goedenavond dames en heren,
mijn dynamo van de clio maakt de laatste tijd een beetje herrie.....
als ik meer stroom vraag (bijvoorbeeld de lampen aan) dan hoor ik hem ook meer herrie maken .
deze wil ik dus gewoon gaan vervangen door een goed gebruikt exemplaar......
ik zag dat hij boven aan de zijkant ergens zit ?
is dit een beetje makkelijk te vervangen? ik heb het ook al eens bij de fiat seicento van mijn vrouw gedaan en dat was een klote klusje...... wiel + kuip eruit, bouten waar je nauwelijks bij kon!
kortom....... wat heb ik nodig kwa sleutels om de boel los te maken?
er zit stuurbekrachtiging op.......... word dit ook door de riem aangedreven? en kan ik de riem makkelijk weer monteren?
of beter naar de garage? ik ben redelijk handig, maar heb de auto wel dagelijks nodig........
dynamo vervangen
-
Dennis145
Re: dynamo vervangen
haha dom........
een clio 1.4 8v (energy blok) uit 1994. met stuurbekrachtiging.
een clio 1.4 8v (energy blok) uit 1994. met stuurbekrachtiging.
-
xeneos
Het beste is om de auto aan de rechterkant optebokken en het rechterwiel eraf te halen.
Het wordt een beetje gefriemel om de dynamo tussen de spoorstangen geloodst te krijgen maar lukt wel.
Van bovenaf heb je n.l teweing ruimte en kom je er te moeilijk bij ,dus zal je van onderaf hem moet verwijderen en monteren
Let ook goed op de stekker verbinding die wil nog weleens loeivast zitten, wel even eerst het beschermkapje onder de dynamo verwijderen.
Het wordt een beetje gefriemel om de dynamo tussen de spoorstangen geloodst te krijgen maar lukt wel.
Van bovenaf heb je n.l teweing ruimte en kom je er te moeilijk bij ,dus zal je van onderaf hem moet verwijderen en monteren
Let ook goed op de stekker verbinding die wil nog weleens loeivast zitten, wel even eerst het beschermkapje onder de dynamo verwijderen.
-
Dennis145
ik heb al een afspraak gemaakt bij het bedrijfje waar ik me clio voor weinig altidj in onderhoud heb.
zou het zelf wel kunnen, maar heb ook geen zin om op straat et gaan prutsen
alsnog bedankt voor de info!
zou het zelf wel kunnen, maar heb ook geen zin om op straat et gaan prutsen
alsnog bedankt voor de info!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1006 Weergaves