Velgen

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Jarl2

Re: Velgen

Bericht door Jarl2 »

Als de diameter van de velg/band combinatie hetzelfde blijft hoe kunnen er dan andere krachten op de stuurinrichting komen? Of komt het door het bredere loopvlak (205 ipv 195?).
clio4driver

Bericht door clio4driver »

Heb hierover een mail naar Renault Nederland gestuurd, en als antwoord het volgende:

Achterasconstructie:

De krachten en de trillingsfrequentie die door de wielen op de achteras worden uitgeoefend verschillen voor de verschillende velg/band combinaties. Om een optimale balans tussen weggedrag en comfort te bereiken, is er voor gekozen 2 verschillende achterassen toe te passen. De constructie van de 16” achteras laat echter niet toe dat hier 17” wielen op worden gemonteerd, de levensduur kan dan (gezien het andere krachtenspel en trillingsfrequenties) niet worden gegarandeerd. Voor de 16” wielen voldoet de as uiteraard volledig aan alle denkbare eisen en normen.

Stuurbekrachtiging:

Ook de elektronische stuurbekrachtiging is afgestemd op de wielmaat. Dit is noodzakelijk om bij de verschillende wielmaten een optimaal “gevoel” in het stuur te verkrijgen. De (veelgeprezen) fijne besturing van de Clio IV is hier mede aan te danken.
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

Verklaard nog steeds niet waarom andere landen wel met 17 inch op de Clio mogen rijden....
clio4driver

Dat zal te maken hebben met de NL regels. (Lager BPM, Belastingvrij, en voor de leaserijder 14%bijtelling).
Om de auto te laten voldoen aan de CO2-uitstoot,
hebben ze de Clio op verschillende punten aangepast.
En bij sommige andere landen is dit niet zo van belang.
Tommie&Lieke

Bericht door Tommie&Lieke »

clio4driver schreef:Dat zal te maken hebben met de NL regels. (Lager BPM, Belastingvrij, en voor de leaserijder 14%bijtelling).
Om de auto te laten voldoen aan de CO2-uitstoot,
hebben ze de Clio op verschillende punten aangepast.
En bij sommige andere landen is dit niet zo van belang.
Dat is inderdaad de reden die onze dealer ook gaf toen wij vroegen of het mogelijk was om voor 17 inch wielen te kiezen. Toen hebben wij voor de 16" Passion velgen gekozen die ook gewoon super mooi zijn!! :thumbsup: Ze zullen prachtig staan onder onze witte Clio.
Nou nog 2 maandjes wachten en dan kunnen wij er ook van gaan genieten!! :driving: Uiteraard zullen dan hier op het forum foto 's verschijnen van onze trots!! :grin:
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

Had inderdaad ook al gehoord dat als je sommige auto's van het buitenland hierheen haalt dat ze dan inderdaad niet voldoen aan de Co2 eisen i.c.m. bijtelling.

Dan maar bij de 16 inch passion velgen houden :).
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

Mijn dealer onttrekt zich aan alles wat met 17" velgen te maken heeft:

'...Wat betreft de 17” inch wielen mag en kan ik geen oordeel geven en is dus ook geen informatie bij ons bekend. Zoals de importeur het omschrijft kunnen er risico’s aan zitten maar dat heeft betrekking op de assen en niet bv op de navigatie en airco enz....' ,

aldus een reactie via email van de renault dealer waar ik mijn Clio IV heb besteld. Professioneel, mwaah, meedenken met de klant,.....nou nee dus!
RenaultMoose

Bericht door RenaultMoose »

Wel spijtig, de 17 inch velgen zijn absoluut prachtig.

Voor de nog aan te schaffen set winterbanden ben ik op zoek naar 3rd party LMV. Kent iemand de J waarde van de passion velgen? Luistert de J waarde nauw? in de ET waarde mag nl wel enige speling zitten.
JWSchouten
forum starter
Contacteer:

Bericht door JWSchouten »

Is er inmiddels meer bekend of de passion noir velgen wel/niet worden geleverd?
Mijn auto is via de leasemaatschappij besteld. In de telefoongesprekken met de lokale dealer werd mij verteld dat bij het bestellen van de zwarte clio, automatisch zwarte velgen zouden worden geleverd.. Begin nu erg hard te twijfelen.
clio4driver

RenaultMoose schreef:Wel spijtig, de 17 inch velgen zijn absoluut prachtig.

Voor de nog aan te schaffen set winterbanden ben ik op zoek naar 3rd party LMV. Kent iemand de J waarde van de passion velgen? Luistert de J waarde nauw? in de ET waarde mag nl wel enige speling zitten.
De ET waarde is belangrijker, deze mag niet te veel afwijken (niet meer dan 5mm).Om snelle slijtage van de wiellagers te voorkomen.
Hoe hoger de ET, hoe meer een velg naar binnen valt, en omgedraaid hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.

De J waarde steekt op zich niet zo nauw, maar afhankelijk van de J waarde (breedte velg) hoort er een bepaalde maat band omheen.
Bv. 6.0J = ideale breedte band 185 of 195
6.5J = ideale breedte band 195 of 205
7.0J = ideale breedte band 205 of 215

Een Tabel: http://www.banden-pneus-online.nl/equiv ... dvies.html
kingpin

Bericht door kingpin »

Tja het staat wel mooi, een grotere velg:wink:
Afbeelding
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Mooi bij het rood :thumbsup:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
CLIO 2013

Bericht door CLIO 2013 »

Dit staat heeeeeel erg mooi, SUPER !!!
Groetjes BEN
NLLEONL
forum starter
Contacteer:

Bericht door NLLEONL »

Dit is 18 inch?
Clio Gris Cassiopée GTI-Style!
Stellingen90

Bericht door Stellingen90 »

NLLEONL schreef:Dit is 18 inch?
Ik denk dat dit groter is: misschien 19 maar meer waarschijnlijk 20 inch. Kijk maar eens hoe "dun" die bandjes zijn....
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Ik denk zelfs 21 als de foto niet is gezoomd.
Afbeelding
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Zeker weten groter dan 18. Kijk maar naar de RS, die zijn 18 en die bandjes zijn een stuk dikker.
Waar komt deze foto vandaan?
Groet,
Martijn

Afbeelding
kingpin

Bericht door kingpin »

Oefff ik maak wel weer wat los :lipssealed:
Het betreft mijn eigen auto, de velgen zijn eronder geshopped ter indicatie :)
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Haha, mooie shop, ik had al wel ff oa naar de schaduw gekeken of het wel echt was, maar ziet er goed uit :thumbsup:
Groet,
Martijn

Afbeelding
kingpin

Bericht door kingpin »

goos schreef:Haha, mooie shop, ik had al wel ff oa naar de schaduw gekeken of het wel echt was, maar ziet er goed uit :thumbsup:
Thanks, had deze nog wel heel erg snel in elkaar gezet, als je het uitvergroot kun je het wel zien, zoals ik zei was dit alleen ter indicatie, anders had ik er wel meer 'werk' van gemaakt :grin:
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Doe eens een shop met zwarte en rood randje . :idea:
Afbeelding
kingpin

Bericht door kingpin »

klmklmklmklm schreef:Doe eens een shop met zwarte en rood randje . :idea:
Wat bedoel je?
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Afbeelding
kingpin

Bericht door kingpin »

Kan er niet bij (inloggen) maar het gaat om een Calibre Bomb Red neem ik aan?
Doe ik morgenvroeg wel ff, is me nu nog te heet :sunny:
kingpin

Bericht door kingpin »

Bij deze:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”