En dit is ook een benzine auto welke km stand heb jij nu???goodje schreef:Nou dames en heren heb dit draadje gelezen en heb ook echt een probleem met mijn verbruik.
Ik heb de meeste kilometer van deze tank beurt in de bebouwde kom gereden.
Mijn vorige verbruik ging niet goed omdat hij vrij snel afslaat met tanken, heb ik nu dus hem echt goed vol gemaakt.
Nu heb ik hem echt vol gemaakt tot het in de hals bleef staan en na 582,3 km hem weer tot aan zijn nek af getankt. Volgens boardcomputer verbruik 36,9 liter getankt 37,74 liter dus kleine liter meer dan mijn boardcomputer aangeeft, dit vind ik niet echt een probleem.
Maar mijn werkelijke verbruik 582,3 delen door 37,74 liter is een verbruik waar ik van moet huilen 1 - 15,42 km.![]()
![]()
Ik weet dat het binnen de bebouwde kom is maar had toch eerder iets van 1 - 18 verwacht![]()
Ben een echte oude lul rijder trek rustig op schakel op tijd, reed deze gehele periode op de eco stand met stop en start!!!!
PS ben vergeten wat mijn boardcomputer aangaf maar dat zal dan wel 583,3 - 36,9 = 15,78
Vraag is dit normaal en hebben jullie dit ook geconstateerd of moet ik langs de dealer gaan..
Ik heb nu 7855 km misschien nog inlopen anders gebruik!!!
Carla klopt het wel wat de boardcomputer zegt hoeveel km en liters waren het???Carla vE schreef:Toevallig gisteren ook getankt (benzine). Volgens de boordcomputer had ik 35,6 l verbruikt, en na de 3e afslag van de pomp stond die op 35,65 l. Gemiddeld gebruik volgens de boordcomputer was 4,7 l/100 km (1:21,3). Dit bij dagelijks woon-werkverkeer. Op de heenweg 10 km binnendoor naar centrum Arnhem (26 stoplichten op die 10 km, waarbij ik bij ongeveer de helft van die stoplichten ook daadwerkelijk moet stilstaan) en de terugweg het centrum uit en de laatste 6 km snelweg.
@Goodje, misschien inderdaad maar eens voorleggen aan de dealer... want dit klinkt niet echt zuinig.