Handremkabel gebroken Clio 1, ph3 1.8RSi.

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
JelteRSi

Handremkabel gebroken Clio 1, ph3 1.8RSi.

Bericht door JelteRSi »

Iemand die mij opgang kan helpen met het vervangen of repareren van de handremkabel??
deze doet namelijk sinds vanmiddag nix meer.

Hoe moet ik hem benaderen.. via binnen of buiten??
Engee
über forummer
Contacteer:

Re: Handremkabel gebroken.

Bericht door Engee »

Bij de clio weet ik het niet precies. Normaal zie je achter bij de trommel wel een kabel naar buiten komen. Daar heb ik toen zeg maar alles naar toe geleden zodat je weet hoe en waar je erbij kan. Kan ook zijn dat hij in de trommel losgeschoten/geknapt is.

Ik vind het het handigst om via de onderkant thv de hardrem de kabel te volgen of via de trommel...Weet je iig hoe en waar de kabel loopt! :thumbsup:
stefan_

Bericht door stefan_ »

Deze loopt gewoon onder de auto door :wink: Je kan hem van binnenuit loshalen als ik me niet vergis. Dan even op de brug/eronder liggen, en dan kan je nadat je je wiel en remtrommel eraf hebt zo loshalen. Misschie moet je de remschoenen nog loshalen (denk het wel). Vervang ze dan gewoon allebei tegelijk, anders kun je over een tijdje weer overnieuw beginnen (de andere kant).
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Afbeelding
Dit is wat ik kan zien onder de hendel..de moer rechts boven... linksom draaien??(los)

Afbeelding
Groene buis/leiding is van de normale rem neem ik aan..

Afbeelding
En deze 2 rubberen buisen komen ook vanaf de Rem... afkomstig uit 1 van de stalen frame delen op de middelste foto hierboven..
Hier zou de handrem door heen gelust zitten?
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

ja verdwijnt onder het hitte schild...
Synchro
beginner
Contacteer:

Bericht door Synchro »

die 2 kabels die kruisen zijn inderdaad je handremkabels, lopen ook deels onder je achteras door naar je trommels toe, haal dat hitteschild waar de kabels verdwijnen maar eens los, dan kom je als het goed is de koppeling tegen die de delen verbind. in de auto of bij de hendel zelf hoef je niet te zijn.
JelteRSi

Bericht door JelteRSi »

Kabel kost iets van 20,- .. uurtje werk bij een garage..
Kijk ook even hoe de staat is van de andere kabel (links of rechts) deze kan je misschien beter ook meteen vervangen..
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”