Tips om windgeruis te beperken?

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Kevin De Smet

Tips om windgeruis te beperken?

Bericht door Kevin De Smet »

Bij autosnelweg snelheden vind ik dat er redelijk wat windgeruis onstaat wss door de deurspiegels. Ik had ergens in het verleden een topic gezien die voorstellde wat tape te plakken in specieke plaatsen die een heel stuk het windgeruis onderdrukte.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

Op zich niks mis mee de constructe van de wagen denk ik, want de motor zelf is lekker stil aan 120 dus dat maakt dan het windgeruis gewoon meer duidelijk.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Tips om windgeruis te beperken?

Bericht door klmklmklmklm »

Radio harder zetten. :idea:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Kevin De Smet

Ik denk dat de deurspiegels (nu zo op de deur gemonteerd staan, en niet op het kleine zijruitje zoals bij de Clio III) hier misschien ook wel wat voor tussenzit. Ik zou net denken dat de Clio IV positie beter zou zijn, maar de spiegels zijn dan ook wel een stuk grooter omdat er nou éénmaal minder zichtbaarheid driekwarts achteruitkijkend is zullen ze die dan groter (moeten?) gemaakt hebben.
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

ik heb last van windruis bij bestuurders raam.

En sowieso last van veeel windruis op de rijksweg.

vandaag bij dealer geweest. en die gaat een heel nieuw rubber systeem o.i.d. monteren. op advies van renault nederland.Al had mijn dealer geen idee wat het inhield.
Alleen die was niet op voorraad ,

word vervolg dus.....
fiscaalvluchteling
beginner
Contacteer:

Bericht door fiscaalvluchteling »

Ja volgens mij moet iedereen hier in meer of mindere maten last van hebben.
(zal afhankelijk zijn van wegtype, wind , snelheid, radio volume en of je er op let op niet)

het is namelijk de pasvorm van het afdekstrip van het kleine driehoekruitje van het linker-portier.
zie ook : http://renault-clio-4.forumpro.fr/t324- ... ruit-d-air

je moet maar eens het verschil bekijken tussen het linker er rechter portier. (rechts zit deze in de meeste gevallen veel strakker gemonteerd)

Mijn dealer heeft de strip aan de linkerzijde, opnieuw gemonteerd en hij zit er nu zeker zo strak op als aan de rechterzijde.
(Dealer is : Arend auto Veghel.)

En het helpt het windgeruis van die typische plek midden op de deur is weg!!

N.B. mocht de strip niet goed op zijn plek blijven zitten, zou de dealer hem de volgende keer met ruitenkit vast zetten.
Dus niet opvullen met schuimpjes zoals op het franse forum aagegeven is. Dit is zeg maar een emmer tegen het lekken terwijl je beter het lek repareren.
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
Kevin De Smet

Interessant om te horen dat dit het probleem compleet verhelpt! hoe heb je het aangekaart bij je dealer? het is nou niet echt het soort issue waar men gegarandeerd is dat het onder warranty valt denk ik dan?

Maarja, als het de windruis kan verhelpen zal ik het ook eens opbrengen bij mij dealer. Was het al bij al veel werk voor je dealer om dit te doen?
Kevin De Smet

Mja, de dealer zij dat wat windgeruis normaal is in elke wagen. Maar als ik mijn eerst onderhoudsbeurt doe ging hij er eens naar kijken. Tja zo gaat dat dan maar.

Ik snap wel dat je bij eenderwelk ander product dat je koopt ook niet al te veel hoeft te zagen, maar dat zijn dan toch meestal bedragen onder de 1000€ (wasmachine, computer, whatever...) ik vind dat die autoconstructeurs zich nog best veel permiteren. Je kan eigenlijk enkel maar klagen als er echt iets mechanisch stuk is of er een officiele recall is. Pfff, weak :dozey:
riesderks

Bericht door riesderks »

De mijne staat volgende week bij de dealer voor het windgeruis, er schijnt inderdaad een oplossing voor te zijn die gewoon onder gerantie valt, evenals de krakende stabilisatierubbers.

Wat ze precies vervangen bij de ramen weet ik niet.
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

@riesderks: ben benieuwd wat de dealer aan het windgeruis gaat doen; zou je daar hier melding van willen maken als het bij jou opgelost is??
riesderks

Bericht door riesderks »

Jeffnoir schreef:@riesderks: ben benieuwd wat de dealer aan het windgeruis gaat doen; zou je daar hier melding van willen maken als het bij jou opgelost is??
Doe ik! Zal woensdag worden :thumbsup:
riesderks

Bericht door riesderks »

Ze hebben nieuwe raamrubbers in mijn voorruiten ( incl. de kleine ) gezet, en het windgeruis is een heel stuk minder! :D
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

OK, fijn dat het een stuk helpt!
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

een vraag;

Op moment dat mijn eigen clio bij de garage stond kreeg ik een andere clio mee, bij deze hoor je ook een fluit geluid.
In mijn eigen auto hoor je wat geruis, wel gehorig, maar geen hinder zoals de fluit.
Wat bedoelen jullie precies?, is het na vervangen van de rubbers echt muis stil in jullie auto of?.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Kevin De Smet

Ik heb een gelijkaardige vraag, ik hoor geen gefluit maar gewoon over het algemeen voelt het gewoon alsof je meer windgeruis hoort dan de bedoeling is. Ze zouden niet voor niks de deurspiegels op de deuren plaatsen en niet meer op de A-stijl zoals de Clio III die nog had. De bedoeling is windgeruis verminderen. En dat is niet het geval dus, ik denk dat die rubbers inderdaad wel zouden helpen.

Ik zal ook eens een mailtje sturen naar de dealer en vragen of ze meer weten hierover.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Zouden ze niet beter een kap maken van de a stijl naar de spiegel?
Afbeelding
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Gisteren bij de dealer geweest, er is windgeruis geconstateerd, dat niet "normaal" is. Zij gaan volgende week de rubbers vervangen en van alles kitten. Voor deze klus moeten de deuren eruit en zal het 2 dagen in beslag nemen.
De oplossing komt overigens van Renault NL af...
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

De deuren er uit? Als je de deur toch open zet zou je verwachten dat je overal bij kunt!
Kijk even goed of er ook aangepaste rubber ingezet worden bijvoorbeeld dikker vraag eens als je wilt.
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Is dit alleen voor de Clio IV Collection of ook voor de Dynamique ?
Afbeelding
FariiD
forum starter
Contacteer:

Bericht door FariiD »

klmklmklmklm schreef:Is dit alleen voor de Clio IV Collection of ook voor de Dynamique ?
Zover ik weet is het probleem niet 'uitvoering gebonden'. Heb bij ons verschillende Clio's gezien en gehoord met hetzelfde 'fluitend/wingeruis' probleem.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Hoe weet je wanneer het normaal is en wanneer niet? Als ik 120 rij hoor ik in mijn clio 4 RS ook meer windgeruis als in de golf.

Ik zou haast een keer bij quirico langsgaan als het is opgelost, dan kan ik het vergelijken met een wagen waarbij het zeker weten is opgelost...

Quirico, weet je ook of het er straks anders uit ziet? Anders zou je foto's van voor en na kunnen plaatsen zodat wij kunnen nakijken of het er hetzelfde uitziet.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Vandaag mijn auto weer terug en ik heb dus echt andere rubbers gekregen.
Ze testen het door van alles dicht te plakken met tape en vervolgens stuk rijden.
Als het dan "stil" is, gaan ze rubbers vervangen.

Deze rubbers sluiten echt alles af....ik hoor nu niks meer van buiten af.
Ik woon in Lelystad, als je in de buurt ben mag je komen vergelijken.....morgen bij daglicht zal ik er foto's van maken.
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Rubbers zijn dikker en meer naar binnen afgewerkt...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Hoor je de ambulance nog wel, lol wel goede rubbers dit keer en bij regen alles dicht?
Afbeelding
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Bedankt voor de foto's. Ik ga morgen eens kijken.
Je zegt dat je het nu niet meer hoort, voor welke snelheden geldt dat? Bij 120 hoor ik het behoorlijk, maar zelfs bij 75 km/uur hoor ik al windgeruis.
Groet,
Martijn

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”