Storing airbag en servicelampje
Storing airbag en servicelampje
Bij sommigen miss al wel bekend. heb sinds enige tijd een storing in mijn clio rs uit 2002, namelijk het servicelampje gelijktijdig brandend samen het dat icoontje van gordel+airbag. nu heb ik mijn laten vertellen dat je de stekkertjes onder de stoelen ertussenuit moet halen en de draadjes door moet verbinden. nou dat heb ik gedaan, maar daar is de storing dus niet mee weg... iemand nog ideeen???/
Re: Storing airbag en servicelampje
Storing moet wel gewist worden he.
Laat hem eventueel even uitlezen bij de dealer!
Laat hem eventueel even uitlezen bij de dealer!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- alfasud1972
- forum starter
- Contacteer:
net even laten uitlezen. de storing van de gordelspanner is idd weg, maar er zit er nu 1 bij een ring achter het stuur. (volgens de dealer) dus dan ga ik daar maar weer mee aan de gang. iemand hier wel eens van gehoord?
Ja beter bekend als draaibare doorvoer, maar heb nog niet echt meegemaakt dat die kapot gaan!!!
heb het voor elkaar, hele stuur uit elkaar gesloopt bleek het een stekkertje te zijn (waar de vorige eigenaar al aan heeft zitten prutsen) boven de airbag die niet goed sloot...
Fijn dat het opgelost is. Geeft een veiliger gevoel lijkt mij zo. Als het lampje brandt doen de airbags het niet 

Hoe heb je de stuur los gehaald ? namelijk de kap van de stuur ,kun je die zo lostrekken ? Een tijdje geleden heb ik de stekkers onder de stoelen doorgesoldeerd, nou gaat het lampje weer aan, uitgelezen het zit nu bij de sleepring van de stuur.
2.0 16v RS
Aan de achterkant van je stuur zitten 2 ijzeren pennen. Deze moet je naar buiten toe duwen en dan komt je airbag ervan af!