r link >> verbruiksoverzicht

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
controlfriek

r link >> verbruiksoverzicht

Bericht door controlfriek »

hoi iedereen,

las toevallig in het algemeen forum e.e.a. over wat men verbruikt met zowel benzine als diesel.
je leest hier grote verschillen zowel positief als negatief.

Geloof dat een van de features van R link is dat je van een aantal ritten kan zien wat je verbruik tijdens deze rit was.

hebben mensen dit al getest hoe dit werkt??? ik heb er nog weinig over gelezen.

gr
controlfriek

Re: r link >> verbruiksoverzicht

niemand met R link die hier wat meer over kwijt wil?? :bigcry:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

De levertijden van Clio's met Rlink zijn flink uitgelopen en er zijn nog maar enkele leden op het forum met een Clio met Rlink. Dus je doelgroep hier op het forum is vrij klein. Misschien dat één van die leden zich snel meldt :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
controlfriek

let's hope so. ik ben 1 van de personen met vertraging.
probeer me hier op het forum al zo veel mogelijk te verlekkeren met alle mooi foto's en info!!!

dus heren of dames met r link, geef me iets om naar uit te kijken :thanks:
Nico 01-07

Bericht door Nico 01-07 »

Ik heb nog maar 3 dagen mijn auto in bezit. R-Link is een mooi systeem, en je kunt heel simpel een rit rapport maken. Op het moment van vertrek zet je alles op nul, en aan het einde van de rit krijg je een rapport te zien. Daarin kun je aflezen wat het verbruik is geweest, gem. snelheid, schakelmoment, anticipatie etc. etc. Ook een 0 tot 100 score. Dit rapport kan je opslaan, en als je vaak hetzelfde ritje maakt kun je het vergelijken, en dan zien waar je je kunt verbeteren. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ga dat zeker nog doen.
Wat een heerlijke auto is het, ben er super tevreden over, ook iedereen die hem ziet, of rijd is zeer lovend.
Wellicht, als ik meer ervaring heb met R-Link, zal ik nog eens mijn ervaring delen.

Groet, Nico
controlfriek

kijk Nico, dat zijn de leuke berichten!

ik houd me inderdaad aanbevolen voor updates over hoe het bevalt of misschien zelfs een fotootje indien mogelijk

kan niet wachten tot ik ook lekker rond kan rijden.
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliodriver4 »

ik sluit me aan bij Nico.
Je kunt ook ritten targetten op doel (woon-werk/vakantie etc). Dat moet ik ook nog even uitproberen (auto net een week in bezit).

Mijn accelaratie krijgt niet de hoofdprijs. Blijkbaar druk ik het gaspedaal te diep in. Daarnaast krijg je punten voor anticipatie en schakelmomenten, die zijn redelijk hoog te houden. Ik rij op dit moment met gemiddeld 60 punten.

Daarnaast is r-link (connectiviteit) nog steeds niet actief bij mij, heb nog niet alle functies actief.
Clio 4 Dynamique dci90,Noir Etoile GNE,Chrome,Elegance,Passion Noir,R-Link
Nyana
forum starter
Contacteer:

Bericht door Nyana »

Hier heb je misschien al een eerste indruk: http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor ... model=Clio

Dit is wat mensen invullen a.d.h.v. hun benzinebonnetjes
Afbeelding
Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
controlfriek

hoe zit het trouwens met r link i.c.m sensoren om achteruit te rijden. geloof dat je dat dan ziet met een camera? :chinrub:
Nico 01-07

Bericht door Nico 01-07 »

Dat kan, maar is wel een extra optie, dus niet standaard als je R-Link neemt.

Groet, Nico.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

rlink is mooi als je op een rustplaats staat want namelijk dan kun je het gebruiken onder het rijden kan er niet veel alleen navigatie en bellen camera moet erbij besteld zijn maar met de sensoren werkt alles prima.De grote vraag die ik me stel waarom in godsnaam geen sensoren voor op die clio zetten .
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
cliodriver4
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliodriver4 »

De camera heb ik via het city extra pack gekregen.
Werkt erg leuk! Je ziet het beeld als je achteruit rijd.. Daarnaast geven lijnen door dit beeld aan hoe ver het nog is tot je tegen bv het paaltje zit. De blauwe lijn geeft je stuur richting aan.
Clio 4 Dynamique dci90,Noir Etoile GNE,Chrome,Elegance,Passion Noir,R-Link
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Elektronica (vraag & antwoord)”