Koelvloeistof daalt

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
dion
forum starter
Contacteer:

Koelvloeistof daalt

Bericht door dion »

Hallo
een tijdje terug ongeveer 1.5 maand zag ik dat het peil van de koelvloeistof ietsje was gezakt, maar nog wel tussen het min en max streepje in zat. Nu ben ik vandaag de auto gaan wassen en wou meteen even de ruitensproeier vloeistof bijvullen, en nu zag ik dat hij bijna onder de min was. Nu heb ik al wat na gelezen en er word vaak gesproken over een lekke koppakking. Ik heb afgelopen november bij de renault dealer de distributie riem en waterpomp laten vervangen. Kan het dat nu zomaar de koppakking zijn? Hadden ze dit toen niet ergens aan kunnen zien? Het was nogal een dure reparatie dus hoop dat er toch iets anders is als de koppallong. Hebben jullie mischien raad of tips?

gr dion :thanks:
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Koelvloeistof daalt

Bericht door Nelis »

Zie je geen plasje koelvloeistof onder je auto? of ergens een bloemkool spoor?

En kijk je olie is na of er ook aan de peilstok koelvloeistof zit.

Een andere optie is nog dat je radiateur lekt ( heb ik dit weekend helaas zelf ook ondervonden) maar dan moet die wel aardig snel leeglopen eigenlijk.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
dion
forum starter
Contacteer:

Bericht door dion »

heej nelis,
er is geen plasje te bekennen onder de auto en aan de peilstok zit geen koelvloeistof. ook onder de olie dop zit geen gele smurrie. En wat bedoel je precies met bloemkolen :chinrub:
er komt ook geen witte rook uit de uitlaat.
dion
forum starter
Contacteer:

Bericht door dion »

hoi henny,
Ik heb sinds toen het peil niet meer zien zakken. nu heb ik naar renault gebeld en die vertelde me dat er dan waarschijnlijk een luchtbel in het koelsysteem heeft gezeten. Kan dit inderdaad kloppen???

gr dion
dion
forum starter
Contacteer:

Bericht door dion »

@ arjan ik kijk naar het peil als de motor koud is. Als die warm is zit het vloeistof peil wel tussen het min en max streepje

gr
dion
forum starter
Contacteer:

Bericht door dion »

Hoi henny,

ja ik hou het zeker in de gaten mocht ik het nou toch niet helemaal vertrouwen, kan ik dan eventueel toch bij jou komen om er naar te kijken? Want het voelt toch niet echt lekker :grin:

gr
dion
forum starter
Contacteer:

Bericht door dion »

heb dit weekend dag dienst op het werk dus dat gaat niet lukken. Zou je eventueel volgende week zaterdag tijd hebben?
Of een andere dag? Wat jou het beste uitkomt natuurlijk
gr dion
Miguel

Bericht door Miguel »

Wij hebben ook dat probleem.

Volgens de garagist mogen we voorlopig verder rijden mits in de gaten houden waterpeil.
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Ik zag bij de Clio welke ik heb gekocht, het zelfde. Is dat niet standaard? De Alfa Romeo kan ik 50 keer volgooien, hij kotst het even hard weer uit en blijft vervolgens prima tussen min/max staan. Al jaren. Alleen als het blok warm is, tipt hij de max aan.
bukzzz

Bericht door bukzzz »

heb dit probleem laatst zelf ook gehad, bleek bij mij de pakking van het thermostaathuis zit rechts v/h motorblok onder je luchtfilterhuis
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”