Clio 1992 problemen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Jeffrey23

Clio 1992 problemen

Bericht door Jeffrey23 »

Hallo, ik ben hier nieuw op dit forum en heb me voorgesteld in de juiste topic.

Had echter een paar vragen over mijn aankoop. De auto was gekeurd voor verkoop en reed goed tijdens de testrit.

Heb een clio 1200cc aangekocht ( particulier ) van 1992. Maar echter heb ik er problemen mee.

De auto moet ik starten met startkabels en vanaf het moment dat ik van elektriciteit gebruik ( richtingaanwijzer enz...) valt de motor stil.

Ik heb de batterij uitgemeten met een multimeter en heb 12 Volt als de auto niet draait, als hij wel draait en ik meet hem uit heb ik iets 15 Volt maar dan valt de motor ook stil.
Nu denk ik aan een nieuwe batterij te steken of zou het kunnen zijn dat de spanningsregulator kapot is. Ken een beetje van elektriciteit maar ook niet zoveel.

Ook merk ik veel zwart roet of stof die uit de uitlaat komt. Heb geen idee wat dit zou kunnen zijn.

Hopelijk kunnen jullie me een aantal tips geven waarvoor mijn oprecht dank.

Met vriendelijke groeten,
Jeffrey
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Clio 1992 problemen

Bericht door Arjan »

Bij draaiende motor zou je 14 volt moeten meten. Draait de startmotor wel vlot of heeft die moeite? Het zou best kunnen dat de accu af is. Als de motor uitvalt zodra je ergens iets electrisch gebruikt zou ik beginnen met de massa-aansluiting van de dynamo na te kijken en eens goed schoon maken.
Jeff 16V

Re: Clio 1992 problemen

Bericht door Jeff 16V »

En de massa die van de bak naar je cas gaat....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 1 Elektronica (vraag & antwoord)”