Ventilatieroosters vervangen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
maarteh90
beginner
Contacteer:

Ventilatieroosters vervangen

Bericht door maarteh90 »

Beste clubleden,

Ik ben nu sinds begin november trotse eigenaar van een Clio 2 phase 1 uit 2000.
Sinds december ben ik ook al lid van dit clubje om zo langzaam alle ins en outs van dit autootje te weten te komen.

Nu heb ik een vraagje, in mijn Clio zijn beide ventilatieroostertjes in de middenconsole, dus boven de radio defect. en dan bedoel ik in de zin van, de luchtbladen zijn afgebroken en dus niet meer goed te stellen. Er komt dus wel lucht uit, maar het ziet er niet zo mooi uit.

Nu heb ik via mijn schoonbroer een 2 tal nieuwe roostertjes kunnen krijgen van de sloop. Nu is mijn vraag hoe ik deze kan vervangen. Ik heb in het verleden al eens zitten kijken, maar het is me nog niet gelukt de oude eruit te krijgen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of is er een duidelijke handleiding ergens te vinden? Ik hoop niet dat ik het hele dashboard hoef te verwijderen, want ik maak liever niets los wat nog heel is :thumbsup: dan kan ik het ook niet kapot maken :smash:

Alvast bedankt voor de moeite! :thanks:

Groetjes Maarten
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Ventilatieroosters vervangen

Bericht door Arjan »

Je zal wel de bovenkant van het dashboard eraf moeten halen om bij de luchtkanalen en roosters te komen.

Kijk maar even bij de How To's, staat wel bij hoe dat moet. :thumbsup:
maarteh90
beginner
Contacteer:

Bericht door maarteh90 »

Thanks, Ik heb de how to gevonden, en denk dat dat wel moet lukken..

Echter heeft de meneer van de sloop de roosters er bij de donor uitgehaald zonder het dashboard eruit te halen, oftewel met geweld, en hier zijn de donor roostertjes dan ook niet ongeslagen uitgekomen.. dus k zal opnieuw opzoek moeten gaan naar andere nieuwe roostertjes.

Als iemand er heeft hoor ik dat graag.

Als ik een acb wil aansluiten voor mp3/usb via stuurbediening , moet ik ook achter het dashboard ofniet? Dan probeer ik deze handeling in 1 keer te doen..
nielsclio
beginner
Contacteer:

Bericht door nielsclio »

Die roosters gaan blijkbaar heel vaak kapot als ze worden gedemonteerd, dus ik kon zelfs geen 2e handse vinden.
Nadat ik erachter kwam dat originele van de garage nogal prijzig waren heb ik een paar imitaties gehaald op ebay via de UK.
Klik hier voor dat topic.

Zijn niet zo netjes als de originele, maar voldoen prima!

Ik heb ze overigens wel met een beetje forceren eruit gehaald, ze waren immers toch al kapot.
De nieuwe kun je er vervolgens zo in klikken.
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Arjan schreef:Je zal wel de bovenkant van het dashboard eraf moeten halen om bij de luchtkanalen en roosters te komen.

Kijk maar even bij de How To's, staat wel bij hoe dat moet. :thumbsup:
Ik moet die roostertjes ook nog vervangen bij mn clio II fase I, maar kan de how to's niet vinden. Enig idee waar dit te vinden is :roll:
d-passion
forum starter
Contacteer:

Bericht door d-passion »

Ik heb het zelf met beleid moeten doen.
Men neemt een platte schroeven draaier,
En van uit het midden van je dash duw je het rooster met schroeven draaier naar buiten. (is het van je donor dan met wat meer beleid)
En tegelijk dat je hem naar buiten trekt probeer hem dan iets uit je dash te trekken.
Herhaal dit aan de buiten kant van je rooster, en daarna nog een keer in het midden
Enzovoort enzovoort, op ten duur komt ie eruit en gebruik ook een beetje gezond verstand natuurlijk. succes
Laatst gewijzigd door d-passion op 16 jul 2013 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn stijl is geen stijl,
Geen stijl is ook stijl,
Ergo ik heb stijl :lol:
CoolClio

Bericht door CoolClio »

:sunny: bedankt voor je feedback,dus je dashboard hoeft er niet af :thumbsup:
Ik Ga maar eerst eens op zoek naar nieuw linker rooster dan.
Ben benieuwd of het gaat lukken.
d-passion
forum starter
Contacteer:

Bericht door d-passion »

Nee je dash hoeft er niet af,
Maar ik stel wel voor om op je kapotte rooster te oefenen.
Mijn stijl is geen stijl,
Geen stijl is ook stijl,
Ergo ik heb stijl :lol:
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Ik zou voor andere roostertjes gewoon langs alle sloperijen in je woonplaats gaan. Hier in Groningen zijn ze in overvloed. Liep toevallig gisteren nog de boel af te speuren en had al 5 Clio's gevonden met roostertjes.
Eigenlijk heb ik ook 1 die ik moet vervangen..
Renault Clio 1.2 RN ('99)
erwinphiassen

Bericht door erwinphiassen »

@Eric92,

Hebben ze bij de slopen in jou buurt ook nog Clio phase 1 staan. Ik zoek nog een kap die boven het ruitenwisser mechaniek zit. En de strip met de kofferbakgreep. Indien je iets weet zou je mij dan een PB willen sturen??? Alvast bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”