Auto waxen

Van de Carwash tot detailen
Koeno

Re: Auto waxen

Bericht door Koeno »

goos schreef:
jorna1.2rn schreef:Die behandeling die je in de op bedoeld is een teflon behandeling. Voorheen vaak alleen toegepast op interieur maar steeds vaker ook op de buitenkant.
Ik heb even op de website gekeken van het bedrijf die het heeft uitgevoerd, en daar zie ik inderdaad een teflon behandeling staan:
--------------
WAXOIL behandeling (teflon)

Tijdsduur: 2 dagen
Behandeld met waxoil heeft uw auto een unieke lakbescherming.

Poetsen van uw auto is niet meer nodig, de auto hoeft alleen wassen is voldoende. Uw auto behoudt de glans én bescherming keer op keer!
U krijgt 1,5 tot 3 jaar schriftelijke garantie.
---------------

Vandaar ook mijn eerste vraag of ik nog wel moest waxen, zoals je hierboven kan lezen staat er dat dat de auto de glans en bescherming houdt keer op keer. Dus als zelf waxen dan niets toevoegd doe ik het natuurlijk liever niet. En als het wel helpt, dan moet ik dat maar eens gaan doen.

Maar jij kent dus die behandeling, denk jij dat het verstandig is om nog zelf te gaan waxen of dat dat inderdaad niet nodig is?
3 jaar bescherming is iets waar ik echt niet in geloof,
je kunt echt niet geloven wat er allemaal op je wagen invreet (vogelstr*nt, boomsap, opspatten vocht met wat zand)

3jaar is wel lang om vol te houden,
kheb al paar wagens onder handen mogen nemen, maar ik blijf bij mijn vast punt, om de 3-4tal maand zeker waxen, en soms zelfs tussentijds met een spraywax bijwerken...

maar dat is natuurlijk iedereen zijn mening. :)
Koeno

Bericht door Koeno »

dodojuice1980 schreef:
jerox schreef:om de maand was ik hem helemaal kaal (wax eraf) en dan nieuwe laag erop.

ik wil hem ook nog een keer kleien maar weet niet precies hoe dit gaat.\

groetjes
Hoe was jij je auto kaal dan ?

Met clay en een paintcleaner reinig je de lak pas goed en zoals het hoort... maar een beetje wax van een gerenommeerd merk heeft wel een langere standtyd dan 1 maand, 1 maand lukt zelfs met Turtle Wax :wink:
ik gebruik meestal Natty's Paste Wax,
maar na een dikke 2 maand durf ik zeggen dat de wax toch begint te 'verdwijnen'.
idd als je begint te clayen trek je soms je ogen open wat je allemaal verwijdert uit je lak
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

sj0ertum schreef:Hmm ik wax hem regelmatig....4 keer per jaar...en dan met Paint cleaner en polish erover...en daarna de wax. Dan blijf je het resultaat mooi behouden, maar jou auto is ook weer een stuk jonger dus als je het 2 keer per jaar doet....1 keer voor de zomer tegen de zon en 1 keer voor de winter tegen de pekel. Dan zit je goed :thumbsup: Ik moet nog zeker 4 jaar met dit autotje doen...dus ik ben er erg zuinig op :sunny:

Gebruik wel een goed merk zoals Meguiar's of Chemical Guys, Niet van die goedkope Action rommel :thumbsup:
Prijs is niet zaligmakend. Bij Meguiars betaal je niet alleen kwaliteit, maar ook de fraaie fles. Poorboys World is mijn inziens een stuk beter maar zit in saaie flessen wat de prijs drukt. Je hebt beter spul voor evenveel geld. ;)
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Koeno schreef:3jaar is wel lang om vol te houden,
kheb al paar wagens onder handen mogen nemen, maar ik blijf bij mijn vast punt, om de 3-4tal maand zeker waxen, en soms zelfs tussentijds met een spraywax bijwerken...

Niet te vergeten de ontvetters waarmee je je auto wast.... :cool2:
Koeno

Bericht door Koeno »

Wizard schreef:
Koeno schreef:3jaar is wel lang om vol te houden,

Niet te vergeten de ontvetters waarmee je je auto wast.... :cool2:
ik was mijn wagen met een product waar soort van wax in zit.

maar inderdaad mensen die hun wagen met afwasproduct wassen zouden kunnen verschieten welke schade ze hun wagen werkelijk berokkenen,

maar niet iedereen heeft natuurlijk de tijd en zin om zich er mee bezig te houden...
Κλειώ

Bericht door Κλειώ »

Wizard schreef:
sj0ertum schreef:Hmm ik wax hem regelmatig....4 keer per jaar...en dan met Paint cleaner en polish erover...en daarna de wax. Dan blijf je het resultaat mooi behouden, maar jou auto is ook weer een stuk jonger dus als je het 2 keer per jaar doet....1 keer voor de zomer tegen de zon en 1 keer voor de winter tegen de pekel. Dan zit je goed :thumbsup: Ik moet nog zeker 4 jaar met dit autotje doen...dus ik ben er erg zuinig op :sunny:

Gebruik wel een goed merk zoals Meguiar's of Chemical Guys, Niet van die goedkope Action rommel :thumbsup:
Prijs is niet zaligmakend. Bij Meguiars betaal je niet alleen kwaliteit, maar ook de fraaie fles. Poorboys World is mijn inziens een stuk beter maar zit in saaie flessen wat de prijs drukt. Je hebt beter spul voor evenveel geld. ;)

Bij Meguiars betaal je ook voor de naamsbekendheid.

Ik ben sinds kort aan de slag gegaan met Surf city Garage.
Erg fijn spul met een frisse geur al is dat geen pre.

De wax die ik had was beter te verwerken als de Meguiars en glom ook nog eens harder.
De kant van Meguiars begint de werking al te verliezen terwijl bij surf city garage het water (en de sneeuw) er gewoon afloopt.
Dat is nu ongeveer 3 maanden geleden aangebracht.
LEKO

Bericht door LEKO »

Meguiar's is niet het meest zaligmakende merk maar was wel de eerste in Nederland die de gevestigde orde (Valma, Turtle, Commandant enz.) kon doorbreken door met een geheel nieuwe kijk op autoverzorging te komen.
Met het succes van Meguiar's zijn er vele andere merken op de markt bij gekomen veelal niet middels importeur maar door verkopers die hun eigen merk ergens vandaan halen.
Dit zegt natuurlijk niets over de kwaliteit maar een orgaan zoals Meguiar's heeft nu eenmaal overheadkosten door personeel, distributiekanaal, foldermateriaal, sponsoring autoevenementen enz wat de prijzen in verhouding tot de nieuwkomers wel hoger maakt.
Wij verkopen naar alle tevredenheid Meguiar's aan onze klanten maar bieden daarnaast ook vele van de andere merken aan zodat er voor ieders wens en portemonnee een passend produkt is. Je ziet nu ook op de diverse automerken fora dat andere merken gebruikt worden met zeker ook vaak een hoge mate van tevredenheid.

Leen
royke1985

Bericht door royke1985 »

Mee eens... Meguiars was een van de eersten maar al snel kwam ik bijvoorbeeld tot de ontdekking van Chemical Guys ed.
Koeno

Bericht door Koeno »

en poorboys en mothers :p

ik gebruik een mix aan producten,
waar ik tevreden van ben blijf ik gebruiken en af en toe is experimenteren...

kheb zo de gold shampoo van meguiar waar ik super blij van ben,
maar de ssr producten van poorboys.
een wax van mothers en een wax van valma...

dit terwijl de valma wax ook gemaakt wordt in een andere fabriek van een groter merk :p
Verina
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Verina »

Kom ik aan zetten met mijn turtle wax.. ik voel me nu echt een noob... :oops:
Κλειώ

Bericht door Κλειώ »

Och maak je niet druk, er zijn mensen die zo ver gaan in het schoonmaken van auto´s dat iedereen hier een N00b is :)

Heb wel diep respect voor zulke mensen trouwens, vaak is de auto nog mooier als toen hij nieuw uit de showroom kwam.

De merken waar wij over spreken zijn goede producten, maar top producten zijn het voor de echte detail fanatiekelingen ook niet.

Ik heb 1 keer iemand een auto zien waxen met zn handen op discovery
Door de wrijving met je handen kwamen er enzymen vrij...blah blah blah.
Potje was 5000 pond voor ik meen 300 ml

Ook Svisswax is heel goed spul, die hebben nu zelf wax voor matte lakken, wel poetsen niet glimmen :)
royke1985

Bericht door royke1985 »

Ach, poetsen moet je leuk vinden om te doen. Ik heb ook voor ongeveer 1300 euro aan producten staan. Op dit moment poets ik even iets minder omdat ik druk ben met mijn werk. Wel is het leuk als je je auto even een opfrisbeurtje geeft, dat je er toch stiekem weer van geniet om erin te rijden.
Gijs
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Gijs »

Haha dat heb ik ook als hij gewassen is... Maar de mijne moet nog eens een keer goed in de clay etc.. Maar serieus ik kan veel maar poetsen ben ik zo slecht in...

Dus Roy mocht je je een keer vervelen :laugh4:
Koeno

Bericht door Koeno »

moest je belg zijn...

je mocht hier ook komen :p
royke1985

Bericht door royke1985 »

Gijs en Koeno, ik hoor het wel als je vragen hebt of de auto onder handen wilt laten nemen in plaats van zelf doen.
royke1985

Bericht door royke1985 »

Welke velgenwax heb je? Ik gebruik nu nog de smart rimwax. Hij bevalt goed maar als die op is zou ik wel eens een andere willen proberen.

Enkel een dure wax heeft ook niet echt nut eigenlijk. Het werkvooraf geeft je resultaat, de wax beschermt het alleen maar.
Koeno

Bericht door Koeno »

royke1985 schreef:Gijs en Koeno, ik hoor het wel als je vragen hebt of de auto onder handen wilt laten nemen in plaats van zelf doen.
Goh, wel euhm, met het tempo en middelen dat ik mijn wagen onder hande neem,
denk ik dat je er niet veel werk aan zou hebben,

mijn verzameling aan producten en apparatuur, zorgen er voor dat cliootje in magische propere staat is ;-)

bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat anderen er meer gebruikzullen van maken, aangezien ik er zelf zo mee bezig ben ;-)
Gijs
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Gijs »

royke1985 schreef:Gijs en Koeno, ik hoor het wel als je vragen hebt of de auto onder handen wilt laten nemen in plaats van zelf doen.
Roy, tegen de tijd dat de winter het toneel heeft verlaten en het voorjaar er weer aankomt kom ik graag een dagje bij je langs! :thumbsup:
Maar daar stuur ik je tegen die tijd wel ff een PB voor! :idea:
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

dit weekeind is het tijd voor de Clio's eerste beurt terug :D

Grondige poetsbeurt vanbinnen & vanbuiten, enkel zal het voorlopig een "touch up" sessie worden.

ga de Clio nog helemaal ontdoen van zijn huidige waxlaag tot het weer wat beter / standvaster is.

Ineens die window sealer uitproberen :D
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
LEKO

Bericht door LEKO »

Wel foto's plaatsen als de auto na het weekend klaar is.
Je maakt ons nieuwsgierig :wink:

Leen
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

LEKO schreef:Wel foto's plaatsen als de auto na het weekend klaar is.
Je maakt ons nieuwsgierig :wink:

Leen

zal ik doen, enkel het belgische weer gooit roet in het eten ...

Hopelijk is het morgen zoals voorspeld mooi droog....

We hebben trouwens nieuwe armaturen + TL lampen in onze garage hangen dus als ie klaar is zal ik de Clio daareven onder parkeren voor wat extra gloss :p (onder voorbehoud van het weer natuurlijk)
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

I came, I cleaned, I forgot to charge the batteries for the camera ....

:)

Heb welliswaar GSM foto's maar ... meh baggere kwaliteit.

Anyways, niet veel te zien al bij al ... Auto goed gewassen, ramen gesealed, RS grill gestoken, bumper / Motorkap in de wax gezet ...

Al bij al gewoon een klein "onderhoud" dus ...
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”