Ruitenwisserperikelen
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Ruitenwisserperikelen
Ok, dat is niet normaal volgens mij.
Bij mijn Clio lijkt het dat als je tijdens de rit de ruitenwissers voor hebt gebruikt (hoeven dus niet meer aan te staan), er bij het achteruitrijden de achterwisser automatisch aan gaat en blijft wissen. Heb ik de ruitenwissers de gehele rit niet gebruikt en ga dan achteruit rijden, dan gaat deze soms 1 keer automatisch.
De sproeiers zijn vrij krachteloos, bij harde zijwind (zoals afgelopen zondag) komt de helft niet op de voorruit terecht. Lastig als je zijwind van links hebt.
De sproeiers zijn vrij krachteloos, bij harde zijwind (zoals afgelopen zondag) komt de helft niet op de voorruit terecht. Lastig als je zijwind van links hebt.
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 14&t=16396Clio13 schreef:Aangezien dit topic ruitenwisserperikelen heet gooi ik de volgende vraag even in de groep. Afgelopen week veel moeten sproeien uiteraard en het valt mij op dat er erg weinig kracht zit in de sproeiers. Als ik stil sta voor het stoplicht komt het water tot de helft van het raam maar op de snelweg komt het water amper op het raam. Herkennen jullie dit probleem?
ruiten sproiers citroen op clio 2
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

heb een witte clio4 gekocht,gisteren kwam ik er achter dat mijn ruitesproeiers het niet deden en dat op de snelweg met dat zout ,naar de dealer gegaan en die merkte dat de aanvoerslang dicht werd geknepen bij de moterkapsteun,misschien is dat bij jullie ook het geval.
Ik ga er morgen eens naar kijken.
@kimkimkimkim dat zou ook een oplossing kunnen zijn maar weet je zeker dat dat past?
@kimkimkimkim dat zou ook een oplossing kunnen zijn maar weet je zeker dat dat past?
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Clio13 schreef:Ik ga er morgen eens naar kijken.
Nee weet ik niet ik heb dit hier op het forum gevonden dit was bij een clio 2 alles ik het goed meende.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Bij mij werken de sproeiers vrij normaal, idd veel kracht zit er niet op de straal.
Beklemming ga ik dit weekend eens bekijken.
Wat wel bij me is, ruitenwisser achter blijft werken als de ruitenwisser voor heeft aangestaan, (dus daar uit) tijdens de rit (tot uitschakeling contact). Ik denk dat dit niet normaal de bedoeling zou moeten zijn, enkel zoals de voorste aanstaan.
Beklemming ga ik dit weekend eens bekijken.
Wat wel bij me is, ruitenwisser achter blijft werken als de ruitenwisser voor heeft aangestaan, (dus daar uit) tijdens de rit (tot uitschakeling contact). Ik denk dat dit niet normaal de bedoeling zou moeten zijn, enkel zoals de voorste aanstaan.