Ik heb enige tijd geleden problemen gehad met de startonderbreker (Clio 2 phase 1 '01) met de "hoofd"sleutel. De 2e (ik heb er 3 vreemd genoeg) sleutel leek nog wel te werken, maar daar deed de CV het niet mee. CV toen opnieuw ingeleerd.
In een paar maanden heeft ie nog een paar keer even een probleem gegeven, maar startte uiteindelijk altijd wel.
Tot nu dan, kreeg 'm al dagen niet meer aan.
Aangezien het sleepoog laatst afgebroken is kan ik 'm ook niet zo 1-2-3 verslepen naar een garage.
Lampje bleef weer snel knipperen bij contact aan. Uiteindelijk probeerde ik de "hoofd"sleutel weer vandaag, die deed het nu weer!
Echter maar 1x (starten deed ie tijdens die "sessie" gewoon prima verder).
Vanalles nog geprobeerd, accu los 15min., de 3e sleutel, chipjes/batterijtjes omwisselen (zal wel niets helpen) etc...
wat blijkt nu, als ik de knop (CV) op de sleutel inhoudt tijdens of vlak voor het doorstarten, dan start ie gewoon!
Dit gaat tot nu toe elke keer goed, nu is mijn vraag:
waar zit 'm dit probleem nu in, ik zou denken de sleutel maar dat is niet logisch aangezien het probleem zich met alle sleutels voordoet, en ook niet erg consistent is.
Iemand een idee?
startonderbreker, vreemd probleem
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: startonderbreker, vreemd probleem
Welke afstands bediening heb je?
Infra rood of RF
Bij de infrarood zit een startonderbreker module in het oog van de ondvanger bij je interieur lampje.
Door dat de antenne gaat lekken word deze module nat en ontstaan vaak dit soort problemen.
RF heb ik geen ervaring mee
Infra rood of RF
Bij de infrarood zit een startonderbreker module in het oog van de ondvanger bij je interieur lampje.
Door dat de antenne gaat lekken word deze module nat en ontstaan vaak dit soort problemen.
RF heb ik geen ervaring mee
Groeten, Vincent.
-
clio_rt1.2
Het is een RF, voor zover ik weet doet een RF AB niks met de startonderbreker
Volgens mij betekent het lampje dat flikkert meestal, unvalidated key of barrel reader fault. Want de lezer zit als een ring rond het contactslot.
Verder heb ik wel eens vaker gehoord van de tip om het knopje lichtjes in te drukken tijdens het starten. Dit zou alles in de sleutel wat bij elkaar drukken zodat ie dan werkt/contact maakt. Als dat klopt dan ligt t aan de sleutel(s) zelf.
Verder heb ik wel eens vaker gehoord van de tip om het knopje lichtjes in te drukken tijdens het starten. Dit zou alles in de sleutel wat bij elkaar drukken zodat ie dan werkt/contact maakt. Als dat klopt dan ligt t aan de sleutel(s) zelf.
-
clio_rt1.2
Ha Ezra,
Ja klopt, bij 4 Hz knipperen wordt de sleutel niet herkend. Als aandrukken van de sleutel er al voor zorgt dat ie 'm wel herkent, vraag ik me af wat er dan contact maakt met wat. Wellicht gewoon haarscheurtjes op het printplaatje oid. Blijft vreemd dat beide/alle sleutels dit doen.
Ja klopt, bij 4 Hz knipperen wordt de sleutel niet herkend. Als aandrukken van de sleutel er al voor zorgt dat ie 'm wel herkent, vraag ik me af wat er dan contact maakt met wat. Wellicht gewoon haarscheurtjes op het printplaatje oid. Blijft vreemd dat beide/alle sleutels dit doen.
Feit dat het bij alle sleutels hetzelfde is geeft wel aan dat het niet in de sleutels zit. Zou wel heeel toevallig zijn dat ze alledrie tegelijk kapot zijn. Eerder zal dus de ring antenne in het contactslot niet goed meer zijn.
Of de batterijen zijn (bijna) leeg. Heb je al nieuwe batterijen geprobeert ?
Overigens zit er ook bij RF een code in de sleutel die in het contactslot wordt "uitgelezen" en naar de ECU gezonden. IR en RF is alleen een verschil voor de deurvergrendeling, niet de startonderbreker.
Of de batterijen zijn (bijna) leeg. Heb je al nieuwe batterijen geprobeert ?
Overigens zit er ook bij RF een code in de sleutel die in het contactslot wordt "uitgelezen" en naar de ECU gezonden. IR en RF is alleen een verschil voor de deurvergrendeling, niet de startonderbreker.
-
clio_rt1.2
Beetje late reaktie
De batterijtjes heb ik geprobeerd, dat was het probleem niet. De AB deed het verder ook prima. Wilde nog verder kijken naar de decoderring, maar heb inmiddels de clio zo verkocht aan de handel, aangezien er geen APK meer op zat en ik geen tijd had om alle kleine dingetjes te repareren....
Vreemde was nog wel, tijdens de laatste rit, dat nu de AB knop voor het starten ingehouden moest worden, de auto na +- 1 min. vanzelf op slot viel tijdens het rijden
De batterijtjes heb ik geprobeerd, dat was het probleem niet. De AB deed het verder ook prima. Wilde nog verder kijken naar de decoderring, maar heb inmiddels de clio zo verkocht aan de handel, aangezien er geen APK meer op zat en ik geen tijd had om alle kleine dingetjes te repareren....
Vreemde was nog wel, tijdens de laatste rit, dat nu de AB knop voor het starten ingehouden moest worden, de auto na +- 1 min. vanzelf op slot viel tijdens het rijden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5891 Weergaves
-
Laatste bericht door steffykiara
-
- 3 Reacties