Wat voor versterker??

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
sj0ertum
Oud-beheerder

Wat voor versterker??

Bericht door sj0ertum »

Hee luitjes!

Ik denk dat hier meer 'noobs' mee zitten...Wat voor versterker heb ik nodig?
Er zijn echt zoveel verschillende versterkers....Monoblocks Etc...

Zoals in mijn projecttopic te zien is heb ik een subwooferkist gemaakt en ga ik mn achterbak wat opleuken. Allemaal leuk en aardig. Maar zonder versterker blijft de subwoofer muisstil :beady: .

Wat is de bedoeling...
*Subwoofer op de versterker
*Hoedenplank speakers op de versterker
*Mogelijkheid tot composet later nog op de versterker aansluiten.
Dit bij elkaar zou op 5 kanalen komen? Heb ik dit goed?

Waar moet ik verder allemaal op letten?

Groetjes,

Sjoerd
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Thijs Bosmann

Re: Wat voor versterker??

Bericht door Thijs Bosmann »

nogmaals:

Als je ALLES erop wil hebben kun je het best op zoek gaan naar een 5 kanaals versterker,

dus 1x SUB
2x Front
2x Rear

dat is het mooiste dan...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

haha jaa ik had het jou al gevraagd :thumbsup: Nja komt goed....
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Thijs Bosmann

of een 4 kanaals eerst sub bruggen op 2 kanalen en hoedenplank erop..

en dan later een monoblockje erbij voor je sub?... (naam MONO zegt t al 1 kanaals) :thumbsup:
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Waarom niet de composet over de HU laten spelen? Als je een goede HU hebt en een fatsoendelijke composet haalt, gaat dit prima! Hoedenplankspeakers ben ik persoonlijk geen voorstander van. Sowieso vind ik ze overbodig i.c.m een subwoofer. Liever goede achterspeakers (achter- schermen/deuren)! De woofers zou ik appart aansturen met een twee-kanaals (gebrugt) of inderdaad een goede monoblok. Zou je persé je speakers willen laten spelen over een versterker, zou ik er een lichtere 4-kanaals op aansluiten.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ok thx! Maar het hoeft geen grote kermis te worden, Het moet op een normaal volume goed zuiver blijven. Ik wil er allemaal geen decibel tests mee gaan doen enzo :thumbsup: En met de HU bedoel je de radio?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Sorry, HU = Head Unit. ;) Ik weet niet precies wat je budget is maar mooi hoeft niet altijd duur te zijn! Ik denk dat je met een composetje (of voorspeakers) van Audiosystem kwalitatief veel mooier speelt dan een willekeurig hoedenplankspeakers set i.c.m een sub! Maar goed, die mening is wel gekleurd. Ik vind het vreselijke jaren 90 dingen die tevens de inbraakgevoeligheid verhogen.

Ik weet niet of je die hoedenplankkrengen hebt liggen anders zou ik je willen adviseren om het één en ander van Audiosystem te beluisteren. Persoonlijk vind ik het enorm mooi klinken en daarnaast zijn ze betaalbaar. Prijs-kwaliteit een absolute aanrader. Qua geluidskwaliteit vind ik ze richting Focal uitgaan alleen net wat voller + een stuk betaalbaarder.
Thijs Bosmann

Wizard schreef:Sorry, HU = Head Unit. ;) Ik weet niet precies wat je budget is maar mooi hoeft niet altijd duur te zijn! Ik denk dat je met een composetje (of voorspeakers) van Audiosystem kwalitatief veel mooier speelt dan een willekeurig hoedenplankspeakers set i.c.m een sub! Maar goed, die mening is wel gekleurd. Ik vind het vreselijke jaren 90 dingen die tevens de inbraakgevoeligheid verhogen.

Ik weet niet of je die hoedenplankkrengen hebt liggen anders zou ik je willen adviseren om het één en ander van Audiosystem te beluisteren. Persoonlijk vind ik het enorm mooi klinken en daarnaast zijn ze betaalbaar. Prijs-kwaliteit een absolute aanrader. Qua geluidskwaliteit vind ik ze richting Focal uitgaan alleen net wat voller + een stuk betaalbaarder.
Ben k met je eens, ik heb ook voorin een compo van 150w rms van AS op een versterker staan en achter in de zijpanelen een setje 13cm audiosystems van n paar 10tjes op HI pass op mn soundstream versterker staan.. en de subs offcourse ook...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Wizard schreef:Sorry, HU = Head Unit. ;) Ik weet niet precies wat je budget is maar mooi hoeft niet altijd duur te zijn! Ik denk dat je met een composetje (of voorspeakers) van Audiosystem kwalitatief veel mooier speelt dan een willekeurig hoedenplankspeakers set i.c.m een sub! Maar goed, die mening is wel gekleurd. Ik vind het vreselijke jaren 90 dingen die tevens de inbraakgevoeligheid verhogen.

De hoedenplankspeakers zitten er al een jaar in.....dus die laat ik mooi zitten :thumbsup: Ook heb ik wel andere speakers in de voordeuren zitten maar dat klinkt voor geen meter vind ik. Voorlopig ben ik de opstelling van plan zoals bovenin beschreven :thumbsup: Het gaat me momenteel alleen om de versterker, de rest komt wel.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

In dat geval zou ik gaan voor een monoblok (sub) en een 4-kanaals (speakers). Condensator en spelen maar! ;)
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ok :thumbsup: Maar zolang ik geen composet heb kan ik die Sub en hoedenplankspeakers toch wel samen op een 4 kanaals versterker aansluiten? Dan kan ik later nog een composet en monoblock aanschaffen. Ivb met de centjes :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Hoe zwaar is je sub? Ik heb een sub altijd voorzien van een 'eigen' versterker.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

300 Watts MAX staat er op de doos, op 4 OHM. Van MAC audio...
Niet overdreven zwaar maar wel leuk
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Thijs Bosmann

kom op man..

die sub is MAX 150rms ofzo.. ALS die t al haalt...

kan MAKKELIJK op een 5 kanaler...

hoeft geen AUDIOKANON te worden!..

:stupid:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Mooizo :thumbsup: Ik zal volgendeweek eens langs de saturn rijden :devilish:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Thijs Bosmann

zoiets sjoerd..

veel veur weinúg!

haha

http://www.marktplaza.nl/Auto-versterke ... 070201.php

hebt ze ook van kenwood, dat is een UBER versterker!!! :worship:
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Thijs Bosmann schreef:kom op man..

die sub is MAX 150rms ofzo.. ALS die t al haalt...

kan MAKKELIJK op een 5 kanaler...

hoeft geen AUDIOKANON te worden!..

:stupid:
Ik wist niet dat het ging om een 150 W-RSM woofer en inderdaad, een woofer met die wattage gaat prima op een 4 of 5-kanaals.
Thom88

Bericht door Thom88 »

nooit een monoblock op die woofer gooien... dat overleeft de woofer niet... pak een leuk vijf kanaalsje of een vier en twee kanaals... moet hij het ook mey doen... k zal zsm kijke of die ene vier kanaals wah is... zodra k het weet stuur k je wel een smsje ofzo...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb intussen al een versterker Thomas, maar toch bedankt!
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Thom88

Bericht door Thom88 »

sj0ertum schreef:Ik heb intussen al een versterker Thomas, maar toch bedankt!
jah sorry man maar k had der nog egt geen tijd voor gehad maar is volgens mij wel een leuk ding... dan maar voor in men eigen auto... hek der drie haha...
maar k zag dah je axton hebt gehaald bij Ben... is een leuke versterker... hoge kwaliteit voor weinig geld... veel speelplezier... laat het binnenkort maar is horen... k ben wel benieuwd...
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Is goed, Ik heb hem trouwens via Marktplaats op de kop getikt :thumbsup: Maar werkt opzich wel lekker vind ik :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Thom88

Bericht door Thom88 »

sj0ertum schreef:Is goed, Ik heb hem trouwens via Marktplaats op de kop getikt :thumbsup: Maar werkt opzich wel lekker vind ik :thumbsup:
kom het dan mar is een keer showe...
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”