in een basisversie (RL of RN), kreeg je dan ook een ander stuur (het stuur van de RT?) ?
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Ik ben er uit. Vandaag was ik vrij en ben ik naar de sloop gereden waar ik mijn afstandsbediening had gehaald. De Clio waaruit mijn afstandsbediening komt stond er nog en is een Clio modeljaar 1991 RN, maar met RT stuur. Het RT stuur heeft inderdaad uitsparingen waardoor je geen last hebt van de afstandsbediening. Blijkbaar was het inderdaad zo dat als je afstandsbediening bestelde, je een ander stuur kreeg. Gelukkig kreeg ik het los. Het stuurwiel is in redelijke staat, wel behoorlijk glad, maar heb het toch maar gekocht omdat ik de afstandsbediening toch handig vind en werkend wil houden, dan kan ik voorlopig zonder schurende geluiden rijden… En ik denk dat je dit stuurtje ook niet zo snel tegen komt op de sloop. Mocht iemand nog een bijna of nagelnieuw RT/Mexx stuur hebben liggen (1990-1996)…S, Bebop, RSI of 16V stuurtje is natuurlijk mooier, maar vind ik niet zo passen in een standaard uitvoering. Ik moet het RT-stuur nog monteren.

foto RT stuur:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ODB6C8G4#T7QTEZRH
pjbosvelt
forum member
Contacteer:

Bericht door pjbosvelt »

Mooi dat je dankzij de kennis hier op het forum weer een stapje verder bent.

En wat is die afstandsbediening prettig hé :thumbsup:
climo
forum starter
Contacteer:

Bericht door climo »

Zeker, echt handig en leuk om met het forum ergens uit te komen! En inderdaad erg prettig die afstandsbediening, die wilde ik toch houden, dan ook maar een ander stuur..
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Elektronica (vraag & antwoord)”