Vraagje ? Dump valve Renault Clio C 1.2 TCE

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Jostieman

Vraagje ? Dump valve Renault Clio C 1.2 TCE

Bericht door Jostieman »

Weer een topic van de Jostieman.
Bedankt dat je dit even leest.
Ik zoek een Dump valve voor mijn Clio 1.2 TCE van 2009.
Waar moet je opletten ??? Merk, Type en moet er veel worden aangepast aan het slangensysteem.
En wat gaat dit geintje ± kosten (ook altijd handig om te weten.)
Oh ja, kan je het ook evt zelf monteren ? (een goed adresje is ook welkom.)
Afbeelding
:thanks:
Mearjo.

Re: Vraagje ? Dump valve Renault Clio C 1.2 TCE

Bericht door Mearjo. »

Waarom wil je in eerste instantie een dumpvalve? Want voor de prestaties hoef je 't niet te doen. Zal meer voor de fun zijn dan... en aangezien het een 1.2 is, zou ik het ook gewoon laten dan.... vind het altijd zo sneu als je zo'n vette HKS hoort afblazen en er komt een 1.2 ofzo de bocht om :smash:

Maar dat is mijn mening :thumbsup:

Ik zou als ik jou was voor HKS of Forge gaan.. deze staan goed bekend, plus ze hebben een mooi geluid (vind ik).

En.. niet zelf gaan doen..laat het dan maar gewoon doen door iemand die er wat van af weet..
Jostieman

Bericht door Jostieman »

Ik had gedacht dat het wel wat uitmaakt. :dissap:
Dus het helpt niks aan trekkracht of schakelmoment.
Ik had eens gelezen dat het wel wat uitmaakte.
Nou voor mij hoef dat pssstje ook niet maar als het helpt om het clio-tje wat veller te maken was het pssstje wel leuk geweest.
Bedankt Mearjo.
Ik zie ook nu dat deze post onder een verkeerde topic staat sorry hoor.
:uhoh2:
repelsteeltje2005
beginner
Contacteer:

Bericht door repelsteeltje2005 »

Hey

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dmv een nieuwe valve de turbo druk wat kon opvoeren?

Maar zowiezow wil ik dat geluid :sunny: . Alleen nog iemand vinden voor de montage in de omgeving Den-Haag :cool2: .
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Zo moeilijk is de montage niet. Er zijn verschillende plaatsen waar je het kan monteren. Daarna moet je waarschijnlijk de standaard ABV demonteren en een blanking plate ervoor in de plaats zetten. Kan trouwens best zijn dat er standaard geen ABV is omdat de druk zo laag is dat het niet nodig is.

En met een boost controller kun je gemakkelijk de druk opvoeren. Voor een tientje heb je de goedkoopste boost controller maar zonder remap oid moet je er erg mee oppassen.
172 / 2.0 16V
Jostieman

Bericht door Jostieman »

Bedankt Arjan voor het verplaatsen.
Maar de vraag blijft, heeft een Dump valve echt zin ja of te neen.
:huh:
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Nee, ik zou m'n geld lekker ergens anders aan uitgeven als ik jou was. En dat pssssst word je ook aardig beu op den duur.
Shiftgear

Bericht door Shiftgear »

volgens mij is dat geen dv maar een recirculatieklep.
Jostieman

Bericht door Jostieman »

Dus gewoon lekker niks aan doen dus....
Accepteren dat het bij de 100 pk-tjes blijft van zo'n TCE 1.2 16V
Oke.
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

nee, op zich niet.

je kan een blok laten afstellen bij FastChip (laat er nu net vorige week de laatste van het jaar geweest zijn qua dynodays ...) en dan heb je zoals hier aangehaald:
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=89&t=15790
Van 101.2 pk naar 111.8 pk. Van 147.5 Nm naar 188.5 Nm
- Quote van BenjaminD

Niet veel PK's bij (10), wel 40Nm koppel dus hij zal vlotter door ze versnellingen gaan & trekken. Voor info hierover zou ik even contact opnemen met BenjaminD en een mailtje sturen naar FastChip of gelijkaardige heren tuners.

Ik zeg er wel bij dat zowel op RCB (Renault Club Belgie), RTC (Renault Tuning Club) als hier op CCNL meerdere mensen (mezelf incluus) ervaring hebben met Fastchip en er niet geklaagd mag worden.

nette print / rol voor de mapping, nette print / rol na mapping en geen kroeg pk's.

Als je wil weten trouwens of zo'n dump valve iets bijdraagt neem even contact op met Marcus.
Die heeft het bij zijn TCE 1.2 ook gedaan.
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Shiftgear

Bericht door Shiftgear »

het dv icm druk verhaal is een utopie. Het enige wat het doet is het systeem ontlasten , dat is de zogenaamde "pssstttt". Dit heeft "misschien", ik laat het in het midden, als voordeel dat de turbo minder belast wordt.

Wat Henny zegt is puur waar het op staat. Zonder remap is het onverantwoord de druk op te schroeven. Het is zelfs zo dat de standaard injectoren van de tce al op een hoge duty staan in std opstelling. Hij hoeft maar enkele keren te pingelen en je koppakking ligt eruit (in het beste geval).
Jostieman

Bericht door Jostieman »

het dv icm druk verhaal is een utopie. Het enige wat het doet is het systeem ontlasten , dat is de zogenaamde "pssstttt". Dit heeft "misschien", ik laat het in het midden, als voordeel dat de turbo minder belast wordt.
Dus het ontlast je Turbo. hmmmm...
Betekent dit ook dat een dv dan er ook voor zorgt dat de levensduur van je Turbo langer mee gaat?
En de vraag blijft toch nog een klein beetje hangen bij mij, of een dv ook helpt om de prestatie van je auto te bevorderen.
Want als het de Turbo druk word ontlast moet het koppelmoment toch anders liggen? (of heb ik het dan toch niet goed begrepen.)
Thanks.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”