Auto waxen
Auto waxen
Ik heb hier al diverse berichten gelezen over het schoonmaken en waxen. sj0ertum heeft zijn auto net in de wax gezet voor de winter.
Toen ik mijn auto kocht hebben ze de lak zo'n speciale behandeling gegeven dat je auto drie jaar lang beter beschermt. Nou weet ik alleen niet precies wat dat doet en of ik mijn auto nog zelf kan/moet waxen of dat hij de komende jaren zo al voldoende beschermd is?
Toen ik mijn auto kocht hebben ze de lak zo'n speciale behandeling gegeven dat je auto drie jaar lang beter beschermt. Nou weet ik alleen niet precies wat dat doet en of ik mijn auto nog zelf kan/moet waxen of dat hij de komende jaren zo al voldoende beschermd is?
Re: Auto waxen
Het kan geen kwaad je auto in de wax te zetten. Haalt vaak de kleur ook net wat meer op! 

Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Hmm ik wax hem regelmatig....4 keer per jaar...en dan met Paint cleaner en polish erover...en daarna de wax. Dan blijf je het resultaat mooi behouden, maar jou auto is ook weer een stuk jonger dus als je het 2 keer per jaar doet....1 keer voor de zomer tegen de zon en 1 keer voor de winter tegen de pekel. Dan zit je goed
Ik moet nog zeker 4 jaar met dit autotje doen...dus ik ben er erg zuinig op 
Gebruik wel een goed merk zoals Meguiar's of Chemical Guys, Niet van die goedkope Action rommel

Gebruik wel een goed merk zoals Meguiar's of Chemical Guys, Niet van die goedkope Action rommel

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Bedankt, de megane uit 2001 die ik hier voor had ging alleen af en toe door de wasstraat, maar de motorkap zag er dan ook niet meer uit, de lak begon gewoon los te laten 
Was trouwens wel een extra reden om de clio te kopen
:)
Maar dit mag m'n clio niet overkomen, dus door de wasstraat gaat hij niet meer. Binnenkort maar eens kijken hoe ik het beste kan waxen.
Kan je dat Meguiar's ook in de winkel kopen? Online heb ik er al wel van alles over gevonden.

Was trouwens wel een extra reden om de clio te kopen

Maar dit mag m'n clio niet overkomen, dus door de wasstraat gaat hij niet meer. Binnenkort maar eens kijken hoe ik het beste kan waxen.
Kan je dat Meguiar's ook in de winkel kopen? Online heb ik er al wel van alles over gevonden.
Beste is bij een autozaak de goeie autozaak heeft het wel. (online is goedkoper)
Het is duidelijk dat ik nooit wat met m'n auto's deed. De enige 'autozaak' waar ik wel eens ben geweest is de halfords.
Maar van de clio maak ik een stuk meer werk
Ik ga wel eens kijken of hier een zaak in de buurt zit, en anders ga ik wel online bestellen.
Maar van de clio maak ik een stuk meer werk

Ik ga wel eens kijken of hier een zaak in de buurt zit, en anders ga ik wel online bestellen.
Halfords is de gamma onder de bouwmaterialen.....
Goedkope meuk...voor de hobbyist, Ik zou het via internet bestellen
Goedkope meuk...voor de hobbyist, Ik zou het via internet bestellen

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Die behandeling die je in de op bedoeld is een teflon behandeling. Voorheen vaak alleen toegepast op interieur maar steeds vaker ook op de buitenkant.
Ik heb even op de website gekeken van het bedrijf die het heeft uitgevoerd, en daar zie ik inderdaad een teflon behandeling staan:jorna1.2rn schreef:Die behandeling die je in de op bedoeld is een teflon behandeling. Voorheen vaak alleen toegepast op interieur maar steeds vaker ook op de buitenkant.
--------------
WAXOIL behandeling (teflon)
Tijdsduur: 2 dagen
Behandeld met waxoil heeft uw auto een unieke lakbescherming.
Poetsen van uw auto is niet meer nodig, de auto hoeft alleen wassen is voldoende. Uw auto behoudt de glans én bescherming keer op keer!
U krijgt 1,5 tot 3 jaar schriftelijke garantie.
---------------
Vandaar ook mijn eerste vraag of ik nog wel moest waxen, zoals je hierboven kan lezen staat er dat dat de auto de glans en bescherming houdt keer op keer. Dus als zelf waxen dan niets toevoegd doe ik het natuurlijk liever niet. En als het wel helpt, dan moet ik dat maar eens gaan doen.
Maar jij kent dus die behandeling, denk jij dat het verstandig is om nog zelf te gaan waxen of dat dat inderdaad niet nodig is?
Is een geweldige behandeling. Mag ik vragen wat zoiets kost?? ben er wellicht ook in geinteresseerd heb het resultaat op een zarte wagen gezien en was erg mooi.
Bij mij is het gedaan bij http://carshinezaanstreek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar staat dat het vanaf 250 euro is. Maar wij hebben er via de renault dealer 200 euro voor betaald.jorna1.2rn schreef:Is een geweldige behandeling. Mag ik vragen wat zoiets kost?? ben er wellicht ook in geinteresseerd heb het resultaat op een zarte wagen gezien en was erg mooi.
auww das een boel geld. maar het is het wel waard (als je 200 kunt missen haha). Maar bedankt iig en veel plezier er van
Ik heb eens wat rondgesnuft op internet, en dat geeft echt een wereld van verschil! Vooral op een donkere auto....Ik denk dat je niet heel vaak hoeft te gaan waxen. Ik zou het toch wel minimaal 1 of 2 keer per jaar doen. Puur om de rotzooi er ook vanaf te halen....
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Ik moet dat ook een keer laten doen....
Maar ik ben zelf een poets beginner haha.
Google dagelijks naar iets goedkoops in mijn omgeving die mijn auto mooi kunnen poetsen.
Maar ik ben zelf een poets beginner haha.
Google dagelijks naar iets goedkoops in mijn omgeving die mijn auto mooi kunnen poetsen.
Goedkoopste is om het zelf te doen natuurlijk
Ik zie er de fun altijd wel van in....In de zomer lekker met een koud pilsje erbij.
Ik doe het tegenwoordig machinaal, wel nog amateur met zo'n grote poetsmachine...niet zo'n slijptol model. Als je de hele auto 3 of 4 keer keer moet doen krijg je wel een lamme pols....
Eerst wassen, dan kleien, cleanen, polijsten en waxen....Als dit nog nooit gedaan is en je auto is niet meer zo jong. Dan zie je echt een heerlijk resultaat
Maar ik doe het regelmatig en dan gaat je auto niet meer harder blinken ofzo....is puur voor de bescherming.

Ik zie er de fun altijd wel van in....In de zomer lekker met een koud pilsje erbij.
Ik doe het tegenwoordig machinaal, wel nog amateur met zo'n grote poetsmachine...niet zo'n slijptol model. Als je de hele auto 3 of 4 keer keer moet doen krijg je wel een lamme pols....
Eerst wassen, dan kleien, cleanen, polijsten en waxen....Als dit nog nooit gedaan is en je auto is niet meer zo jong. Dan zie je echt een heerlijk resultaat

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
@jorna, normaal zou ik dat ook niet zo snel doen, maar op het bedrag van de nieuwe auto maakt 200 euro ook niet meer zo veel meer uit
Dus dat hebben we er maar gelijk bij gedaan.
@sj0ertum en Haris, Ik ben niet zo'n poetser, dus als het niet nodig is doe ik het liever niet
Maar ik wil wel dat deze auto mooi blijft, dus dan moet ik er nu toch echt maar aan gaan geloven.

@sj0ertum en Haris, Ik ben niet zo'n poetser, dus als het niet nodig is doe ik het liever niet

Maar ik wil wel dat deze auto mooi blijft, dus dan moet ik er nu toch echt maar aan gaan geloven.
Dar heb je helemaal gelijk in maar op een auto uit 1992 en studenten portomonee wel haha
Snap ik, toen ik student was had ik helemaal geen auto, dus dat doe je goed
Maar ik werk al weer 9 jaar, dus heb wel wat kunnen sparen 

Moet er ook wel veel voor doen en nog meer voor laten zegmaar. maar t bloed kruipt nou eenmaal waar het niet gaan kan en ik vond een auto een betere bodemloze put dan de kassalade in het cafe.
Dat ligt dus neit aan de wasstraat , maar dan is je motorkap een keer slecht overgespotengoos schreef:Bedankt, de megane uit 2001 die ik hier voor had ging alleen af en toe door de wasstraat, maar de motorkap zag er dan ook niet meer uit, de lak begon gewoon los te laten![]()
Ik heb een keer schade gehad, en heb er toen een motorkap van een andere auto in gekregen die precies dezelfde kleur had als mijn megane. Toen is hij niet overgespoten, maar ik weet natuurlijk niet wat er daarvoor mee is gebeurd. Dus dat zou ook goed kunnen.RickH schreef:Dat ligt dus neit aan de wasstraat , maar dan is je motorkap een keer slecht overgespotengoos schreef:Bedankt, de megane uit 2001 die ik hier voor had ging alleen af en toe door de wasstraat, maar de motorkap zag er dan ook niet meer uit, de lak begon gewoon los te laten![]()
Omdat je auto een Waxoil behandeling heeft kan je beter ook hun producten gebruiken om je auto schoon te maken. Ze hebben een kit met shampoo en wax.
Voor degenen die het interessant vinden de Waxoil sponsje kost maar 30 euro! Het is echter de man uren die aantikken tot 200-250 euro. Je zou het ook zelf kunnen doen maar dan krijg je geen garantie en je moet dan als eerst zo'n spons vinden (bv via een vriend bij een dealer). Voor de beste resultaat moet je je auto laten staan binnen voor een aantal dagen.
Voor degenen die het interessant vinden de Waxoil sponsje kost maar 30 euro! Het is echter de man uren die aantikken tot 200-250 euro. Je zou het ook zelf kunnen doen maar dan krijg je geen garantie en je moet dan als eerst zo'n spons vinden (bv via een vriend bij een dealer). Voor de beste resultaat moet je je auto laten staan binnen voor een aantal dagen.
ik was mijn auto 2 keer per maand en 1 van die keren zet ik hem in de was.
om de maand was ik hem helemaal kaal (wax eraf) en dan nieuwe laag erop.
ik wil hem ook nog een keer kleien maar weet niet precies hoe dit gaat.\
groetjes
om de maand was ik hem helemaal kaal (wax eraf) en dan nieuwe laag erop.
groetjes
Stukkie klei en wat licht wasmiddel in een spuitfles. Beetje op de lak spuiten zodat de klei over de lak kan bewegen, maar het moet niet te makkelijk gaan want dat ga je over de vuildeeltjes heen.
Lees meer hierover op het forum van Carclean.nl, daar heb ik zelf veel aan gehad.
Lees meer hierover op het forum van Carclean.nl, daar heb ik zelf veel aan gehad.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Hoe was jij je auto kaal dan ?jerox schreef:om de maand was ik hem helemaal kaal (wax eraf) en dan nieuwe laag erop.
groetjes
Met clay en een paintcleaner reinig je de lak pas goed en zoals het hoort... maar een beetje wax van een gerenommeerd merk heeft wel een langere standtyd dan 1 maand, 1 maand lukt zelfs met Turtle Wax