Hoi allemaal, ik ben sinds vandaag in het bezit van een clio, dci uit 2002 om precies te zijn en ben er wel happy mee.
Nu heb ik helaas alleen wat problemen, nummer 1: het lampje van de gloeibougies, service en abs brandt constant en 2: als ik op de snelweg in z'n 5 vol op het gas ga, gaat na 2 seconden de lampjes van volgens mij de dynamo en linksboven "STOP" aan, ik schrok me kapot haha, nooit eerder zoiets geks meegemaakt. Dacht dat de auto ieder moment kon uitvallen, nadat ik het gas los heb gelaten voor wederom 2 seconden verdwenen de 2 berichten. Dit heb ik dus een tijdje lopen testen en ik heb dat dus alleen in z'n 5 bij volgas. Ik heb zo van Emmen naar Zoetermeer gereden, was spannend!
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Denk ook dat de distrubitieriem na 129.000km niet vervangen is geweest, zit nu op 250.000km..
gr
Clio dci 2002 - aantal problemen
-
dciclio
Re: Clio dci 2002 - aantal problemen
Ga maandag naar mijn monteur, die punten zou ik sowieso uit laten voeren, auto heeft zeker een aardig beurtje nodig! Denk je dat ik dan de meeste euvels verholpen heb? Hoe zit het met het gloeibougie lampje? Moeten die dan ook allemaal nagekeken worden? Als er bijv. 1 of 2 niet goed zijn is het dan beter om ze allemaal te vervangen? Sorry dat ik zo veel vragen stel maar dan heb ik dat allemaal maar gehad! Haha. Hoe zit het met de EGR? Lees altijd dat mensen dat afdichten. Komt ook een aardige zwarte rookpluim uit de uitlaat bij vol accelereren/vol gas geven, komt dat door de EGR denk je, of kan de katalysator de oorzaak zijn? (heeft hij die wel)?
Bedankt alvast joh!
Bedankt alvast joh!
-
dciclio
Mijn monteur kan helaas niet zo goed nederlands, kun je me uitleggen waar de EGR ongeveer zit? Dan kan ik het meteen aanwijzen. Raadt jij trouwens aan om de EGR de dichten? Zo ja, hoe doe je dat het beste en wat is het voordeel ervan?
Bedankt!
Bedankt!
-
dciclio
Super info man, daar hebben ik en een hoop anderen zeker wat aan! Mijn monteur spreekt dan wel niet zo goed Nederlands, de beste man werkt hier al 30 jaar en heeft mij en anderen om mij heen nooit een cent teveel gevraagd, goudeerlijke man. Zal is kijken of hij het hele EGR gebeuren even schoon kan maken, mocht er nadat alles hopelijk vervangen is nog steeds wat zijn, dan neem ik contact met je op, misschien dat je hem er tegen vergoeding ook in kunt lepelen? Wie weet 
Ik zal iig even melden wanneer er vooruitgang geboekt is.
Fijn weekend
Ik zal iig even melden wanneer er vooruitgang geboekt is.
Fijn weekend
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4768 Weergaves
-
Laatste bericht door tcwchris
-