stoel verwisselen 1.4 BE BOP '94 >< clio I RSI
stoel verwisselen 1.4 BE BOP '94 >< clio I RSI
Nougoed, zoals de titel al zegt, heeft een RSI veel fijnere stoeltjes, en ik vroeg me af wat de mogelijkheden tot omwisselen zijn,
is de rails hetzelfde, en hoe krijg ik ze überhaupt verwisselt, want ik zag dat ze aan de portierkant met zo'n stervormige schroef vastzaten aan de bodem, maar geen idee hoe dit aan de middenconsole-kant los te krijgen zou zijn??
is de rails hetzelfde, en hoe krijg ik ze überhaupt verwisselt, want ik zag dat ze aan de portierkant met zo'n stervormige schroef vastzaten aan de bodem, maar geen idee hoe dit aan de middenconsole-kant los te krijgen zou zijn??
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: stoel verwisselen 1.4 BE BOP '94 >< clio I RSI
via de onderkant van de auto.
de schroeven zitten aan de binnenkant van de tunnel
de schroeven zitten aan de binnenkant van de tunnel
Groeten, Vincent.
huh, dus dan moet ik onder de auto komen om de stoel los te krijgen??
als je op het dak gaan zitten word het lastig ja 

hmm, ik heb verdorie geen brug,.. en om nou op een natte parkeerplaats onder mijn auto te gaan liggen?!Jeff 16V schreef:als je op het dak gaan zitten word het lastig ja
hier moet toch wat beters voor bestaan??
niemand een brug of een alternatieve manier.
Wij hebben de auto op een krik en assteun gezet. Stonden wel in een droge garage.
Als je geen ruimte tot je beschikking hebt, zou je mischien moeten wachten op beter weer?

Als je geen ruimte tot je beschikking hebt, zou je mischien moeten wachten op beter weer?

- 16Vke
- forum member
- Contacteer:
helemaal hetzelfde, plug&play
en doen zoals verina zegt: krik met assteunen, en leg onder je wagen een groot stuk karton (of een paar kleindere stukken) dan lig je poederdroog voor een uurtje of 2

en doen zoals verina zegt: krik met assteunen, en leg onder je wagen een groot stuk karton (of een paar kleindere stukken) dan lig je poederdroog voor een uurtje of 2

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
of zo'n zelfopblazend lucht matje voor t amperen enzo. dan lig je ook nog niet zo hard ook. zou inderdaad niet tijdens of vlak na een reenbui het gaan doen. Miss iemand in de familie met een garage die je een middag zou mogen benutten? en gewoon een krik en evt assteunen wil prima hoor onder je auto werken
en dan nog een aanvullende vraag,.. heeft de clio bepaalde vaste krikpunten?
want ik heb nu één fabriekskrik, en één zon assteun (of tenminste een metalen uitschuifbare steun)
dus waar o waar moeten die precies gepositioneerd worden.
een totale leek ben ik dus
want ik heb nu één fabriekskrik, en één zon assteun (of tenminste een metalen uitschuifbare steun)
dus waar o waar moeten die precies gepositioneerd worden.
een totale leek ben ik dus

- 16Vke
- forum member
- Contacteer:
ik denk het wel, maar heb er eigenlijk nog nooit naar gekeken.
ik zet de krik altijd onder de achteras of onder de veerpoot, en daarna zet ik de assteun en zet ik de krik ergens anders onder mn clio
ik zet de krik altijd onder de achteras of onder de veerpoot, en daarna zet ik de assteun en zet ik de krik ergens anders onder mn clio

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
Ik snap niet wat iedereen toch moeilijk doet met die stoelen eruit halen. Toen ik 16v stoelen in mijn Clio 1 had gezet, kon dat gewoon IN de auto gebeuren. Er zitten van die plastic kappen bij de rails (uiteraard met torx). Als je die eraf haalt ( links en rechts) zie je op elke hoek een torx bout zitten. Als je los haalt pak je zo de stoel eruit.
wilde al eens eerder op een soortgelijk topic reageren maar toen dacht ik laat ook maar 

huh?!stefan_ schreef:Ik snap niet wat iedereen toch moeilijk doet met die stoelen eruit halen. Toen ik 16v stoelen in mijn Clio 1 had gezet, kon dat gewoon IN de auto gebeuren. Er zitten van die plastic kappen bij de rails (uiteraard met torx). Als je die eraf haalt ( links en rechts) zie je op elke hoek een torx bout zitten. Als je los haalt pak je zo de stoel eruit.

maar klopt het dat de benodigde bout, de T35 is?
want ik heb die niet en zou hem dus hiervoor moeten kopen, dus dan wil ik wel goed zitten :P
Ik heb ook de complete slee eruit gehaald, vandaar dat het zo "moeilijk" moest 

Waarom zou je die complete slee eruit halen? Je pakt gewoon de stoel van de slee af...Verina schreef:Ik heb ook de complete slee eruit gehaald, vandaar dat het zo "moeilijk" moest
Dat zou je willen als het mechanisme om de stoel te kantelen of om voor of achter uit te gaan niet meer werkt of iig niet goed meer werkt
Tilburg, wonen daar toevallig leden van het forum?antoine schreef:TX40 . Waar woon je? Misschien kan je er wel 1 lenen van iemand?
De clio heeft per zijkant 2 krikpunten, soort van sleufgaten waar je de krik in kan haken. Zou er zoizo een assteun onder zetten of een paar stenen/blok hout, want de orginele krikken zijn niet gemaakt voor sleutelen.