olie druk probleem

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
andrino1975

olie druk probleem

Bericht door andrino1975 »

goede dag,

ik heb een vraag, ik ben met een williams serie 1 bezig en zo als je al aan de kop kunt zien het wel bekende probleem als ze wat ouder worden.
jaar of drie geleden zo'n ding gekocht al gouw kwam ik er achter dat de koelvloeistof verdween, en toen begon de ellende.
kopje gedemonteerd en daar was de boosdoener gevonden een gescheurt onder blok bij de middelste kopbouwd naar het koel kanaal.
opzoek naar een ander blok, me laten vertellen dat de blokken van een megane beter en nieuwer en een hoop kinder ziektes minder hebben.
eentje gevonden kop laten aanpassen met de kleppen van de megane er in die zijn groter dat komt dan goed uit met chip tuning die bij achterberg is uit gevoerd.
toen alles weer in elkaar gezet het karretje op gang geholpen het motortje snorde lekker en toen de eerste proefrit tevens gelijk onderweg naar de apk.
naarmate ik bij plek van bestemming kwam hoorde ik de klepstoters steed meer geluid gaan maken en dan vooral met stationair draaien van de motor.
en zoals je al verwacht de oliedruk te laag ik haalde een druk recht streeks gemeten op de plek van de oliedruk sensor stationair van 0,7 bar en bij 2000 rpm 1,6 bar dat is veelste laag maar nu een paar jaar later de moet weer bij elkaar geraapt weer de komplete mtoor er uit gehaald carterpan er af met als gevolg alle 5 de hoofd lager tappen beschdigt en de olie pomp in gelopen dat verklaarde een hoop.
de krukas is nog te redden moet wel geslepen worden maar dat heeft geen zin als ik geen nieuwe olie pomp heb.
dus de vraag is weet er iemand waar ik aan een nieuwe olie pomp kan komen.
ben er al een paar weken naar opzoek want hij is niet meer leverbaar bij de dealer, ze zijn op wordt er lachend verteld en worden niet meer gemaakt.
het onderdeel nummer is: 77 00 866 121

wie kan me helpen laat het me weten alvast bedankt.
groetjes Andrino
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: olie druk probleem

Bericht door Nelis »

hebben ze ook bij andere dealers etc. gekeken?

Zal morgen anders wel kijken. Kan via een programma bij aardig wat dealers in NL / Europa / Buiten Europa kijken!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
andrino1975

Bericht door andrino1975 »

heej Nelis,

als jij nog eens een blik wildt werpen of dat hij nog ergens ligt.
maar ik heb 10 jaar bij een renault dealer gewerkt.
maar ja ik heb er maar 1 nodig.
laat het maar horen

alvast bedankt
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

EBay, worden ze bijna zeker weten aangeboden
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Tegenwoordig gebruiken ze het systeem Parex. Kan je bij al de dealers in de wereld kijken of ze nog wat hebben liggen. Komt nog wel is leuke incourante dingen tegen :sneaky:
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

hmmm zover ik zie hebben ze helaas gelijk. Kan er ook niet meer aankomen. En ligt nergens anders in de wereld bij een dealer :thumbsdown:
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Ebay

http://www.ebay.nl/itm/RENAULT-19-CLIO- ... 415eb28e21" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders moet je even contact zoeken met JP
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”