Olie vervangen dringend - melding
Olie vervangen dringend - melding
Ik krijg dus de melding "Olie vervangen dringend" nu ga ik morgen een afspraak maken voor een kleine beurt, maar ik kan toch nog wel een weekje verder blijven rijden?
Re: Olie vervangen dringend - melding
Je hebt de auto toch maar net een paar maanden? Gekocht met Bovag Garantie?
Als dat zo is direct terug naar de verkoper en alsnog de bij verkoop verplichte beurt laten uitvoeren. Dat is waarschijnlijk niet gebeurd óf ze zijn vergeten de "servicemedeling" te resetten.
Geen garantie... Tja. De melding op je boordcomputer doet de meeste mensen schrikken. Trek de pijlstok er eens uit en kijk hoe de olie er uit ziet. Donkerbruin tot pikzwart? Binnenkort vervangen. Caramelkleurig en ondoorzichtig? ZSM vervangen, dan zit er water bij en heeft de olie bijna geen smerende werking meer.
Als dat zo is direct terug naar de verkoper en alsnog de bij verkoop verplichte beurt laten uitvoeren. Dat is waarschijnlijk niet gebeurd óf ze zijn vergeten de "servicemedeling" te resetten.
Geen garantie... Tja. De melding op je boordcomputer doet de meeste mensen schrikken. Trek de pijlstok er eens uit en kijk hoe de olie er uit ziet. Donkerbruin tot pikzwart? Binnenkort vervangen. Caramelkleurig en ondoorzichtig? ZSM vervangen, dan zit er water bij en heeft de olie bijna geen smerende werking meer.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dat spoedig olie verversen duidt puur op het feit dat hij een beurt nodig heeft volgens het systeem. Niks om je zorgen over te maken. Hij zal niet zomaar ontploffen

Mooi, ik zou het overigens wel wat vaker doen in de toekomst.
tussen de 15.000 - 20.000 Km de olie/filters wisselen. Begrijp het echter nog steeds niet waarom er
30.000 staat aangegeven.. te lang!
tussen de 15.000 - 20.000 Km de olie/filters wisselen. Begrijp het echter nog steeds niet waarom er
30.000 staat aangegeven.. te lang!
Hij heeft een beurtje gehad en olie is ververst/nieuw filter. Volgens mij vond mijn Clio het prettig 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2527 Weergaves
-
Laatste bericht door rob401
-
- 5 Reacties