Slijtage remmen

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
mikkedw

Re: Slijtage remmen

Bericht door mikkedw »

Hierbij een link waar je een paar van de foto's kan bekijken van de wagen, er volgen nog wat foto's binnenkort!

https://skydrive.live.com/redir.aspx?ci ... qeAHpfwiIk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

ik zou persoonlijk al je problemen goed documenteren (met goede foto's enzo) en via aangetekend schrijven je dealer in gebreken stellen.
Beargumenteer je problemen (met duidelijke foto's / klachten / grieven en mogelijke communicatie die je hebt gehad met de Renault Ombudsdienst, henzelf etc etc) en zie eerst hoe ze daarop verder gaan.

Aangetekend schrijven & ingebreken stelling is de 1e stap tot een klacht / rechtzaak. Praat ook even met test aankoop of een ander consumenten belangen vereniging (ik ken ze niet verder in BE sorry :/ ) en kijk of deze niet willen / kunnen helpen in het neerleggen van een officiële klacht.

Dit is wat RADAR of wat het net is waar Frank over praat doet in NL. Ze krijgen klachten en hebben team van experts die (voor de goede TV) de consument zijn problemen tracht op te lossen. Werken de andere partijen niet mee zetten ze bij gebrek aan een beter woord de andere partij te kakken op TV...

Dat is ook een optie maar ... moet je echt wel als last resort zien --> Media inschakelen
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
jstalknecht

Bericht door jstalknecht »

Ik heb de foto's gezien en dit kan echt niet. Ik heb zelf ook een Clio 3 gehad uit de beging periode (28 December 2006) en een keer een lekage gehad omdat de afvoer pijp om de balderen goed weg te laten lope niet goed geconstructureed was waardoor mijn ruitwisser motor kapot was en mijn stoel nat was, maar dat hebben ze prima opgelost en veder totaal geen probleem gehad in de ruim 4 jaar dat ik de auto heb gehad. Ik zou rader eens bellen mailen of een advocaat in de hand nemen. En met het remmen betreft zou ik eens een noodstop maken met 80 km/h en als het probleem is verholpen zou ik eens wat vakker harder remmen.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wat ik even niet uit het verhaal kan halen:

Heb je de auto nieuw gekocht of gebruikt?
Als ik naar die foto van de bumper kijk, lijkt het wel slecht gerepareerde schade van een aanrijding.
mikkedw

Bericht door mikkedw »

De wagen is nieuw aangekocht (mei 2011 dus een jaar oud ondertussen) en mijn bumper stond dus goed tot ze de herstelling hebben uitgevoerd bij Renault :-s
En alle problemen waren meteen van in het begin :-s + bijkomende problemen na elke uitgevoerde herstelling
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Tje dan is het net wat Entity_Razer schreef, dan zou ik het er niet bij laten zitten. Desnoods ook over het hoofd van de dealer gaan en de importeur er bij gaan halen. Dit kan echt niet.
Starplus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Starplus »

dat de bumpers niet helemaal recht lopen tov de auto is een bekend probleem. heb het zelf ook met mijn auto. (1e maand clio3 2005) achter is het 99% gelijk en linksvoor schiet hij soms wat naar buiten. mijn auto heeft rechtsvoor schade gehad voor ik m kocht. denk dat de ophangbeugels te slap zijn. zou na laten kijken of dat zo is.

dacht dat dit wel opgelost zouden zijn bij de phase 2
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

De beugels zijn gewoon van plastic, stelt weinig voor. Maar het ligt meer aan de nokjes van de bumper, deze zijn te kort waardoor de bumper makkelijk los klikt. Maar bij een nieuwe auto zou dit sowieso niet mogen natuurlijk.
mikkedw

Bericht door mikkedw »

De rest van de foto's zijn nu ook online als alles goed gaat, er zijn veel foto's van stof onder de lak en dit zijn ze nog niet allemaal!! :-s
Maar dit zou volgens de dealer ook normaal zijn (ik denk toch dat dit wat veel is ten opzichte van andere clio's die ik al eens bekeken heb)

Ik zal deze week nog eens zien of ik niet eens kan contact opnemen met test aankoop (radar) om te zien of we hier niet verder mee zouden geraken :-s

Btw bij de vlek in de achterzetel, deze hebben ze grotendeels weg gekregen en het water dat je kan zien op het lederen gedeelte was wel van de regen (zeg ik er ook bij want niet alles was van de vlek ;-) )
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”