Probleem met veren, help!!
Probleem met veren, help!!
Ik ben bezig de eibach prolines te monteren. Had nu een veerpoot klaar en weer gemonteerd.
Ik dacht laat ik het wiel eens draaien (auto nog omhoog gekrikt) en nu springs de veer onderaan uit de 'zitting'!!
Gewoon rechtuit is alles prima maar als ik het wiel dan rechts of links duw dan springt de veer uit z'n zitting.
Wat heb ik fout gedaan of wat ben ik vergeten??
Ik dacht laat ik het wiel eens draaien (auto nog omhoog gekrikt) en nu springs de veer onderaan uit de 'zitting'!!
Gewoon rechtuit is alles prima maar als ik het wiel dan rechts of links duw dan springt de veer uit z'n zitting.
Wat heb ik fout gedaan of wat ben ik vergeten??
Re: Probleem met veren, help!!
Het gaat alleen om veren maar ik ben erachter..
Ik had die rubberen schijf er verkeerd om opzitten. Vond het ook al zo raar, want ik was ervan overtuigd dat alles goed zat en in de goede volgorde. De goede volgorde had ik dus wel maar net even een dingetje andersom.
Ben nu bezig met de andere kant maar daar krijg ik de twee bouten er niet uit..
De andere kant lukte wel na een paar tikken met de hamer maar nu dus niet.
Misschien warm maken, Henny? Jij bent de expert!
Ik had die rubberen schijf er verkeerd om opzitten. Vond het ook al zo raar, want ik was ervan overtuigd dat alles goed zat en in de goede volgorde. De goede volgorde had ik dus wel maar net even een dingetje andersom.
Ben nu bezig met de andere kant maar daar krijg ik de twee bouten er niet uit..
Misschien warm maken, Henny? Jij bent de expert!
Ik spreek uit ervaring. Bij een maatje zijn clio verlaagd en die bouten onmogelijk losgekregen. Uiteindelijk de slijptol gepakt.
Gelukkig had de dealer nog 2 van die bouten in de oudijzer bak liggen
Gelukkig had de dealer nog 2 van die bouten in de oudijzer bak liggen
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Bedankt voor de tips! Ik heb de bouten al een aantal uur regelmatig ingespoten met wd40 maar ze bewegen (nog) niet..
Ik krijg de bouten trouwens ook niet gedraaid. En ik probeer ze te draaien met een sleutel in een ijzeren buis. Dus hefboom werking genoeg..
@sjoertum: wat heb je eraf geslepen dan? Want ik kan de kop van de bout er wel afslijpen maar dan zit de rest er nog steeds in..
Ik krijg de bouten trouwens ook niet gedraaid. En ik probeer ze te draaien met een sleutel in een ijzeren buis. Dus hefboom werking genoeg..
@sjoertum: wat heb je eraf geslepen dan? Want ik kan de kop van de bout er wel afslijpen maar dan zit de rest er nog steeds in..
Ik heb volgens mij aan de binnenkant van de veerpoot net achter de kop toen de bout doorgeslepen. Vervolgens kon ik de kop er uit krijgen en heb ik met de andere bout het resterende draad eruit getikt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Dat zou dus betekenen dat alleen de kop vastgeroest zit.. Misschien krijg ik er een beitel tussen ofzo.
De twee bouten waar de schokbrekers mee vast zitten, Henny. Die andere hoeven ook niet los toch? Alleen de twee bouten + de topmount, zo heb ik de andere kant ook gedaan.
-
Daniel de Rijke
Is het nog gelukt?
Anders even met een luchthamer proberen.
Even warm maken en ernaa shock spray wil ook vaak helpen, dan schrikt het in een keer los
Anders even met een luchthamer proberen.
Even warm maken en ernaa shock spray wil ook vaak helpen, dan schrikt het in een keer los
Nee nog niet gelukt. Ik heb vandaag ook geen tijd dus ik ga er zaterdag mee verder..
Wat is dat voor spul, shockspray?
Ik dacht anders even langs de garage te rijden zaterdag als het echt niet lukt. Misschien dat het met t luchtgereedschap wel lukt.
Wat is dat voor spul, shockspray?
Ik dacht anders even langs de garage te rijden zaterdag als het echt niet lukt. Misschien dat het met t luchtgereedschap wel lukt.
Shock spray bevriest het onderdeel waardoor metaal krimpt. Als je het dan dus eerst goed warm stookt waardoor het uit zet en dan ineens zo laat afkoelen schrikt het los. Zie het als een gekookt ei die je onder het koude water doet om de schaal van het ei los te laten komen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Ah, oké! Dus een soort spuitbus met een bepaald gas erin.
Kun je dat overal kopen? Automaterialen, bouwmarkt?
Kun je dat overal kopen? Automaterialen, bouwmarkt?
Bouwmarkt betwijfel ik, autohandel zekerweten.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
Daniel de Rijke
Zie hier, zullen vast nog andere merken van zijn maar deze werkt zowiso

Maar dan hebben we het toch over echt goed warm stoken eerst, dmv lasapparaat?
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Doormiddel van een snijbrander inderdaad.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Heb wel een lasapparaat maar niet op gas dus dat wordt hem niet. Ik heb een gasbrander op butaan of propaan of iets dergelijks. Neem aan dat dat heet genoeg wordt.
Dan ga ik zaterdag even op zo'n spuitbusje uit.
Dan ga ik zaterdag even op zo'n spuitbusje uit.
-
Daniel de Rijke
Kan, maar voor een paar cent heb je ook een gasbrandertje.
Ik heb een klem die verwarmd via stroom
Ik heb een klem die verwarmd via stroom
Zag die van mij of een soortgelijke gister nog bij de gamma toen ik van die gas potjes haalde. Was €25 wat ik aardig aan de prijs vond..
Zag ook een aantal dingen op internet waarbij ze kaarsvet gebruikten. Heb dus wat opties nu
Zag ook een aantal dingen op internet waarbij ze kaarsvet gebruikten. Heb dus wat opties nu
Kaarsvet? ben benieuwd hoe dat werkt. Kaarsvet is over het algemeen niet zo warm en koelt enorm hard af.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Je verwarmt de bout en dan laat je het kaarsvet eromheen smelten, schijnbaar trekt het dan de groeven in en kun je het (makkelijker) los krijgen.
Ten minste dat is het idee.. Het staat op veel websites en fora dus er zal wel een kern van waarheid in zitten!
Ten minste dat is het idee.. Het staat op veel websites en fora dus er zal wel een kern van waarheid in zitten!
-
Daniel de Rijke
Die ken ik ook nog niet, mocht je het zelf gaan proberen ben ik benieuwd naar je bevindingen ervan 
Ik ga het morgen proberen, ben ook erg benieuwd!
Nou ik heb beide bouten nu draaiend. Kan ze dus ronddraaien maar omdat er geen schroefdraad over de hele bout zit draaien ze er niet uit. Maar er is in ieder geval vooruitgang!
Lukt me alleen nog niet om het eruit te hameren
Lukt me alleen nog niet om het eruit te hameren
Nou ik kan melden dat de bouten eruit zijn. Ik weet niet wat er precies heeft gewerkt maar het is in ieder geval gelukt!
Heb eerst kaarsvet gebruikt. Het is echt verbluffend hoe dat smelt en zich in alle mogelijke hoekjes en gaatjes wurmt. Denk dat dat wel echt een goede techniek is. Daarna lukte het me ook om de bout een stukje te draaien.
Daarna eigenlijk alles geprobeerd, hameren, kruipolie, warm maken en gelijk koud en dit allemaal een paar keer herhaald. En steeds wat rond blijven draaien.
Heb eerst kaarsvet gebruikt. Het is echt verbluffend hoe dat smelt en zich in alle mogelijke hoekjes en gaatjes wurmt. Denk dat dat wel echt een goede techniek is. Daarna lukte het me ook om de bout een stukje te draaien.
Daarna eigenlijk alles geprobeerd, hameren, kruipolie, warm maken en gelijk koud en dit allemaal een paar keer herhaald. En steeds wat rond blijven draaien.
-
Daniel de Rijke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7644 Weergaves
-
Laatste bericht door Bassie