aansluiten versterker clio 3
aansluiten versterker clio 3
Zoals meer mensen op dit forum ben ik erg teleurgesteld over het geluid in mijn nieuwe clio. Als het volume op max staat kan ik nog prima een gesprek voeren met de bijrijder. Dat is niet helemaal waar ik op hoopte. Nu stelde ik de vraag aan een verkoper of dit opgelost zou zijn door de boxen te vervangen. Vermoedelijk niet was het antwoord. Aangezien het volume niet omhoog gaat als je er andere boxen in doet. Versterker dus? Ik heb een standaard radio met tomtom. Kan ik hier een versterker op aansluiten en klopt het wat de verkoper mij verteld. Kan iemand mij helpen.
Gr Ronald
Gr Ronald
Re: aansluiten versterker clio 3
Zodra je er een compo indoet die al veel meer vermogen levert zou je al zeker verschil moeten merken.Maar als je echt hard wilt moet je 9 van de 10 keer wel een versterker erin plaatsen.
En over je radio het zou wel kunnen als de aansluitingen erin zitten en anders ken je die erin laten zetten bij een inbouwstation
En over je radio het zou wel kunnen als de aansluitingen erin zitten en anders ken je die erin laten zetten bij een inbouwstation
- cliotuner
- forum member
- Contacteer:
van een composet gaat het volume niet omhoog
wel zal hetgeluid beter gaan klinken
de meeste originele radio's zijn niet voor bereid om een versterker op aan te sluiten
je kont verloopstukjes kopen die je ertussen kan zetten maar dit veroorzaakt vaak storingen en geruis
wel zal hetgeluid beter gaan klinken
de meeste originele radio's zijn niet voor bereid om een versterker op aan te sluiten
je kont verloopstukjes kopen die je ertussen kan zetten maar dit veroorzaakt vaak storingen en geruis

Wel vreemd dat als hij op max staat je nog steeds prima een gesprek kan voeren. Ik heb dan de clio 3 (maar dan phase 1) maar als ik hem op z'n max zet vond ik hem niet heel zacht, maar vond voornamelijk dat de bass zeer zwak is. Ik heb daarom een versterker en een subwoofer gekocht. De versterker is alleen voor de woofer, maar ik kan m'n radio niet meer op z'n hardst zetten, dan krijg ik gewoon last van m'n oren :lol:ronaldc1984 schreef:Zoals meer mensen op dit forum ben ik erg teleurgesteld over het geluid in mijn nieuwe clio. Als het volume op max staat kan ik nog prima een gesprek voeren met de bijrijder. Dat is niet helemaal waar ik op hoopte. Nu stelde ik de vraag aan een verkoper of dit opgelost zou zijn door de boxen te vervangen. Vermoedelijk niet was het antwoord. Aangezien het volume niet omhoog gaat als je er andere boxen in doet. Versterker dus? Ik heb een standaard radio met tomtom. Kan ik hier een versterker op aansluiten en klopt het wat de verkoper mij verteld. Kan iemand mij helpen.
Gr Ronald

De versterker kan je niet gelijk aansluiten op de radio, ik heb nu achter de radio een high low converter zitten.
Zonder gekheid hoor, maar ik heb al 3 mensen in de auto gehad die het geluid uitermate goed vonden voor een standaart radio. Vrijdag kreeg ik nog de opmerking van een college:goos schreef:Wel vreemd dat als hij op max staat je nog steeds prima een gesprek kan voeren. Ik heb dan de clio 3 (maar dan phase 1) maar als ik hem op z'n max zet vond ik hem niet heel zacht, maar vond voornamelijk dat de bass zeer zwak is. Ik heb daarom een versterker en een subwoofer gekocht. De versterker is alleen voor de woofer, maar ik kan m'n radio niet meer op z'n hardst zetten, dan krijg ik gewoon last van m'n oren :lol:ronaldc1984 schreef:Zoals meer mensen op dit forum ben ik erg teleurgesteld over het geluid in mijn nieuwe clio. Als het volume op max staat kan ik nog prima een gesprek voeren met de bijrijder. Dat is niet helemaal waar ik op hoopte. Nu stelde ik de vraag aan een verkoper of dit opgelost zou zijn door de boxen te vervangen. Vermoedelijk niet was het antwoord. Aangezien het volume niet omhoog gaat als je er andere boxen in doet. Versterker dus? Ik heb een standaard radio met tomtom. Kan ik hier een versterker op aansluiten en klopt het wat de verkoper mij verteld. Kan iemand mij helpen.
Gr Ronald
De versterker kan je niet gelijk aansluiten op de radio, ik heb nu achter de radio een high low converter zitten.
He? H eb je het jbl spul uit de 206 overgezet in de clio?
:lol:
Richt je dit aan mij? Want ik heb namelijk geen jbl spul en geen 206 gehad.RickH schreef:Zonder gekheid hoor, maar ik heb al 3 mensen in de auto gehad die het geluid uitermate goed vonden voor een standaart radio. Vrijdag kreeg ik nog de opmerking van een college:goos schreef:Wel vreemd dat als hij op max staat je nog steeds prima een gesprek kan voeren. Ik heb dan de clio 3 (maar dan phase 1) maar als ik hem op z'n max zet vond ik hem niet heel zacht, maar vond voornamelijk dat de bass zeer zwak is. Ik heb daarom een versterker en een subwoofer gekocht. De versterker is alleen voor de woofer, maar ik kan m'n radio niet meer op z'n hardst zetten, dan krijg ik gewoon last van m'n oren :lol:ronaldc1984 schreef:Zoals meer mensen op dit forum ben ik erg teleurgesteld over het geluid in mijn nieuwe clio. Als het volume op max staat kan ik nog prima een gesprek voeren met de bijrijder. Dat is niet helemaal waar ik op hoopte. Nu stelde ik de vraag aan een verkoper of dit opgelost zou zijn door de boxen te vervangen. Vermoedelijk niet was het antwoord. Aangezien het volume niet omhoog gaat als je er andere boxen in doet. Versterker dus? Ik heb een standaard radio met tomtom. Kan ik hier een versterker op aansluiten en klopt het wat de verkoper mij verteld. Kan iemand mij helpen.
Gr Ronald
He? H eb je het jbl spul uit de 206 overgezet in de clio?
:lol:
Op zich viel het geluid mij ook behoorlijk mee, zeker als ik dit vergelijk met de megane's die ik heb gehad.
Maar ik vind het niet aan de standaard boxen liggen dat er weinig bass uit komt, ik vind dat je het mooiste bass gewoon kan halen met een woofer, die is daar gewoon beter voor geschikt. Bovendien kan ik nu wat bass uit m'n gewone boxen halen waardoor die het ook beter trekken.
ik wil hier ook wel even reageren omdat ik mijn installatie aan het aanpassen ben in mn clio 3/1.2 tce100 uit 2009. Ik moet ook zeggen dat ik de standaard tweeters en speakers zeeeer slecht vind in de clio 3. De HUD (de radio zelf) is kwalitatief best wel ok. Ik heb hiervoor de 1.4 MTV editie gehad en die klonk 10x beter dan de installatie in de clio 3. Ik heb ook niks aangepast in mn oude clio.
Wat heb ik nu gedaan:
- subwoofer onder de bijrijder stoel ts-wx11a van pioneer, het is geen grote maar hij doet het aardig orr haha. De sub woofer heeft een afstandbediening voor de gain en crossover (tot 150 Hz)
- versterker onder de linker voorstoel 2 kanaals voor de front speakers. de pre out van deze versterker gaat naar de subwoofer. de output naar de speakers staat op HPF 100 Hz zodat de deuren niet zo trillen.
- ik heb de standaard deur speakers en tweeter vervangen door een bull audio compo setje. daar zit een mooi filter bij voor scheiding box en tweeter.
- op de uitgang van de achter boxen heb ik ook nog een HPF 100 Hz gezet zodat die niet zo trillen en overtrekken. Fader staat ook laag op achter.
heb eigenlijk nu dus een 3 weg systeem liggen.
De versterker heeft geen high level input zodat ik er een high-low converter er voor heb gezet. Ben ik eigenlijk niet zo blij mee maar er komt toch een andere kleine nieuwe versterker. Ik hoor trouwens wel mn dynamo over de boxen. ik denk dathet komt door de high low converter of dat het massa punt van de sub niet hetzelfde is als van de versterker..... heb namelijk een beugeltje onder de stoel als massa punt gemaakt. De 12 v kabel is een 10 mm2 die naar de accu loopt. genoeg voor iets wat zwaarder werk.
En nu de vraag van jullie (misschien
): "waarom heb je niet de sub op de achterkanalen gedaan en de front speakers op het front kanaal?" Mijn antwoord is dat ik dan nog naar de radio kan luisteren, of iets anders, als het contact uit staat. Ik sta namelijk nogal vaak op iemand te wachten en dat doe je niet met draaiende motor. Om de accu te sparen, waar de versterker en de sub aan hangen, spelen alleen nog mn achter speakers. Ik heb dus de remote kabel van de sub en versterker op het contact gezet, niet op de 12volt pin van als de radio aan wordt gezet.
gr
Michel
Wat heb ik nu gedaan:
- subwoofer onder de bijrijder stoel ts-wx11a van pioneer, het is geen grote maar hij doet het aardig orr haha. De sub woofer heeft een afstandbediening voor de gain en crossover (tot 150 Hz)
- versterker onder de linker voorstoel 2 kanaals voor de front speakers. de pre out van deze versterker gaat naar de subwoofer. de output naar de speakers staat op HPF 100 Hz zodat de deuren niet zo trillen.
- ik heb de standaard deur speakers en tweeter vervangen door een bull audio compo setje. daar zit een mooi filter bij voor scheiding box en tweeter.
- op de uitgang van de achter boxen heb ik ook nog een HPF 100 Hz gezet zodat die niet zo trillen en overtrekken. Fader staat ook laag op achter.
heb eigenlijk nu dus een 3 weg systeem liggen.
De versterker heeft geen high level input zodat ik er een high-low converter er voor heb gezet. Ben ik eigenlijk niet zo blij mee maar er komt toch een andere kleine nieuwe versterker. Ik hoor trouwens wel mn dynamo over de boxen. ik denk dathet komt door de high low converter of dat het massa punt van de sub niet hetzelfde is als van de versterker..... heb namelijk een beugeltje onder de stoel als massa punt gemaakt. De 12 v kabel is een 10 mm2 die naar de accu loopt. genoeg voor iets wat zwaarder werk.
En nu de vraag van jullie (misschien

gr
Michel
Nee, ik heb zelf een 206 met jbl spul gehad , en een collega van mij vroeg of ik dat over had gezet. maar ik ben dus (samen met jou) heel erg tevreden met het geluid uit de fase 1!!goos schreef:
Richt je dit aan mij? Want ik heb namelijk geen jbl spul en geen 206 gehad.
Op zich viel het geluid mij ook behoorlijk mee, zeker als ik dit vergelijk met de megane's die ik heb gehad.
Maar ik vind het niet aan de standaard boxen liggen dat er weinig bass uit komt, ik vind dat je het mooiste bass gewoon kan halen met een woofer, die is daar gewoon beter voor geschikt. Bovendien kan ik nu wat bass uit m'n gewone boxen halen waardoor die het ook beter trekken.
Hmm wellicht moet ik hier zijn met mijn vraag.
Ik wil ook mijn speakers voor vervangen door een composet, hoe hebben jullie die aangesloten, ik weet dat het filter op de + en - van de radio moet, zijn er nieuwe draden gebruikt voor de deur speakers en de tweeters in de dash of kan je gebruik maken van de standaard bekabeling?
Ik wil ook mijn speakers voor vervangen door een composet, hoe hebben jullie die aangesloten, ik weet dat het filter op de + en - van de radio moet, zijn er nieuwe draden gebruikt voor de deur speakers en de tweeters in de dash of kan je gebruik maken van de standaard bekabeling?
Deze vraag ging over het aansluiten van een versterker. Je kan dus beter zelf een nieuw topic aanmaken ipv in een bestaand topic een nieuwe vraag te stellen.bvk007 schreef:Hmm wellicht moet ik hier zijn met mijn vraag.
Ik heb wel een subwoofer en versterker aangesloten, maar heb nog niets aan de standaard boxen gedaan, dus ik kan je vraag iig (nog) niet beantwoorden. Maar ik neem aan dat je gebruik kan maken van de standaard bekabeling.