tomtom?
Re: tomtom?
Ben het helemaal met je eens. Het is belachelijk dat Renault door dit zelf in de hand te gaan houden zoveel vertraging inbouwt. Zou gemakkelijk in één dag geregeld kunnen zijnhybride schreef:Er is geen 90 dagen laatste kaart garantie die je via TomTom kunt downloaden en installeren zoals bij de TomTom Carminat..... had ik versie V910 kunnen hebben vanaf 15 mei. Omdat Renault Nederland 2 maanden nodig heeft om versie V910 in hun inkoopsysteem op te nemen loop je deze versie dus ook nog eens mis. Je bent afhankelijk van hun snelheid van verwerken. Dat zijn dus dure oude kaarten.

Belangrijker is echter wat straks de updates gaan kosten. Volgens mij kosten updates van TomTom (voor 4 updates per jaar) € 79,50 (p.jr.) voor de Europa kaart. Zeer de vraag wat Renault ervoor gaat rekenen.
Maar dit alles is nog heilig vergeleken met wat (concerngenoot) Nissan bij het leveren van hun auto's uithaalt. Hun systeem gebruikt Navteq kaarten en die lopen regelmatig al bij aflevering 2 jaar achter. Plus dat de nieuwe kaart (slechts 1* per jr.) minstens € 130,-- kost. Er is op het Nissan forum heel veel kritiek op dit navigatie-systeem en vooral ook op het slechte kaart materiaal.
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
Mee eens, ik snap ook niet waarom dit zolang moet duren. Met TomTom carminat en 90 dagen kaartgarantie had ik nog recht gehad op een update tot 20 september, nu wordt ik met een kaart van maart 2013 opgescheept.
Het ergste van alles vind ik nog het achterblijven van de communicatie hierover door Renault Nederland. Dit heeft men van tevoren geweten. Waarom maak je dat dan niet bekend? Dan weet je waaraan je toe bent als je hiervoor kiest.
Dan kun je nog beter kiezen voor losse navigatie van Carminat. Daar zit levenslang updates gratis op.
Het ergste van alles vind ik nog het achterblijven van de communicatie hierover door Renault Nederland. Dit heeft men van tevoren geweten. Waarom maak je dat dan niet bekend? Dan weet je waaraan je toe bent als je hiervoor kiest.
Dan kun je nog beter kiezen voor losse navigatie van Carminat. Daar zit levenslang updates gratis op.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Re: tomtom?
tot tom geeft 90 dagen het lijkt me dus dat dit via renault ook mogenlijk moet zijn tenslotte geeft tom tom 90 dagen garantie
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
Tom Tom geeft geen support op de TomTom software in Rlink. Dat is in de deal met Renault beklonken. Renault heeft er vervolgens voor gekozen af te zien van de 90 dagen kaartgarantie. Daarnaast worden de kaarten vertraagd beschikbaar gesteld door Renault Nederland aan de dealers, de vertraging lijkt tot nu toe 2 maanden te zijn.
Alle TomTom kaartupdates kun je aanschaffen via de Rlink store, uiteraard tegen betaling.
Je krijgt dus minder waar voor je geld via Renault dan via TomTom. Dit lijkt me ook niet goed voor TomTom zelf.
Alle TomTom kaartupdates kun je aanschaffen via de Rlink store, uiteraard tegen betaling.
Je krijgt dus minder waar voor je geld via Renault dan via TomTom. Dit lijkt me ook niet goed voor TomTom zelf.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
- klmklmklmklm
- spammer
- Berichten: 1529
- Lid geworden op: 08 dec 2012 17:36
- Contacteer:
Re: tomtom?
Ik heb de benelux kaart van tomtom maar waar ik 70 moet rijden al 5 jaar geleden staat er nu nog 90 (belgie)dus mag ik aannemen dat renault de rotzooi van jaren geleden gebruikt en dit is gewoon een schande.Renault doe er iets aan.



renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK


Re: tomtom?
Je zult (vrijwel) zeker een kaart van 2013 hebben. Check eerst het versienummer, dan kun je daarna via de TomTom website of evt. de helpdesk zien van wanneer de kaart is. Ik denk dat TomTom zélf hier schuldig is aan verkeerde aanwijzingen. Renault doet wel dingen waar we niet zo vrolijk van worden, maar kan niet verantwoordelijk zijn voor fouten in het oorspronkelijke kaartmateriaal. Ik geloof absoluut niet dat ze oud materiaal opnieuw gebruiken, waarom zouden ze....klmklmklmklm schreef:Ik heb de benelux kaart van tomtom maar waar ik 70 moet rijden al 5 jaar geleden staat er nu nog 90 (belgie)dus mag ik aannemen dat renault de rotzooi van jaren geleden gebruikt en dit is gewoon een schande.

- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
Heb nog iets gevonden in de Rlink handleiding over de TomTom kaarten, ik citeer vanuit blz 27 :
Gegarandeerd de meest recente kaart
Na aflevering van uw nieuwe auto, kunt u de cartografie gedurende een bepaalde termijn
gratis updaten. Daarna zijn updates betalend. Raadpleeg uw merkdealer voor meer informatie.
Hoezo geen gratis updates binnen een bepaalde termijn????
Gegarandeerd de meest recente kaart
Na aflevering van uw nieuwe auto, kunt u de cartografie gedurende een bepaalde termijn
gratis updaten. Daarna zijn updates betalend. Raadpleeg uw merkdealer voor meer informatie.
Hoezo geen gratis updates binnen een bepaalde termijn????
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Re: tomtom?
Verd*md Hybride, je hebt gelijk.... Ik wist wel dat ik het ergens gelezen had, maar zocht in de dealerinformatie. Dit moet Renault waarmaken, want het gaat écht over de R-Link, dus over de TomTom navigatiekaarten!!hybride schreef: Gegarandeerd de meest recente kaart
Na aflevering van uw nieuwe auto, kunt u de cartografie gedurende een bepaalde termijn
gratis updaten. Daarna zijn updates betalend. Raadpleeg uw merkdealer voor meer informatie.
Ben benieuwd naar hun reactie... Wie bindt deze kat de bel aan.

Re: tomtom?
Hallo allemaal,
Ik had onderstaande al eens bij een ander onderwerp gepost maar nu ben ik weer even op zoek naar een evt update van mijn TT kaarten Europa en kom deze post tegen die ik ook wel wil volgen...
Ik heb deze 2 weken geleden aangeschaft via mijn dealer na telefonisch contact met Renault NL... dit is versie R-Link Euro V9.5
Ik ben dus nu aan het oriënteren hoe ik de kaarten ge-upgrade krijg (mijn Benelux en EURO kaarten)
Hieronder nog even het bericht wat ik in de andere post had geplaatst.....
Nog maar eens renault nl gebeld over de status van mijn klachten.
Ik had namelijk aangegeven waarom ik als klant niet de mogelijkheid heb gekregen bij aanschaf van de auto op 3 maart een upgrade naar de EURo kaarten te doen! Ik wist namelijk tot levering niet dat er benelux kaarten in de auto werden meegeleverd. In de R-Link shop werd aangegeven dat de kaarten van EURO 99,- waren dus met evt bijbetaling van 35,- zou je een upgrade hebben van Benelux naar Euro kaarten. Teven begreep ik van mijn dealer dat er bij de r-link van een Capure WEL EURO kaarten worden meegeleverd.... Ik heb hierover een klacht gestuurd naar Renaunt NL.
Heb inmiddels eu kaarten aangeschaft en bleek dat het niet 99 zoals r-link shop aan gaf... maar 140 euries kost!!! Na dit uitgelegt te hebben begreep men dit en ik krijg nu 40 euries tegoed bon voor accesoires.... Het blijkt dus dat de eu kaarten niet te downloaden zijn... Zijn alleen te verkrijgen via een sd kaart welke je via dealer kan aanschaffen. Ook heb ik gemeld dat dealer mij niet de gevraagde info kan verschaffen betreffende r-link. Dit betreurd renault en ze zouden contact op emen met mijn dealer over r-link. Ik heb tevens gevraagd waarom div apps niet te downloaden zijn. Hier had hij nog geen antwoord op en vroeg mij screen prints op te sturen van de melding 'ongeoorloofde aankoop'
Wordt vervolgt maar ben op dit moment te vreden met een tegoed bon ;-)
EDIT
inmiddels bericht van Renault NL....
Ik had onderstaande al eens bij een ander onderwerp gepost maar nu ben ik weer even op zoek naar een evt update van mijn TT kaarten Europa en kom deze post tegen die ik ook wel wil volgen...
Ik heb deze 2 weken geleden aangeschaft via mijn dealer na telefonisch contact met Renault NL... dit is versie R-Link Euro V9.5
Ik ben dus nu aan het oriënteren hoe ik de kaarten ge-upgrade krijg (mijn Benelux en EURO kaarten)
Hieronder nog even het bericht wat ik in de andere post had geplaatst.....
Nog maar eens renault nl gebeld over de status van mijn klachten.
Ik had namelijk aangegeven waarom ik als klant niet de mogelijkheid heb gekregen bij aanschaf van de auto op 3 maart een upgrade naar de EURo kaarten te doen! Ik wist namelijk tot levering niet dat er benelux kaarten in de auto werden meegeleverd. In de R-Link shop werd aangegeven dat de kaarten van EURO 99,- waren dus met evt bijbetaling van 35,- zou je een upgrade hebben van Benelux naar Euro kaarten. Teven begreep ik van mijn dealer dat er bij de r-link van een Capure WEL EURO kaarten worden meegeleverd.... Ik heb hierover een klacht gestuurd naar Renaunt NL.
Heb inmiddels eu kaarten aangeschaft en bleek dat het niet 99 zoals r-link shop aan gaf... maar 140 euries kost!!! Na dit uitgelegt te hebben begreep men dit en ik krijg nu 40 euries tegoed bon voor accesoires.... Het blijkt dus dat de eu kaarten niet te downloaden zijn... Zijn alleen te verkrijgen via een sd kaart welke je via dealer kan aanschaffen. Ook heb ik gemeld dat dealer mij niet de gevraagde info kan verschaffen betreffende r-link. Dit betreurd renault en ze zouden contact op emen met mijn dealer over r-link. Ik heb tevens gevraagd waarom div apps niet te downloaden zijn. Hier had hij nog geen antwoord op en vroeg mij screen prints op te sturen van de melding 'ongeoorloofde aankoop'
Wordt vervolgt maar ben op dit moment te vreden met een tegoed bon ;-)
EDIT
inmiddels bericht van Renault NL....
Geachte heer ......,
Wij bedanken u voor uw e-mail welke wij op 23 juli jl. ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Voor het probleem van het niet kunnen downloaden van bepaalde App’s hebben wij onze helpdesk ingeschakeld. Wij hopen u daar spoedig over te kunnen informeren. Wij zullen de accessoire cheque ter waarde van € 40.-, zonder begeleidend schrijven, naar uw adres toesturen. U kunt deze cheque binnen enkele dagen per reguliere post verwachten.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet, Kind Regards, Cordialement,
- klmklmklmklm
- spammer
- Berichten: 1529
- Lid geworden op: 08 dec 2012 17:36
- Contacteer:
Re: tomtom?
Als ik dit zo lees verkoopt renault iets waarvan ze maar alleen ergens op een bureau in frankrijk iets van weten.Een dealer ,renault belgie,renault nederland weet er gewoon niets over en dit vind ik toch zeer jammer.Ook als je de problemen gelijk het krakend geluid als je een flitspaal nadert naar verschillende helpdesk emailt krijgt je er gewoon geen antwoord op(3 weken geleden).Nou op deze manier gaan ze mij geen europa kaart verkopen,ik gebruik dan maar mijn gsm met de nieuwste kaarten van tomtom. 

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK


Re: tomtom?
Wat ik trouwens ook raar vind...
Ik heb de Europa kaarten aangeschaft via de dealer... V9,05.. staat netjes op een 8gb kaartje in een mooi doosje maar bij mijn R-Link aankopen komt deze NIET voor?!?!?!?!?
Hoe moet R-Link weten dat ik deze kaarten heb aangeschaft?
Vreemd....
Ik heb de Europa kaarten aangeschaft via de dealer... V9,05.. staat netjes op een 8gb kaartje in een mooi doosje maar bij mijn R-Link aankopen komt deze NIET voor?!?!?!?!?
Hoe moet R-Link weten dat ik deze kaarten heb aangeschaft?
Vreemd....
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
Ik denk dat ze niet voorkomen omdat er geen updates worden verstrekt op de TomTom kaarten via de Rlink store. Eigenlijk zijn updates gewoon nieuwe kaarten en de term update lijkt minder geld te kosten dan een compleet nieuwe kaart. Ik heb op meerdere fora een vraag uitgezet of de mannier zoals Renault Nederland ermee omgaat wel legitiem is. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
@corner: je geeft aan dat je versie V9.5 hebt aangeschaft, waarschijnlijk bedoel je V9.05?
Als je een upgrade zoekt zul je naar de dealer moeten, deze kan je versie V9.10 aanbieden voor dezelfde prijs als voor V9.05, dat werd mij verteld door Renault Nederland.
De europaversie biedt men (nog?) niet aan via de Rlink store omdat deze 8 Gb groot is.
Dat je niet wist dat er standaard BeNeLux kaarten werden meegeleverd, daar kwam ik ook na mijn bestelling pas achter. Heb toen meteen geregeld dat de europaversie tegen meerprijs werd geleverd voordat ik de auto kreeg. Die ongeoorloofde aankoop, komt dat omdat toevallig omdat je een app wilt downloaden waarvoor je moet betalen en er geen betaalgegevens gekoppeld is aan je Rlink account? Werkt de Rlink store verder wel bij je? Ik heb de eerste 4 weken geen beschikking gehad over een Rlink store omdat er account problemen waren.
@corner: je geeft aan dat je versie V9.5 hebt aangeschaft, waarschijnlijk bedoel je V9.05?
Als je een upgrade zoekt zul je naar de dealer moeten, deze kan je versie V9.10 aanbieden voor dezelfde prijs als voor V9.05, dat werd mij verteld door Renault Nederland.
De europaversie biedt men (nog?) niet aan via de Rlink store omdat deze 8 Gb groot is.
Dat je niet wist dat er standaard BeNeLux kaarten werden meegeleverd, daar kwam ik ook na mijn bestelling pas achter. Heb toen meteen geregeld dat de europaversie tegen meerprijs werd geleverd voordat ik de auto kreeg. Die ongeoorloofde aankoop, komt dat omdat toevallig omdat je een app wilt downloaden waarvoor je moet betalen en er geen betaalgegevens gekoppeld is aan je Rlink account? Werkt de Rlink store verder wel bij je? Ik heb de eerste 4 weken geen beschikking gehad over een Rlink store omdat er account problemen waren.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
Het probleem is ook dat de dealers nog geen ervaring hebben met deze relatief nieuwe technologie. Blijkbaar is het niet vanzelfsprekend dat je je dealers voorziet van vokldoende informatie dan wel traint om hier support in te kunnen leveren voordat het product in de markt wordt afgezet.
Er zullen natuurlijk altijd ook altijd kinderziektes uitkomen. Wij lopend daar als eerste tegenaan omdat we de eerste gebruikers zijn.
Er zullen natuurlijk altijd ook altijd kinderziektes uitkomen. Wij lopend daar als eerste tegenaan omdat we de eerste gebruikers zijn.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Re: tomtom?
@hybride
Ik bedoel idd versie v9,05 (zie hieronder)


Ik heb deze 2 weken geleden aangeschaft op 23 juli... Zo je ziet is het een versie van mei!!!
Dus volgens jou kan ik deze bij de dealer omruilen voor versie V9.10???
Over hetgeen de updates betreft heb ik wederom een klacht gedeponeerd bij Renault NL... Heb ook het citaat meegestuurd welke in de handleiding staat dat je 60 dagen na aankoop nog kan/mag updaten .. Benieuwd waar ze mee komen.
Wat betreft de ongeoorloofde aankoop.. Dit gaat om bv de google agenda app. Deze is gratis, maar kan je niet downloaden. Volgens zeggen hangt deze aan edn pakket welke niet beschikbaar is, pack digital... Maar laat dit dan ook weg ;-) Ik hoor wel wat ze er van zeggen, toch?
Tevens vind ik het raar dat de extra aankoop van de europakaarten via de dealer, niet zichtbaar is bij de r-link aankopen.. Dus ook niet geregistreerd is! Bij aankoop zat de sd kaart in een soort dvd doos (zie foto).. Ingesealt in plastic.. Deze sd kaart steek je in de sleuf van de auto en werken ;-)
Ook dit zal ik eens vragen aan Renault!
Mijn r-link systeem was in de eerste plaats niet geactiveerd via dealer... Hier hadden ze geen weet van. Mijn dealer heeft me in contact gebracht met klanten relaties van Renault en de hr W. Half heeft dit op afstand voor mij opgelost. Met hem heb ik nu ook verder contact over mijn klachten van R-link
Ik snap heus wel dat het systeem nog nieuw is, maar hou wel de dealers op de hoogte vind ik.. Want antwoorden zijn er wel,maar worden niet gedeeld.
Dus doen wij het maar via forums ;-)
Ik bedoel idd versie v9,05 (zie hieronder)


Ik heb deze 2 weken geleden aangeschaft op 23 juli... Zo je ziet is het een versie van mei!!!
Dus volgens jou kan ik deze bij de dealer omruilen voor versie V9.10???
Over hetgeen de updates betreft heb ik wederom een klacht gedeponeerd bij Renault NL... Heb ook het citaat meegestuurd welke in de handleiding staat dat je 60 dagen na aankoop nog kan/mag updaten .. Benieuwd waar ze mee komen.
Wat betreft de ongeoorloofde aankoop.. Dit gaat om bv de google agenda app. Deze is gratis, maar kan je niet downloaden. Volgens zeggen hangt deze aan edn pakket welke niet beschikbaar is, pack digital... Maar laat dit dan ook weg ;-) Ik hoor wel wat ze er van zeggen, toch?
Tevens vind ik het raar dat de extra aankoop van de europakaarten via de dealer, niet zichtbaar is bij de r-link aankopen.. Dus ook niet geregistreerd is! Bij aankoop zat de sd kaart in een soort dvd doos (zie foto).. Ingesealt in plastic.. Deze sd kaart steek je in de sleuf van de auto en werken ;-)
Ook dit zal ik eens vragen aan Renault!
Mijn r-link systeem was in de eerste plaats niet geactiveerd via dealer... Hier hadden ze geen weet van. Mijn dealer heeft me in contact gebracht met klanten relaties van Renault en de hr W. Half heeft dit op afstand voor mij opgelost. Met hem heb ik nu ook verder contact over mijn klachten van R-link
Ik snap heus wel dat het systeem nog nieuw is, maar hou wel de dealers op de hoogte vind ik.. Want antwoorden zijn er wel,maar worden niet gedeeld.
Dus doen wij het maar via forums ;-)
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
@corner
Dat is toch een fenomeen. TomTom heeft versie V9.05 uitgebracht in maart 2013, renault op haar beurt in mei 2013. TomTom heeft versie V9.10 uitgebracht op 15 mei 2013, heb van mijn dealer vernomen dat versie V9.10 in de 2e week van juli beschikbaar was. Als je de bestelling voor Europa hebt geplaatst na deze week zou ik terug gaan naar je dealer en hem hiermee confronteren. Je krijgt natuurlijk de op dat moment laatste kaart. Als er tussen het moment van bestellen en uitleveren een nieuwere versie uitkomt weet ik niet of je dealer dan genegen is om je van die nieuwere versie te voorzien. Ik heb mijn auto op 20 juni ontvangen en beschik over V9.05.
Waar haal je het citaat vandaan dat je 60 dagen na aankoop nog mag updaten dan?
Dan je problemen met Rlink, is je auto wel aan je MyRenault acciount gekoppeld? Heb je al beschikking over Rlink store bij je account(menu optie)?
Ik heb de melding die jij hebt ook al eens voorbij zien komen, activatie en koppelen aan je account is belangrijk.
Mijn auto is geleasd, toen ik na 2 weken nog geen werkende RLink systeem had heb ik het ge-escaleerd naar de leasemaatschappij, die heeft dit vervolgens prima opgepakt.
Die klacht heb ik ook gedeponeerd bij MyRenault, toen had ik het citaat in de Rlink documentatie nog niet gevonden. Het statement wat Renault nederland gaf was dat er geen gratis updates zijn voor TomTom in Rlink.
V.w.b. je opmerking over de dealers en Rlink, ik merk dat Rlink van een speciaal soort is. Een doorsnee automonteur snapt niets van het tablet en voor een verkoper geldt eigenlijk hetzelfde.
De dealers hebben geen mensen in dienst die de logica van het apparaat of de software begrijpt om een goede analyse te kunnen doen. dan kom je al snel uit bij Renault Nederland.
Dat is toch een fenomeen. TomTom heeft versie V9.05 uitgebracht in maart 2013, renault op haar beurt in mei 2013. TomTom heeft versie V9.10 uitgebracht op 15 mei 2013, heb van mijn dealer vernomen dat versie V9.10 in de 2e week van juli beschikbaar was. Als je de bestelling voor Europa hebt geplaatst na deze week zou ik terug gaan naar je dealer en hem hiermee confronteren. Je krijgt natuurlijk de op dat moment laatste kaart. Als er tussen het moment van bestellen en uitleveren een nieuwere versie uitkomt weet ik niet of je dealer dan genegen is om je van die nieuwere versie te voorzien. Ik heb mijn auto op 20 juni ontvangen en beschik over V9.05.
Waar haal je het citaat vandaan dat je 60 dagen na aankoop nog mag updaten dan?
Dan je problemen met Rlink, is je auto wel aan je MyRenault acciount gekoppeld? Heb je al beschikking over Rlink store bij je account(menu optie)?
Ik heb de melding die jij hebt ook al eens voorbij zien komen, activatie en koppelen aan je account is belangrijk.
Mijn auto is geleasd, toen ik na 2 weken nog geen werkende RLink systeem had heb ik het ge-escaleerd naar de leasemaatschappij, die heeft dit vervolgens prima opgepakt.
Die klacht heb ik ook gedeponeerd bij MyRenault, toen had ik het citaat in de Rlink documentatie nog niet gevonden. Het statement wat Renault nederland gaf was dat er geen gratis updates zijn voor TomTom in Rlink.
V.w.b. je opmerking over de dealers en Rlink, ik merk dat Rlink van een speciaal soort is. Een doorsnee automonteur snapt niets van het tablet en voor een verkoper geldt eigenlijk hetzelfde.
De dealers hebben geen mensen in dienst die de logica van het apparaat of de software begrijpt om een goede analyse te kunnen doen. dan kom je al snel uit bij Renault Nederland.
Laatst gewijzigd door hybride op 08 aug 2013 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
- Nyana
- forum starter
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 08 jun 2013 20:34
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: tomtom?
Heb ook eenzelfde vraag gedeponeerd bij RenaultNL, met dezelfde contactpersoon toegewezen gekregen. Eerst maar eens een R-Link account zien te scoren. Dealer geeft aan dat R-Link geactiveerd is, MyRenault geeft anders aan. Dan zijn er nog een aantal slordige vertaalfouten (roodlicht-camera in Coyote bijv). Renault streeft er naar binnen een week met een antwoord te komen, ik ben benieuwd.corner schreef:klanten relaties van Renault en de hr W. Half [..] Met hem heb ik nu ook verder contact over mijn klachten van R-link
Wij zijn dus eigenlijk gewoon beta-testers voor R-Link. Niks mis mee, maar geef dat dan ook aan


Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Re: tomtom?
@Hybridehybride schreef:@corner
Dat is toch een fenomeen. TomTom heeft versie V9.05 uitgebracht in maart 2013, renault op haar beurt in mei 2013. TomTom heeft versie V9.10 uitgebracht op 15 mei 2013, heb van mijn dealer vernomen dat versie V9.10 in de 2e week van juli beschikbaar was. Als je de bestelling voor Europa hebt geplaatst na deze week zou ik terug gaan naar je dealer en hem hiermee confronteren. Je krijgt natuurlijk de op dat moment laatste kaart. Als er tussen het moment van bestellen en uitleveren een nieuwere versie uitkomt weet ik niet of je dealer dan genegen is om je van die nieuwere versie te voorzien. Ik heb mijn auto op 20 juni ontvangen en beschik over V9.05.
Waar haal je het citaat vandaan dat je 60 dagen na aankoop nog mag updaten dan?
Dan je problemen met Rlink, is je auto wel aan je MyRenault acciount gekoppeld? Heb je al beschikking over Rlink store bij je account(menu optie)?
Ik heb de melding die jij hebt ook al eens voorbij zien komen, activatie en koppelen aan je account is belangrijk.
Mijn auto is geleasd, toen ik na 2 weken nog geen werkende RLink systeem had heb ik het ge-escaleerd naar de leasemaatschappij, die heeft dit vervolgens prima opgepakt.
Die klacht heb ik ook gedeponeerd bij MyRenault, toen had ik het citaat in de Rlink documentatie nog niet gevonden. Het statement wat Renault nederland gaf was dat er geen gratis updates zijn voor TomTom in Rlink.
V.w.b. je opmerking over de dealers en Rlink, ik merk dat Rlink van een speciaal soort is. Een doorsnee automonteur snapt niets van het tablet en voor een verkoper geldt eigenlijk hetzelfde.
De dealers hebben geen mensen in dienst die de logica van het apparaat of de software begrijpt om een goede analyse te kunnen doen. dan kom je al snel uit bij Renault Nederland.
Ik heb het citaat uit de handleiding versie NW1048-1 van R-Link te vinden via de renault e-guide site... staat op blz 13 ;-)
http://www.e-guide.renault.com/portail/ ... -1_NLD.pdf
Mijn R-Link werkt perfect is ook gekoppeld aan mijn Renault ;-).... alleen 2 of 3 apps zijn niet te dowloaden... bv. google agenda en een garage vinden en tomtom places
Er staat nu bij "HET VERIJST EEN ACTIEF ABONNEMENT OP EEN PAKKET" Het zijn gratis apps! Zoals gezegd wordt het uitgezocht door Renault.
Heb vandaag even gekeken naar mijn versie nummers van mijn kaarten. De Benelux versie heeft nummer V9.05 (geleverd op 20 juni) en de Europa kaarten heeft versie nummer V9.06 geleverd/gekocht op 23 juni... Heeft iemand toevallig de Europa kaarten al gekocht/draaien met versie 9.10 en daar een datum bij heeft... dan heb ik wat meer "gewicht" bij mijn dealer als ik hierom ga zeuren. Heb het al bij Renault NL gemeld, maar deze zei mij op dinsdag 23 juli dat V9.05 op dat moment de laatste versie was.
Re: tomtom?
in MyRenault, over R-Link, dus TomTom:
===
Update
1) Plaats uw SD-kaart in uw computer.
2) Start de software R-Link Toolbox
Maak uw persoonlijke R-Link Store-zone aan. Dat is ook mogelijk via My Renault.
3) U krijgt in uw voertuig of via uw computer toegang tot de beschikbare updates en andere diensten van R-LINK.
4) Download op uw SD-kaart de producten die u hebt gekocht in de R-Link Store en de updates die u wilt uitvoeren.
Gratis?
Gratis update van uw kaarten tot 90 dagen na de ontvangst van uw voertuig.
===
Dit is wel België!
En er is nog geen update beschikbaar.
===
Update
1) Plaats uw SD-kaart in uw computer.
2) Start de software R-Link Toolbox
Maak uw persoonlijke R-Link Store-zone aan. Dat is ook mogelijk via My Renault.
3) U krijgt in uw voertuig of via uw computer toegang tot de beschikbare updates en andere diensten van R-LINK.
4) Download op uw SD-kaart de producten die u hebt gekocht in de R-Link Store en de updates die u wilt uitvoeren.
Gratis?
Gratis update van uw kaarten tot 90 dagen na de ontvangst van uw voertuig.
===
Dit is wel België!
En er is nog geen update beschikbaar.
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
@corner: Nu snap ik ook waarom je verwacht dat in Rlink de europakaart zou staan, om updates beschikbaar te krijgenin de Rlinkstore voor 60 dagen.
Bedankt nog voor je aanwijzing op blz 13, ik heb de leasemaatschappij ook op de hoogte gebracht hiervan. Zij gaan richting dealer om de vraag voor te leggen.
Bedankt nog voor je aanwijzing op blz 13, ik heb de leasemaatschappij ook op de hoogte gebracht hiervan. Zij gaan richting dealer om de vraag voor te leggen.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Re: tomtom?
Hi all,
Zojuist geconstateerd dat de apps welke ik niet kon downloaden, zijn verwijderd uit de r-link store :-)
Dit geconstateerd ZONDER bericht van Renault NL. Ben benieuwd wanneer ze hiermee komen.
Ook nog niets gehoord wat ze kunnen vermelden van de update voor de kaarten van TomTom en de registratie hiervan.
Keep you all posed
Zojuist geconstateerd dat de apps welke ik niet kon downloaden, zijn verwijderd uit de r-link store :-)
Dit geconstateerd ZONDER bericht van Renault NL. Ben benieuwd wanneer ze hiermee komen.
Ook nog niets gehoord wat ze kunnen vermelden van de update voor de kaarten van TomTom en de registratie hiervan.
Keep you all posed
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
Het begint allemaal zo langzamerhand wel op een amateuristische gepruts te lijken. testen ze deze zaken niet voordat ze het in productie nemen/beschikbaar stellen?
Ik heb met TomTom nog een vreemd fenomeen. Als ik een route annuleer dan wijzigt mijn autosymbool zomaar naar de orginele blauwe driehoek en de map wijigt dan naar een ruime ovezichtskaart. Pas nadat je een nieuwe bestemming ingeeft zie je de detailkaart terug en je gekozen autosymbool. Foutje in de software?
Ik heb met TomTom nog een vreemd fenomeen. Als ik een route annuleer dan wijzigt mijn autosymbool zomaar naar de orginele blauwe driehoek en de map wijigt dan naar een ruime ovezichtskaart. Pas nadat je een nieuwe bestemming ingeeft zie je de detailkaart terug en je gekozen autosymbool. Foutje in de software?
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink
Re: tomtom?
Dat had ik ook! Na enige zoekwijze zag ik dat de instelling op 2d stond. Als je die op 3d zet is probleem verholpen ;-)
- hybride
- forum starter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 jan 2013 12:20
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: tomtom?
Das ook weer vreemd, want deze instelling heb ik niet gewijzigd. zal er eens naar kijken, Thx.
Renault Clio IV Dynamique Cassiopeia 90 dCI met RLink