Opgelost: Clio rsi
Opgelost: Clio rsi
Ik had een paar vraagjes, ik ben nu ong. Een week de trotse eigennaar van een clio rsi 1.8 longchamp....met 148000km op de teller. Klinkt mischien een beetje dom maar ik kan nergens vinden waarvoor de letters RSi staan en het longchamp gedeelte, als ook iemand mij dat zou kunnen vertellen graag. Maar er zijn dus een paar kleine probleempjes mee
- de buiten tempratuur staat altijd op -30 (weet dat het koud is laatste tijd maar dit is overdreven) en soms geeft het E3 aan.
- me elektrise ramen gaan niet of nouwelijks omhoog
En de electrise spiegels verstellen niet......
Zou iemand mij advies kunnen geven hoe dit (liefst zo goedkoop mogelijk) te kunnen fixen
Alvast bedankt
- de buiten tempratuur staat altijd op -30 (weet dat het koud is laatste tijd maar dit is overdreven) en soms geeft het E3 aan.
- me elektrise ramen gaan niet of nouwelijks omhoog
Zou iemand mij advies kunnen geven hoe dit (liefst zo goedkoop mogelijk) te kunnen fixen
Alvast bedankt
Re: Clio rsi
RSI = 1.8 8v motor. ( Renault sport injectie :P?)
Hiervoor moet de temparatuur sensor vervangen worden. Als je onder je rechter spiegel kijk zie je een zwart pikkie zitten dit is je sensor.
Kan je proberen je raamrubbers in tesmeren, en anders moet je, je raammechaniek smeren. Is wel bekend probleem bij de oudere Clio`s.
Schakelaar: stekker wel aangesloten zekeringen goed? in het ergste geval zou je zeggen schakelaar defect.
Hiervoor moet de temparatuur sensor vervangen worden. Als je onder je rechter spiegel kijk zie je een zwart pikkie zitten dit is je sensor.
Kan je proberen je raamrubbers in tesmeren, en anders moet je, je raammechaniek smeren. Is wel bekend probleem bij de oudere Clio`s.
Schakelaar: stekker wel aangesloten zekeringen goed? in het ergste geval zou je zeggen schakelaar defect.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Oke ik ga het allemaal checken.... Als het lukt of niet je gaat het horen.... Of als ik meer vragen heb:p
ik heb geen pikkie onder me spiegel zitten, zou dit er ook op kunnen wijzen waarom het dan zo vreemd is of moet is het pikke toch op een andere plek gaan zoeken
Eventueel je andere spiegel?
Ik ben nog niks tegen gekomen op de spiegels... Onder of eventueel onder de spiegel kapjes. Zou het dan ook nog op een andere plek kunnen zitten??
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Misschien is hij er niet (meer). En is dat het probleem...
uuh is het wel een spiegel met sensor en electrische bediening? klinkt alsof er een 'normale' spiegel op zit en niet de originele.
uuh is het wel een spiegel met sensor en electrische bediening? klinkt alsof er een 'normale' spiegel op zit en niet de originele.
Hij is gisteren bij mijn geweest.
Linker spiegel zit wel een uitsparing in, maar geen sensor rechts zit helemaal niks in. Vermoed zelf dat de spiegel eraf gereden is en een andere opgezet is. Kreeg het kapje zo gauw niet los.
Rechter spiegel doet het wel met verstellen, maar rechts niet. Dus moet gewoon iets met de spiegel gebeurt zijn, want iemand enig idee heeft een RSI gespoten spiegelkappen of niet?
Linker spiegel zit wel een uitsparing in, maar geen sensor rechts zit helemaal niks in. Vermoed zelf dat de spiegel eraf gereden is en een andere opgezet is. Kreeg het kapje zo gauw niet los.
Rechter spiegel doet het wel met verstellen, maar rechts niet. Dus moet gewoon iets met de spiegel gebeurt zijn, want iemand enig idee heeft een RSI gespoten spiegelkappen of niet?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
RSI heeft gespoten voor zover ik weet.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Idd
Rsi is een luxe snelle clio, en de longchamps is extra half leder.

Rsi is een luxe snelle clio, en de longchamps is extra half leder.
Groeten, Vincent.
Dat verklaart al een hoop dus. Ene kan had wel een gespoten kap en de andere niet. Dus dan is die linker spiegel er is afgereden.