Slijtage remmen

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
mikkedw

Slijtage remmen

Bericht door mikkedw »

Hallo iedereen

Ik heb nu sinds mei 2011 een clio gt waarvan ik totaal geen plezier heb, steeds problemen met water, afwerking van de wagen, ...
Nu ben ik aan 12000 km waarvan meerendeels op de autosnelweg (waar je je remmen niet veel nodig hebt) en nu maken mijn remmen het geluid alsof deze versleten zijn :-s
De buitenblokken die hebben nog een halve cm staan de binnenkant heb ik nog niet kunnen zien maar dit zou volgens de dealer veel sneller slijtage vertonen, heeft iemand hier meer ervaring mee???
Het lijkt me enkel zo gek dat deze nu al versleten zouden zijn :-s

Bedankt voor de reacties!
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Slijtage remmen

Bericht door Frank [Factory] »

Heb je al een keer flink geremd? Vooral na de vorstperiode die we gehad hebben zit er nogal wat aanslag op de remmen, wat een schrapend geluid geeft.
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Frank [Factory] schreef:Heb je al een keer flink geremd? Vooral na de vorstperiode die we gehad hebben zit er nogal wat aanslag op de remmen, wat een schrapend geluid geeft.
Mja ik durf niet meer veel te remmen omdat ik nu nog niet juist weet wat het zou zijn, als de blokken stuk zijn heb ik geen zin om mijn schijven stuk te doen natuurlijk.
Denk je dat door 1 keer goed te remmen misschien die eventuele aanslag weg zou zijn? Anders wil ik dit gerust eens proberen
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Het zou al vrij snel weg moeten zijn dan. Ook met normaal remmen wel.
Als dat niet het geval is zal het iets anders zijn.
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Frank [Factory] schreef:Het zou al vrij snel weg moeten zijn dan. Ook met normaal remmen wel.
Als dat niet het geval is zal het iets anders zijn.
Maar denk je dat dit mogelijk is na 12000 kilometer al geen remmen meer hebben? Dit lijkt me zo gek zeker dat het meerendeels van de kilometers op de autosnelweg zijn gereden :-s
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Jij geeft aan dat ze geluid geven. Of ze versleten zijn valt nog te bezien toch?
Een geluid kan van alles zijn.
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Frank [Factory] schreef:Jij geeft aan dat ze geluid geven. Of ze versleten zijn valt nog te bezien toch?
Een geluid kan van alles zijn.
Spijtig genoeg kan het inderdaad van alles zijn :-s
Marcus
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Marcus »

Heb je, zoals Frank al aangeeft, al een keer stevig geremd?
Ik denk zelf ook dat het geluid komt door aanslag op je remmen.
Komt het geluid van elke remschijf of alleen van een specifieke kant?
Renault Clio IV RS 200 EDC
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Lijkt me stug dat ze naar 12.000 al versleten zijn. Wat ze hier zeggen gewoon is een keer op een lege weg goed remmen doet wonderen :)!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Nelis schreef:Lijkt me stug dat ze naar 12.000 al versleten zijn. Wat ze hier zeggen gewoon is een keer op een lege weg goed remmen doet wonderen :)!
Ik heb de remmethode al eens geprobeerd en nog steeds het geluid :-s bij het remmen maakte het zelfs een hoe moet je dat noemen 'schurend' geluid (ijzer op ijzer) :-s
En met mijn clio mag je je aan alles verwachten, hij is in mei een jaar oud en ik heb al:
-kras in voorbumper bij levering
-water dat binnenkwam aan de achterdeur links
-water onder de achterbank links
-krassen in het plastic binnenin op verschillende plaatsen
-lijmvlekken op het plafond
-water aan mijn kofferpaneel dat binnenliep
-slechte afwerking aan de achterbumper
-lak die scheurt ergens aan de achterkant
-krakende zetel
-stofdeeltjes (en soms geen kleine) zowat overal onder de lak (toen ik dit aan mijn dealer zei, zei ie 'dat kan geen kwaad voor de wagen dus daar doen we niets aan' leuk om te horen)

en het kan zijn dat ik nog dingen vergeet :-s tot nu toe echt nog niet tevreden geweest van de wagen :-(
mijn eerste clio was de uitvoering van 91, die was bijna 20 jaar oud en daar had ik praktisch nog minder problemen mee!
En bij mijn dealer luisteren ze niet naar mij (is het omdat ik maar 22 jaar ben? wie weet) en bij de klantendienst van renault zeggen ze dat ik mijn plan moet trekken met mijn dealer dus ja waar moet een mens nog naartoe :-s

Ik zal maar eens zien morgen onder de wagen te geraken om het eens te bekijken
In ieder geval bedankt voor de reacties! :-)
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Hmm dat is niet best nee.

Lekkage achterportier is wel relatief bekend probleem. Is de folie die achter de portier bekleding zit.

Met dat remmen had je wel en gangetje van 80 ofzo en dan volop in de remmen?

En ook al is een andere dealer geprobeerd?

En anders zal ik als nog is een keer de klanten service proberen. Je betaald een aardige prijs voor een nieuwe auto. Dan verwacht je wel dat die netjes wordt afgeleverd!
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Nelis schreef:Hmm dat is niet best nee.

Lekkage achterportier is wel relatief bekend probleem. Is de folie die achter de portier bekleding zit.

Met dat remmen had je wel en gangetje van 80 ofzo en dan volop in de remmen?

En ook al is een andere dealer geprobeerd?

En anders zal ik als nog is een keer de klanten service proberen. Je betaald een aardige prijs voor een nieuwe auto. Dan verwacht je wel dat die netjes wordt afgeleverd!
Ja inderdaad! En als je dan de reclame hoort van Renault, kwaliteit! (moet ik effe mee lachen dan in mijn geval)

Ik heb een andere dealer die mij 100% wil helpen maar ik vind dat de dealer waar de auto vandaan komt toch wat gevolgen zou mogen dragen :-s maar blijkbaar durft niemand tegen hun iets te doen (ik ben namelijk niet de enige met een probleemgeval bij hun)

En het was eerder tegen een 50 km/h en dan tot stilstand (moet ik wel toegeven dat ik misschien nog wat harder zou kunnen remmen, ik ben namelijk toch nog wat bang) :-p
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Ik werk zelf bij de dealer. Je zal altijd auto`s houden die niet 100% perfect zijn, majha wij doen wel onze best om dit zo goed mogelijk op te lossen.

Kwaliteit..... tsjha laten we daar maar niet over beginnen als je af en toe ziet hoe ze iets bedacht hebben :lipssealed: daar in tegen zal je ook natuurlijk auto`s hebben die alleen de garage ziet met een onderhouds beurt / apk en meer niet.

Persoonlijk zal ik dan naar die andere dealer gaan. Als hun je wel kunnen / willen helpen zou ik dit met beide handen aanpakken natuurlijk. Dit moet gewoon eigenlijk onder garantie vallen allemaal dus is de poging wel waard. En wat ik zeg anders gewoon weer aan de telefoon hangen met klanten relaties ;)!

Hehe ja geloof je best. Anders wat je eerst zijn gooi hem morgen ofzo is op een krik en trek je velg er vanaf. Als je lichtmetalen velgen heb kan je het ook door de velg heen zien. En de binnenkant kan je ook op een bepaalde manier wel zien wat de dikte is ;)!

Btw liefst geen quote gebruiken ;)! anders heb je ook nog boze admins achter je aan :smash:
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Ok! Bedankt voor de tips! :-p
En idd kwaliteit de dag van vandaag is bij alles soms wel ver te zoeken, ik werk als installateur van audio en tv's en zelfs de duurste merken hebben soms rommel! :-p het is hoe we het hier tegen vele mensen zeggen, geluk hebben!

Alvast bedankt voor al je reacties! ;-)
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Bericht door alfasud1972 »

Het is niet zo lastig om de conditie van je remblokken te zien toch? Desnoods even een wiel eraf halen. Pas wel op, als je met alleen een auto krikje werkt nooit onder de auto gaan liggen als deze niet goed is gestut.
Gappie

Bericht door Gappie »

Over de servese van sommige renault dealers ver van normaal zijn ben ik zelf ook achter gekomen. Maar mocht je er niet met de dealer er zelf uit komen is een mailtje naar renault nederland een uit komst. Dan wil de dealer op een keer heel graag je helpen.
Misschien een tip voor je
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Hallo iedereen!

Even een follow up, ik ben bij mijn (goede) dealer eens geweest en die heeft gezegd dat renault als oplossing biedt de remmen te vervangen (dit is de oplossing van renault tegen het geluid dat er bij mij in de remmen zit)
Nu het leuke aan deze oplossing is dat deze niet onder garantie valt!!! Ik kan nog geloven dat ik dit zou moeten betalen als ze versleten zouden zijn maar ze hebben niets!!! Dus om deze remmen te vervangen (die normaal geen lawaai zouden mogen maken) zou ik € 135 moeten betalen!
Ik denk dat ze nu echt wel ver aan het gaan zijn met mijn geduld bij renault :-s
Je zou bijna zin krijgen om voor hun deur te gaan staan met de wagen en een schandalige scene te gaan uit 'acteren' voor de klanten zodat ze eindelijk eens een echte oplossing bieden :-s

P.S. vandaag nog eens naar de dienst klantenrelaties gebeld, die man aan de telefoon was zelf verbaasd dat dit een nieuwe wagen was waar ik het over had! :-p (spijtig genoeg ben ik bloedserieus!)
We zullen zien wat het nog gaat geven :-s
La Regie

Bericht door La Regie »

Remmen zijn slijtagedelen dus vallen (helaas) niet onder garantie.

Als de remmen piepen dan is het misschien een steentje tussen je klauw en remschijf. Als het een schurende geluid is kan het zijn dat je hitteschild iets gebogen is en tegen je schijf aanloopt. Dat kan je namelijk wel makkelijk zelf oplossen door terug te buigen.

Ik zou eerst even de remmen goed inspuiten met remreiniger (wel opletten voor de slangen).
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Nieuwe follow up

Naar het schijnt zou Renault aan het zoeken zijn voor een oplossing hiervoor (zou een gekend probleem zijn bij clio's, kangoo's en nog 2 modellen)
Nu is de wagen voor de zoveelste keer binnen gegaan voor het water aan de achterdeur en ook om hem deels te herspuiten waar de verf aan het barsten was, dit keer is de wagen bij een Renault center zelf binnen gegaan (in Asse hier in België naar het schijnt) en nu krijg ik de wagen terug met het resultaat (spijtig dat ik geen foto's kan laten zien)
- achterbumper slecht vastgemaakt en deze staat nu scheef
- er steekt een stuk dichting tussen het deurpaneel en de deur uit (dat moet zo blijven zitten van Renault om het water goed weg te leiden, SERIEUS!!!)
- de achterdeur hebben ze vaster gemaakt dus deze zit iets dieper en gaat 9 keer op 10 niet goed dicht (valt in tussenslot niet volledig dicht --> moet ook van Renault!)
- waar de verf aan het barsten was hebben ze met een lakstift gewerkt volgens mij want dit is zeker geen zwart nacre maar zwart grijs-achtig (zal ook wel normaal zijn zeker)

Dus ja ik ben nu officieel ten einde raad! Als zelfs een Renault centrum het niet degelijk kan herstellen wie dan wel!? :-s
Ik ben dus echt zwaar teleurgesteld over de service van Renault, dat maakt reclame over kwaliteit maar laat mij dan wel met zo een wagen zitten en doet er ook niets goed aan maar maakt het enkel erger :-s

Als iemand nog eventuele tips heeft altijd welkom!!! :-D
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Ik zou eens ergens gaan informeren (juridisch). Wat je hiermee moet. Dat gaat nergens over...
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Frank [Factory] schreef:Ik zou eens ergens gaan informeren (juridisch). Wat je hiermee moet. Dat gaat nergens over...
Ik heb al een bij test aankoop met 2 verschillende advocaten gesproken en ze zeggen dat het enige dat ik kan eisen is dat de wagen helemaal in orde wordt gezet onder garantie en dat ze mijn garantie moeten verlengen met de tijd dat ik de wagen niet heb gehad :-s
Dusja als zelfs advocaten niet mee zijn wat dan nog? :-s
Dit is toch niet normaal meer, ik moet (heb ik deze maand nog uitgerekend) nog 36 maal 351 euro per maand betalen voor deze wagen :-s terwijl ik voor 2000 euro al een goede tweedehandswagen had gehad met minder problemen :-s
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Vind het echt heel rot voor je, ik heb echt geen idee wat je kan. Misschien iets als radar ofzo. Maar de vraag is of je dat wilt.
Het lijkt iets van de laatste tijd, want bij de wat oudere Clio 3's waren nooit zoveel problemen volgens mij. Nu hoor je steeds meer verhalen over afwerking enz.
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Radar? Wat bedoel je ofzo?
o8-Carni-8o

Bericht door o8-Carni-8o »

Radar is een consumentenprogramma in Nederland. Zij komen op voor de belangen van consumenten en stellen misstanden aan de kaak.
mikkedw

Bericht door mikkedw »

Dat is dan zoals hier test aankoop (denk ik toch) maar die doen dus ook niets :-s
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”