nou omdat ik niet een kabel heb die voor de auto industrie gebruikt word maar in de scheepsbouw.
die kon ik namelijk gratis krijgen en dat vond ik iets beter dan 80 euro neerleggen.
aangezien deze kabel erg stug is kan ik hem niet binnendoor doen.
groeten
Als iedereen nou is meehelpt? :o
Re: Als iedereen nou is meehelpt? :o
als iedereen nou is niet zo eigenwijs doet en gewoon de kabel door het rubber doet waar ook de kabel waarmee je de moterkap opent doet. dan hoef je er niets uit/af of op te schroeven. gewoon ff in je auto gaan ligge met een lamp, neem silecone spay mee en duwe als een malle. nix geen gate boren of onder de auto door. waarom allemaal zo moeilijk doen als het makkelijk kan
een kind kan de was doen
een kind kan de was doen
Heb in me Clio 1, een voedingskabel van 10, en van 25mm en een speakerkabel van 2x 2,5mm liggen.
Met een beetje klooien is het wel te doen hoor. Alleen gaatje boren was beetje lastig, zo onderste boven, met je kop onder je stuur.
Misschien een idee voor diegene die nog moeten klooien.
Heb er eerst een stuk vd draad (elektriciteitsdraad) aan een kabel geplakt met tape en die door het gat gestoken zodat je makkelijk kan zien, in de motorruimte, waar ie uitkomt.
Met een beetje klooien is het wel te doen hoor. Alleen gaatje boren was beetje lastig, zo onderste boven, met je kop onder je stuur.
Misschien een idee voor diegene die nog moeten klooien.
Heb er eerst een stuk vd draad (elektriciteitsdraad) aan een kabel geplakt met tape en die door het gat gestoken zodat je makkelijk kan zien, in de motorruimte, waar ie uitkomt.
Voor alle clio 1 rijders heb ik een miss zelfs wel DE oplossing voor het doorvoeren van je voedingskabel.
In de motorruimte ( van mijn 1.2 8v fase 1) zit in het binnenspatbord een gat. Dan kom je in de ruimte tussen de modderkuip en je spatbord. Met behulp van een oude antenne een stukje plakband en creativiteit heb ik de voedingskabel binnen 5 minuten getrokken.
Stap 1:
Men maakt het uit einde van de voedingskabel met het plakbandje vast aan de top van de antenne.( voor 50mm2 miss iet sterkers zoeken)
Stap 2:
Je zet de bestuurders portier open en kijkt langs het schanier in je spatbord.
Stap 3:
Je werkt de kabel met de antenne naar binnen terwijl je met je andere hand voelt of je de kabel kunt pakken.
Stap 4:
Als je de kabel kunt pakken dan trek je hem de motor ruimte in. Tadaa je bent in je motor ruimte.
Stap 5 :
in je deurstijl zit een door voerrubber waar bij luxere modellen de bekabeling voor spiegels speakers en ramen door lopen. snij hier een sleufje in en tadaa je kabel kan er door zo onder je dashboard door en kun je hen naar achter trekken.
In de motorruimte ( van mijn 1.2 8v fase 1) zit in het binnenspatbord een gat. Dan kom je in de ruimte tussen de modderkuip en je spatbord. Met behulp van een oude antenne een stukje plakband en creativiteit heb ik de voedingskabel binnen 5 minuten getrokken.
Stap 1:
Men maakt het uit einde van de voedingskabel met het plakbandje vast aan de top van de antenne.( voor 50mm2 miss iet sterkers zoeken)
Stap 2:
Je zet de bestuurders portier open en kijkt langs het schanier in je spatbord.
Stap 3:
Je werkt de kabel met de antenne naar binnen terwijl je met je andere hand voelt of je de kabel kunt pakken.
Stap 4:
Als je de kabel kunt pakken dan trek je hem de motor ruimte in. Tadaa je bent in je motor ruimte.
Stap 5 :
in je deurstijl zit een door voerrubber waar bij luxere modellen de bekabeling voor spiegels speakers en ramen door lopen. snij hier een sleufje in en tadaa je kabel kan er door zo onder je dashboard door en kun je hen naar achter trekken.
Ik heb vandaag de 50mm2 kabel erdoorheen geduwd.....
Ga dat maar is proberen.......
Dat is als seks met een hamster
Ga dat maar is proberen.......
Dat is als seks met een hamster

Dat vind ik een hele enge gedachte. Ten eerste om de vergelijking en ten tweede omdat je het pas hebt weten te krijgen in die hamster