achterkant van de auto glijdt weg
-
fitesttrack
achterkant van de auto glijdt weg
Goedenavond allemaal ,
Ik heb een vraag ik heb vorige week een renault clio team spirit 1.6 16 v uit 11-2005 gekocht met 55000 km op de teller.
Mijn vraag is ik heb het gevoel dat de achterkant van mijn auto wegglijdt.
Ik nam van de week een afslag op de rijksweg en ging met zo,n 90 km per uur de afslag op en de achterkant van de auto glipte weg.
zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn wielen zijn al uitgelijnd en gebalanceerd of is het ee optie om hem dan te verlagen.
Ik heb een vraag ik heb vorige week een renault clio team spirit 1.6 16 v uit 11-2005 gekocht met 55000 km op de teller.
Mijn vraag is ik heb het gevoel dat de achterkant van mijn auto wegglijdt.
Ik nam van de week een afslag op de rijksweg en ging met zo,n 90 km per uur de afslag op en de achterkant van de auto glipte weg.
zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn wielen zijn al uitgelijnd en gebalanceerd of is het ee optie om hem dan te verlagen.
-
ClioMarcel
Re: achterkant van de auto glijdt weg
kan van alles zijn ....
wat voor banden zitten dr onder ??
Zitten de goedkope flutbanden onder dan zo dit 1 van de oorzaken kunnen zijn ...
Hoe hard neem je die afslag normaal dan ?? Is niej lullig bedoeld uiteraard ... maar een auto past zich aan aan zijn / haar baasje ....
En verlagen is zeker een optie , maar ook hier geldt , neem niet de eerste de beste goedkope verenset / verlagingsset ...
En et kan natuurlijk ook iets zijn in je ophanging ...
gr Marcel
wat voor banden zitten dr onder ??
Zitten de goedkope flutbanden onder dan zo dit 1 van de oorzaken kunnen zijn ...
Hoe hard neem je die afslag normaal dan ?? Is niej lullig bedoeld uiteraard ... maar een auto past zich aan aan zijn / haar baasje ....
En verlagen is zeker een optie , maar ook hier geldt , neem niet de eerste de beste goedkope verenset / verlagingsset ...
En et kan natuurlijk ook iets zijn in je ophanging ...
gr Marcel
Hoi,
Het is moeilijk om zo te zeggen waardoor de auto wegglijdt. Het kan dan ook door meerdere oorzaken komen.
Snelheid te hoog voor die afslag?
Misschien glad op de afslag door de kou (opvriezen van de weg).
Zijn je banden wel goed? Goedkope banden kunnen betekenen: slechte grip.
Zijn de schokdempers wel in orde? Slechte dempers betekent ook slechte wegligging.
Aangezien je de auto net een week hebt zal je er garantie op hebben. Gewoon terug naar de garage dus, of heb je 'm particulier gekocht?
Het is moeilijk om zo te zeggen waardoor de auto wegglijdt. Het kan dan ook door meerdere oorzaken komen.
Snelheid te hoog voor die afslag?
Misschien glad op de afslag door de kou (opvriezen van de weg).
Zijn je banden wel goed? Goedkope banden kunnen betekenen: slechte grip.
Zijn de schokdempers wel in orde? Slechte dempers betekent ook slechte wegligging.
Aangezien je de auto net een week hebt zal je er garantie op hebben. Gewoon terug naar de garage dus, of heb je 'm particulier gekocht?
-
fitesttrack
Ik neem de afslag met zo,n 90 km per uur maar ik het het ook als ik over klinkers rijdt dan heb ik eeen idee dat de auto ook een beetje weg wil glijden .Als ik hem zou verlagen zou je dan va dat gezwabber af zijn.
-
fitesttrack
Nee ik hem bij een bovag garage gekocht ik heb woensdag een afspraak om het na te laten kijken.
De banden zijn van michelin .Hebben jullie nog een idee waar ze dan naar moeten kijken .
Stabilistorstang kan dat ook er mee te maken hebben of mijn spoorstangen.
Alvast bedankt voor jullie reacties
De banden zijn van michelin .Hebben jullie nog een idee waar ze dan naar moeten kijken .
Stabilistorstang kan dat ook er mee te maken hebben of mijn spoorstangen.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Als het ook op klinkerwegen is denk ik dat je het richting de schokdempers zal moeten zoeken.
Verlagen geeft wel een verbetering van de wegligging bij de Clio 3, maar dan moet je een verlaging doen inclusief de dempers. Normaal gaan er alleen andere (kortere veren) onder dacht ik.
Verlagen geeft wel een verbetering van de wegligging bij de Clio 3, maar dan moet je een verlaging doen inclusief de dempers. Normaal gaan er alleen andere (kortere veren) onder dacht ik.
-
ClioMarcel
maar als et bij je stabilisatorstang of spoorstang is dan moet je dat ook tijdens rijdens zelf vernemen ...
hoe rijdt de auto in de rechtuitstand ?? moet je vaker dan normaal corrigeren zeg maar ??
je auto kan een beetje zoekerig worden zeg maar , waar door je dus moet bijsturen om em in rechte spoor te houden
maar et kan bijv ook je vering zijn .. dat dr int verleden nieuwe veren onder zijn gekomen , maar dat dat de verkeerde type veren zijn ... dit heb ik zelf toendrtijd gehad met een Megane Coupe , daar waren verschillende soorten veren voor te krijgen ... ik had de verkeerde dr onder zitten , mee teruggegaan na de garage , nieuwe veren dr onder ( verlagingsveren ) en et probleem was uit de wereld ...
hoe rijdt de auto in de rechtuitstand ?? moet je vaker dan normaal corrigeren zeg maar ??
je auto kan een beetje zoekerig worden zeg maar , waar door je dus moet bijsturen om em in rechte spoor te houden
maar et kan bijv ook je vering zijn .. dat dr int verleden nieuwe veren onder zijn gekomen , maar dat dat de verkeerde type veren zijn ... dit heb ik zelf toendrtijd gehad met een Megane Coupe , daar waren verschillende soorten veren voor te krijgen ... ik had de verkeerde dr onder zitten , mee teruggegaan na de garage , nieuwe veren dr onder ( verlagingsveren ) en et probleem was uit de wereld ...
- Contacteer:
Alleen met kortere veren is de verbetering ook al enorm hoorArjan schreef:Als het ook op klinkerwegen is denk ik dat je het richting de schokdempers zal moeten zoeken.
En dat hebben de meesten hier
Groet, Age
Dat dacht ik al wel Age.
Ik bedoel dat er veren en dempers onder moeten als het dweilen door de huidige (wellicht slechte) dempers komt
Ik bedoel dat er veren en dempers onder moeten als het dweilen door de huidige (wellicht slechte) dempers komt
-
michel88
banden spanning te hoog en zker het advies om te verlagen omdat je hard door bochten wilt 
-
Goldie
Maar nou hebben we nog geen antwoord gehoord op dat het glad op de weg was of niet en de temperatuur onder nul zou zijn.
Ik heb nl ook michelin energy onder de auto, en met gladheid en ijs stroken op de snelweg valt er niet meer te rijden achterkant schijnt alle kanten op te willen, maar vind daar niets ongewoon aan, tot zover dat ik het nog nooit heb meegemaakt in deze mate, maar ik was ook niet de enige die daar last van had, denk niet dat verlagen hier een oplossing zou bieden, auto wordt er alleen maar stugger van en dat werkt averechts op gladde ondergrond volgens mij.
Wel reed ik met mijn oude auto een xara vele malen makkelijker op een gladde ondergrond, deze auto was niet verlaagt en is iets langer in de wielbasis wat ook een ietwat rustiger rijgedrag gaf, dat is in ieder geval mijn ervaring tussen de twee auto's.

Ik heb nl ook michelin energy onder de auto, en met gladheid en ijs stroken op de snelweg valt er niet meer te rijden achterkant schijnt alle kanten op te willen, maar vind daar niets ongewoon aan, tot zover dat ik het nog nooit heb meegemaakt in deze mate, maar ik was ook niet de enige die daar last van had, denk niet dat verlagen hier een oplossing zou bieden, auto wordt er alleen maar stugger van en dat werkt averechts op gladde ondergrond volgens mij.
Wel reed ik met mijn oude auto een xara vele malen makkelijker op een gladde ondergrond, deze auto was niet verlaagt en is iets langer in de wielbasis wat ook een ietwat rustiger rijgedrag gaf, dat is in ieder geval mijn ervaring tussen de twee auto's.
-
DexterXL
Bandenspanning kan enorm veel invloed hebben op dit soort verschijnsels,
ook een koude wegdek icm zomerbanden (hardere compound) kan negeatief werken.
Uiteraard zorgen slechte dempers er ook voor, of stabilisatiestangen, ophangrubbers ...enz.
ook een koude wegdek icm zomerbanden (hardere compound) kan negeatief werken.
Uiteraard zorgen slechte dempers er ook voor, of stabilisatiestangen, ophangrubbers ...enz.
-
fitesttrack
De temperatuur was boven nul zeker 4 graden boven nul maar op klinkers voel ik de auto ook een beetje dweilen.
Woensdag ga ik naar de garage even afwachten wat hun kunnen vinden.
Mvg Edwin
Woensdag ga ik naar de garage even afwachten wat hun kunnen vinden.
Mvg Edwin
-
fitesttrack
de auto is vandaag nagekeken banden opnieuw uitgelijnd en gebalanceerd.
De banden op de juiste spanning gezet.
Het is al voor een groot gedeelte weg.
Maar de monteur zei dat ik marshall banden er onder had zitten en hij zei dat
daar ook de auto door wegglijdt .
hij zei dat ik er eigenlijk michelin banden onder moet zetten en dat de auto dan veel beter zou rijden.
Hij noemt Marshall bandjes ook wel apk banden .
Is de garage nu veplicht om mijn banden nu te vervangen ik heb de auto 1,5 week geleden gekocht.
Het profiel van de banden die er nu onder zitten zijn nog goed.
Graag hoor ik van jullie .
Mvg Edwin
De banden op de juiste spanning gezet.
Het is al voor een groot gedeelte weg.
Maar de monteur zei dat ik marshall banden er onder had zitten en hij zei dat
daar ook de auto door wegglijdt .
hij zei dat ik er eigenlijk michelin banden onder moet zetten en dat de auto dan veel beter zou rijden.
Hij noemt Marshall bandjes ook wel apk banden .
Is de garage nu veplicht om mijn banden nu te vervangen ik heb de auto 1,5 week geleden gekocht.
Het profiel van de banden die er nu onder zitten zijn nog goed.
Graag hoor ik van jullie .
Mvg Edwin
- Contacteer:
Lijkt me niet dat de garage dat verplicht is.
Okee, het zijn prut banden, maar nog voldoende profiel en daardoor goed.
je kan het alleen van ze eisen als ze kaal zijn of mankementen vertonen.
Je had het moeten opmerken bij de koop en toen moeten bedingen dat er goede merk banden onder kwamen...
Okee, het zijn prut banden, maar nog voldoende profiel en daardoor goed.
je kan het alleen van ze eisen als ze kaal zijn of mankementen vertonen.
Je had het moeten opmerken bij de koop en toen moeten bedingen dat er goede merk banden onder kwamen...
Groet, Age
-
DexterXL
Marshall banden hebben een hardere rubbercompound, daardoor minder grip op het wegdek,
is er geen juiste spanning en correcte uitlijning, dan is dit nog sneller te merken,
bij goed profiel is het voor de verkoop en veiligheid gewoon toegestaan om deze auto de straat
op te laten gaan, uiteindelijk zijn alle in NL verkochte banden goedgekeurd
is er geen juiste spanning en correcte uitlijning, dan is dit nog sneller te merken,
bij goed profiel is het voor de verkoop en veiligheid gewoon toegestaan om deze auto de straat
op te laten gaan, uiteindelijk zijn alle in NL verkochte banden goedgekeurd
-
Lee
idd ik had rondom brigdestone banden die veelste hard waren ik stuiterde alle kanten op heb nu dunlop sp sport compound en hij rijd super door bochten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 12881 Weergaves
-
Laatste bericht door Roy B
-
- 2 Reacties