Goedemiddag leden,
Waarschijnlijk bestaan er al 3000 topics over mijn vraag,
Ik heb een clio uit 2000, de Ludo versie, en nu heb ik een subwoofer met losse versterker gekocht.
De kabels die naar me radio moeten (remote en tulp) liggen al door de rechterkant van mijn auto, dat is al geregeld.
Het k*t probleem is dat ik geen enkele sparing vind om mijn + kabel naar mijn accu te trekken... Heb alles afgezocht, 3 uur bezig geweest zonder resultaat. Heeft er iemand duidelijke uitleg eventueel met foto's, filmpje etc.??
En weet er ook iemand hoe het zit met de condensator? En er zit een losse zekering bij, en een in mijn versterker, wat moet hiermee gebeuren?
Alvast hardstikke bedankt,
Jordy
Versterker en subwoofer aansluiten
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: Versterker en subwoofer aansluiten
voor het leggen van de kabel: http://clioclub.nl/viewtopic.php?f=103&t=15993
de zekering moet binnen een bepaalde afstand van de accu zitten (weet niet uit mijn hoofd hoe lang) maar gewoon zo kort mogelijk (die van mij zit op de accu zelf geplakt)
verder moet de condensator geloof ik juist heel dicht bij de versterker zelf zitten (overigens heb je niet altijd een condensator nodig)
de zekering moet binnen een bepaalde afstand van de accu zitten (weet niet uit mijn hoofd hoe lang) maar gewoon zo kort mogelijk (die van mij zit op de accu zelf geplakt)
verder moet de condensator geloof ik juist heel dicht bij de versterker zelf zitten (overigens heb je niet altijd een condensator nodig)
ik had een rubberen dop achter mijn koppelingspendaal zitten.
deze heb ik met een dunnere boor geboord dan dat de kabel is.
dit om lekkerij tegen te gaan.
anders met shell kit (taxopal of zo iets meende ik)
een condensator is alleen nodig wanneer de lampen gaan dimmen, wanneer de versterker veel vermogen vraagt.
dat is mij tenminste uitgelegd.
deze heb ik met een dunnere boor geboord dan dat de kabel is.
dit om lekkerij tegen te gaan.
anders met shell kit (taxopal of zo iets meende ik)
een condensator is alleen nodig wanneer de lampen gaan dimmen, wanneer de versterker veel vermogen vraagt.
dat is mij tenminste uitgelegd.
Juist, een condensator is fijn om de pieken eruit te halen. Over het algemeen zorgt dit voor een mooier kwaliteit geluid, omdat de versterker een stabiele stroom (Zoals een stopcontact thuis) geleverd krijgt. Vanaf de accu is dit met pieken en dalingen, waardoor af en toe net een basstoon iets minder klinkt of de lampen erop mee knipperen. Dit is dus voor mooiere kwaliteit, en beter voor de accu/apparatuur. Kleine investering (40 euro) voor versterkers vanaf 300 watt. Met 1F heb je meer dan genoeg. Deze zet je op de rode 12V kabel, tussen de accu en de versterker.