Velgen

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Jimbow88

Velgen

Bericht door Jimbow88 »

Vandaag werd ik gebeld door mijn dealer.
De zwarte velgen die ik had besteld voor mijn clio zijn niet meer leverbaar, helaas krijg ik dus blanken velgen ipv de zwarte.

Ik vroeg nog of de zwarte velgen later alsnog geleverd zouden worden maar dit bleek helaas niet het geval ze worden volgens de importeur niet meer gemaakt.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Velgen

Bericht door Frank [Factory] »

Dan vraag je toch om ze te wisselen met een showroommodel.
Clio13

Bericht door Clio13 »

Ik neem aan dat je de "standaard" Passion velgen in het zwart bedoeld. Vreemd dat die niet meer geleverd worden, wat is dan het alternatief als je nog moet bestellen en je zwarte velgen wilt? Ik zou Frank's advies volgen en niet akkoord gaan met de blanke velgen, dat heb je tenslotte niet besteld (en het staat ook veel minder mooi, maar dat is mijn mening). Succes!
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Of je vraagt ze te spuiten. Het zijn tenslotte dezelfde velgen verder. Zit er dik in dat het een probleem met de lak oid is. En dat ze daarom gestopt zijn.
Rick

Bericht door Rick »

Lekker dan, die heb ik ook besteld... ik heb nog geen telefoontje gehad maar ga niet accoord met blanke, als ik die had gewild had ik die wel besteld. Nou, ja wacht het maar even af.
Jimbow88

Bericht door Jimbow88 »

De dealer heb zelf al verteld dat omwisselen helaas niet mogelijk was.
Wat de reden is dat ze niet meer worden geleverd weet hij niet hij zegt heel de ochtend gebeld te hebben met renault nederland e.d. Maar helaas hij kon er niks aan veranderen.

Heb afgesproken om donderdag bij aflevering het er nog over te hebben.

Wordt dus vervolgd
Davekuhh

Bericht door Davekuhh »

Dat wordt nog leuk. Die heb ik ook op me bestelde
Clio zitten. Denk dat Renault dan een flink probleem
Heeft,Gaat vast niemand goed vinden. Teminsten ik niet....
Clio13

Bericht door Clio13 »

Ik ben benieuwd hoe ze dit met iedereen gaan oplossen....blijft een raar verhaal.
Rick

Bericht door Rick »

Morgen toch maar even bellen als ik tijd heb .
Wordt toch een probleem voor ze als ze niet kunnen leveren wat in mijn koopovereenkomst staat....
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

Ja en ze doen zoiezo al moeilijk als je andere velgen erop wil leggen inverband met garantie onzin.

Velgen omgooien doen ze niet wou zelf eerst een andere combinatie hebben maar ze konden niet velgen omleggen omdat "de auto zo is samengesteld"
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Beetje dreigen kan nooit kwaad. Of de juiste velgen, of de koop gaat niet door... Dan is er vast veel mogelijk...
Rick

Bericht door Rick »

Jimbow88 schreef:De dealer heb zelf al verteld dat omwisselen helaas niet mogelijk was.
Wat de reden is dat ze niet meer worden geleverd weet hij niet hij zegt heel de ochtend gebeld te hebben met renault nederland e.d. Maar helaas hij kon er niks aan veranderen.

Heb afgesproken om donderdag bij aflevering het er nog over te hebben.

Wordt dus vervolgd
Je kunt zelf wat research doen over de reden dat ze niet leveren door de importeur te bellen: 0800-0303
Het zou zo kunnen zijn dat ze op dit moment niet leverbaar zijn, er een probleem is met de velgen etc.etc. De reden waarom ze niet geleverd worden is eigenlijk essentieel om te bepalen wat je verder kunt doen....

Ik heb even juridisch advies in gewonnen. Je kunt de koop niet ontbinden tenzij je in de koopovereenkomst de levering van de velgen als essentie hebt aangegeven. Dus dat de auto voor jou niet gewenst is als de velgen niet geleverd worden. Ik ben bang dat niemand dat gedaan hebt, ik heb het mondeling wel aangegeven maar dat weet de verkoper natuurlijk niet meer.

Wat je wel kunt doen is:
Een korting bedingen.
Een alternatief bedingen.

Weer wat geleerd, voortaan laat ik alles als essentie op koopovereenkomsten noteren. Mijn onderhandelingspositie is dan een stuk beter.
Laatst gewijzigd door Rick op 15 feb 2013 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Rick

Bericht door Rick »

Ik heb zelf even gebeld met mijn dealer die wist er niets van. Daarna gebeld met de Renault Importeur, er was bij hen helemaal niets bekend over het niet leverbaar zijn van de passion noir velgen. Hij heeft uitgebreid gezocht maar kon geen opmerkingen vinden over de velgen. Hij heeft een aantekening gemaakt en als er wel iets over bekend zou worden dan nemen ze contact me op.

Vreemd dat topicstarter te horen heeft gekregen dat ze niet leverbaar zijn terwijl de importeur van niets weet. Ik zou toch even navraag bij ze doen, nu je deze info hebt.
jonasr

Bericht door jonasr »

Ik ben benieuwd, ik zou er alvast ook niet met akkoord gaan.
Die zwarte velgen horen een beetje bij de mooi look van de clio.

Ik zou niet voor dezelfde bleken gaan, als ze je die zwarte niet kunnen geven mogen ze wel met een mooier alternatief komen vind ik.
Degene met het kleurtje in dan ;P. 'Drenatic'.
Of andere velgen van een andere merk ;P.

Het is hun fout mochten ze het niet meer kunnen leveren, moeten ze maar iets in de plaats geven.
Zou het wel vaag vinden mochten ze het effectief niet meer kunnen leveren, vermoed toch dat er vooraf goed is nagedacht eer die zwarte velgen beschikbaar te maken.
pluggen

Bericht door pluggen »

Ik ben druk bezig met het bestellen van een clio 4, maar ik ben een beetje onzeker over welke velgen er nu eigenlijk onder komen als je een 'pack exterieur' neemt. De foto's van zo'n pack tonen de 17" drelanic velgen, maar bij de samenvatting/velgen sectie rept men enkel over de 16" passion velgen?

Weet iemand toevallig of je bij een pack exterieur automatisch de 17" drelanic velgen krijgt, en zo nee wat dan de meer kosten daarvan zouden zijn?

Morgen maar eens langs de dealer voor een proefritje, de foto's hebben me in ieder geval al warm gemaakt voor deze wagen!

Alvast bedankt!
jonasr

Bericht door jonasr »

Volgens mij moet je voor die velgen altijd bij betalen.
Zal straks men prijsboekje nog eens doorlopen als ik thuis ben.
pluggen

Bericht door pluggen »

jonasr schreef:Volgens mij moet je voor die velgen altijd bij betalen.
Zal straks men prijsboekje nog eens doorlopen als ik thuis ben.
Thanks. Ik heb gezocht naar de prijzen voor die 17" velgen, maar dat lijkt een goed bewaard geheim te zijn :wink:
Renault Freak

Bericht door Renault Freak »

Volgens de monteurs bij de dealer waar ik de mijne weg heb,
mogen er geen 17" onder. Waarom weet ik niet precies maar dit
kwam van de importeur.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Staat in een ander topic ook al. De garantie zou vervallen als er 17" velgen onder een Clio 4 gezet worden.
pluggen

Bericht door pluggen »

Als dat zo is, waarom staan er dan 17" velgen in de brochure? Vaag...
Jeffnoir

Bericht door Jeffnoir »

Dat de garantie vervalt bij 17" velgen lijkt me grote onzin. In België en Frankrijk worden de Clio's ook gewoon geleverd met die 17" velgen. Volgens de dealer heeft het te maken met de toelating in Nederland in verband met het verbruik/uitstoot en dus de belastingregels (dit jaar geen houderschapsbelasting en 14% bijtelling).
Er zijn straks natuurlijk bosjes Clio rijders die er zelf 17" velgen op leggen; er is niemand die dit controleert...
Quirico
forum member
Contacteer:

Bericht door Quirico »

Bij mijn aflevering zaten er ook blanke velgen onder...omdat er niks in de overeenkomst staat. De verkoper waar ik de bestelling mee door nam in november, had wel zwarte opgegeven. Helaas was deze verkoper 2 weken geleden ziek(bij aflevering), dus een collega hielp mij....ik zei "de velgen zijn niet goed, dus ik neem de auto niet". - Jullie willen niet weten hoe snel de velgen werden omgewisseld :grin:
Een showroom clio en mijn clio werden de garage in gereden en daar gingen de monteurs. Als compensatie/goed maker, kreeg ik ook slotbouten.

Nu staat er geen showroom auto met zwarte velgen meer...

Kortom, kijk goed hoe het in de koop overeenkomst staat.
Deze vervangende verkoper gaf aan dat er apart iets bij moet staan....
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Rick

Bericht door Rick »

In mijn koopovereenkomst staan de 16" passion noir velgen bij opties vermeldt.

Maar volgens mij is er geen probleem met de velgen, de importeur heb ik hierover gisteren nog aan de lijn gehad en deze wist er niets van!! Ik maak me dan ook niet druk.
pmeister

Bericht door pmeister »

Toevallig vandaag voor het eerst naar de Clio wezen kijken, de dealer gaf daarbij aan dat de 17" velgen absoluut niet onder de Clio geplaatst mochten worden, dit omdat de stuurbekrachtiging er niet op berekend was. Dit las ze voor uit een brief van de importeur.

Zijn de zwarte velgen altijd 17"? Of zijn dit gewoon de 16" Passion velgen maar dan met zwart?
clio4driver

Bericht door clio4driver »

Dat laatste: 16" Passion velgen maar dan met zwart.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Exterieur (vraag & antwoord)”